Nowa strategia Orange za miesiąc - to mogą być jej elementy

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Nowa strategia Orange za miesiąc - to mogą być jej elementy

Orange Polska planuje ogłosić nową strategię 19 marca 2025 roku.

Strategia .Grow obowiązywała do końca 2024. Główne jej założenia to wykorzystanie potencjału usług komórkowych, światłowodu i konwergencji. Orange jest zadowolony z jej realizacji, choć po uwzględnieniu inflacji wzrosty wyników nie są zbyt imponujące.

Nową strategię zaprezentuje Liudmila Climoc, która od roku kieruje polskim oddziałem. Climoc podkreślała w zeszłym roku, że nowa strategia Orange Polska będzie kontynuacją dotychczasowej i nie należy spodziewać się rewolucji.

Można się więc spodziewać, że wśród założeń nowej strategii znajdą się: szybka budowa sieci 5G w obu nowych pasmach, dalszy rozwój sieci światłowodowej i większy nacisk o zwiększenie jej nasycenia klientami, wycofanie się ze sprzedaży energii i przyspieszenie digitalizacji spółki.

Pojawi się zwiększenie nacisku na rozwój usług związanych z cyberbezpieczeństwem oraz wzrost wskaźników finansowych.

Wśród przeciwności można wymienić spodziewaną konieczność wymiany sprzętu chińskiego dostawcy, szybko rosnące koszty pracy, duże koszty rezerwacji nowych pasm na 5G, mocną konkurencję po stronie PLAY i T-Mobile oraz niepewną sytuację geopolityczną. Problemem jest także monetyzacja nowej sieci i brak usług, które wygenerują znaczące wzrosty przychodów.

Biorąc pod uwagę aktualną sytuację firmy oraz wyniki za 2024 rok, elementy, które mogą zostać uwzględnione w nowej strategii Orange:

  1. Rozwój sieci 5G
  2. Ekspansja usług światłowodowych: przede wszystkim próby zwiększenia wypełnienia klientami obecnej sieci
  3. Wzrost w segmencie ICT: powrót do wzrostu sprzedaży dla sektora publicznego przez Integrated Solutions
  4. Cyfryzacja procesów: wprowadzenie rozwiązań cyfrowych (robotów) w celu usprawnienia obsługi klienta oraz wewnętrznych procesów operacyjnych.
  5. Zrównoważony rozwój: główny nacisk na efektywność energetyczną
  6. Wzmocnienie pozycji rynkowej na rynku fiber: dążenie do utrzymania lub zwiększenia udziału w rynku poprzez ewentualne akwizycje operatorów lokalnych
  7. Dalsza redukcja zatrudnienia i sieci sprzedaży – większy nacisk na sprzedaż online

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: