Inteligo Financial Services S.A. oraz Polkomtel S.A. wprowadzają pierwszą na polskim rynku aplikację mobilnej bankowości, w oparciu o technologię SIM Toolkit (STK). Aplikacja umieszczona na kartach Plus Mega Inteligo umożliwia dostęp do usług bankowych oferowanych przez Inteligo.
Konferencja prasowa poświęcona wprowadzeniu usługi
Usługi przeznaczone są dla posiadaczy kont Inteligo oraz użytkowników sieci Plus GSM, którzy wymienia swoja dotychczasowa kartę SIM na nowa- Plus Mega z aplikacja konta Inteligo i aktywują nowy serwis Inteligo - "Płacę SMS-em".
Aplikacja STK na kartach Plus Mega Inteligo, w połączeniu z serwisem "Płacę SMS-em" umożliwia realizację szeregu operacji. Posiadacze konta Inteligo otrzymają w ten sposób m.in. najprostszy dostęp do informacji o historii i stanie konta, lokalizacji pobliskich bankomatów, a przede wszystkim - po raz pierwszy w Polsce - możliwość wykonywania niezwykle wygodnych i bezpiecznych przelewów SMS-em wprost z menu telefonu, w sieci Plus GSM.
Dzięki nowej funkcjonalności posiadacze karty Plus Mega Inteligo, właściciele kont Inteligo, będą mogli wykonać między innymi następujące operacje:
Wykonać SMSMoney, czyli rewolucyjny i niezwykle prosty przelew umożliwiający przesyłanie środków na konto Inteligo odbiorcy bez konieczności wpisywania numeru tego konta. Klient nadawca podaje tylko numer telefonu komórkowego odbiorcy, który z kolei musi tylko zaakceptować jego odbiór na swoim telefonie (nie jest do tego wymagana karta Plus Mega).
Sprawdzić saldo (księgowe i dostępne), historię ostatnich pięciu transakcji, listę ostatnich pięciu blokad, a także pełny numer rachunku. W porównaniu do dotychczasowych informacji SMS "na życzenie", Klient nie musi już wpisywać komend, a jedynie wybiera dana pozycję z menu - odpowiedni SMS wysyłany jest automatycznie.
Wykonać płatność na rachunki zdefiniowane wcześniej w serwisach WWW lub telefonicznym.
Wykonać QuickMoney, czyli przelew natychmiastowy (trwający zaledwie kilka sekund) pomiędzy kontami Inteligo.
Sprawdzić lokalizację do 2 najbliższych bankomatów Euronet lub dowolnych akceptujących karty Visa. Po wydaniu polecenia z menu aplikacji Inteligo, Klient zostanie automatycznie zlokalizowany i otrzyma do 2 wiadomości SMS z adresami bankomatów oraz przybliżona odległości do nich.
Wiadomości SMS wysyłane w ramach aplikacji STK Inteligo są szyfrowane i uwierzytelniane elektronicznie, co zapewnia Klientom najwyższe standardy bezpieczeństwa. Jest to możliwe dzięki temu, że karta Plus Mega (w przeciwieństwie do zwykłej karty SIM) jest wyposażona w specjalne programy i klucze szyfrujące. Korzystanie z konta jest zabezpieczone dwoma PIN-ami - do karty SIM i do aplikacji konta Inteligo.
Karta Plus Mega Inteligo dostępna jest w Promocji "Płacę SMS-em" i "SIM Inteligo" oferowanej przez Plus GSM. Usługi bankowe oparte na Karcie Plus Mega Inteligo dostępne są po aktywowaniu serwisu "Płacę SMS-em" w promocji Inteligo.
Promocja "Płacę SMS-em" obejmuje, na warunkach określonych w regulaminie, 50% zniżki na połączenia przez 18 miesięcy oraz pięć telefonów Nokia w sieci Plus GSM, po atrakcyjnych cenach. "SIM Inteligo" obejmuje promocyjną wymianę karty SIM na Plus Mega Inteligo. Ponadto, w ramach promocji Inteligo, serwis "Płacę SMS-em" przez pierwsze 3 miesiące będzie bezpłatny
Oferta promocyjna ograniczona jest ilością dostępnych kart Plus Mega Inteligo .
Materiały Inteligo Financial Services S.A.:
Jak skorzystać z oferty?
Jeżeli jesteś abonentem sieci Plus GSM i posiadasz konto Inteligo:
sprawdź, czy posiadasz telefon wspierający działanie kart Plus Mega
złóż zamówienie na stronach www.intelig.o.pl na kartę Plus Mega Inteligo
aktywuj serwis "Płacę SMS-em" dzwoniąc do konsultanta Inteligo pod bezpłatny numer 0 800 121 121 lub płatny (81) 53 56789.
Jeżeli jesteś abonentem Plus GSM i nie posiadasz konta Inteligo:
otwórz konto Inteligo:
- wypełniając wniosek na stronach www.inteligo.pl
- lub zadzwoń pod numer 0 801 121 121 lub (22) 54 53 829
- albo odwiedź jeden z wybranych punktów sprzedaży Plus GSM, które współpracują z Inteligo (listę punktów znajdziesz na stronach www.plusg..sm.pl)
sprawdź, czy posiadasz telefon wspierający działanie kart Plus Mega
po otwarciu konta złóż po prostu zamówienie na nowa kartę Plus Mega Inteligo na stronach www.intelig.o.pl
aktywuj serwis "Płacę SMS-em" dzwoniąc do konsultanta Inteligo pod bezpłatny numer 0 800 121 121 lub płatny (81) 53 56789.
Jeśli posiadasz konto Inteligo, ale nie jesteś abonentem sieci Plus GSM:
wystarczy, że, złożysz na stronach www.inteligo.pl zamówienie na wybrany zestaw promocyjny, obejmujący telefon z aktywacja karty Plus Mega Inteligo lub na sama kartę Plus Mega Inteligo ,
aktywuj serwis "Płacę SMS-em" dzwoniąc do konsultanta Inteligo pod bezpłatny numer 0 800 121 121 lub płatny (81) 53 56789.
Jeśli nie jesteś abonentem sieci Plus GSM i nie posiadasz konta Inteligo:
otwórz konto Inteligo:
- wypełniając wniosek na stronach www.inteligo.pl
- lub zadzwoń pod numer 0 801 121 121 lub (22) 54 53 829
- albo odwiedź jeden z wybranych punktów sprzedaży Plus GSM, które współpracują z Inteligo (listę punktów znajdziesz na stronach www.plusg.,sm.pl)
po otwarciu konta złóż po prostu zamówienie na stronach www.inteligo.pl na wybrany zestaw promocyjny, obejmujący telefon z aktywacja karty Plus Mega Inteligo
aktywuj serwis "Płacę SMS-em" dzwoniąc do konsultanta Inteligo pod bezpłatny numer 0 800 121 121 lub płatny (81) 53 56789.
Szczegółowa instrukcja na kolejnych stronach
Szczegółowy opis usługi.
Funkcjonalność
Serwis "Płacę SMS-em" zawiera w sobie pełna funkcjonalność Serwisu SMS, czyli powiadomienia o niezrealizowanych transakcjach i potwierdzenia każdej transakcji wpływu i wypływu z rachunku będą nadal przysyłane SMS-em (zwykłym, nie szyfrowanym) a dodatkowo:
sprawdzenie salda, historii, blokad i numeru rachunku będzie możliwe bez konieczności wysyłania SMS-a z konkretna komenda tylko przez wybranie właściwej opcji w menu telefonu.
możliwość wykonywania transakcji (Płatność, SMSMoney, QuickMoney)
sprawdzenie lokalizacji najbliższego bankomatu.
Poniżej znajduje się dokładny opis każdej usługi.
Najważniejsze informacje, których potrzebuje klient skorzystaniem z nowego kanału dostępu to:
Pierwszy PIN do aplikacji Inteligo to: 0000
Wpisując kwotę przelewu należy użyć gwiazdki lub krzyżyka w miejscu przecinka.
Płatności trzeba wcześniej ustanowić w serwisie WWW (i udostępnić przez telefon i WAP) lub telefonicznie, przy pomocy konsultanta.
Pierwsze logowanie
Masz już aktywna nowa kartę SIM i aktywowany serwis "Płacę SMS-em". W menu Twojego telefonu wyświetla się pozycja "Plus Mega", podobnie jak "Wiadomości', "Spis połączeń" "Ustawienia" etc. Wybierz "Plus Mega" i zobaczysz nowa pozycję menu - "Inteligo".
Wybierz "Inteligo" i zaloguj się - Twój pierwszy PIN to 0000
Przy pierwszym logowaniu zostaniesz poproszony o zmianę PIN'u na własny. Nowy PIN powinien składać się z 4 cyfr. Możesz wybrać je zupełnie dowolnie.
Ustawienia rachunków
W czasie aktywacji serwisu "Płacę SMS-em" konsultant ustawi rachunki, które będą widoczne w menu telefonu komórkowego. Możesz mieć ich maksymalnie 5. Będą widoczne pod nazwa, jaka nadałeś im w momencie zakładania. Jeżeli będziesz chciał zmienić nazwę rachunku, usunąć go lub wprowadzić inny rachunek skorzystaj z opcji "Ustawienia".
Jeżeli otworzysz nowy rachunek np. w serwisie WWW, nie wyświetli się on automatycznie w Twoim telefonie. Możesz go ustawić sam korzystając z opcji "Ustawienia" lub zadzwonić do naszego konsultanta, który pomoże Ci to wykonać.
Rachunki dodajesz wybierając opcję "Ustawienia" i podając po kolei własna nazwę rachunku i 12 ostatnich cyfr numeru rachunku. (Jeśli nie pamiętasz numeru swojego rachunku wyślij SMS o treści "N" na numer +48 603 122 122).
Nazwane rachunki wyświetla się w menu:
Informacje o rachunkach
Wybierając z menu dany "ustawiony" rachunek możesz zapytać o:
Saldo rachunku (saldo księgowe i środki dostępne)
Historię rachunku (ostatnich 5 transakcji)
Blokady na rachunku (ostatnich 5 blokad)
Pełny 26 cyfrowy numer rachunku.
SMS z zapytaniem do nas wysyłany jest automatycznie. Natychmiast też otrzymujesz
SMS zwrotny z informacja, o która prosiłeś.
Płatność
Płatności to Twoja książka adresowa odbiorców przelewów. Dzięki płatnościom możesz szybciej wykonywać powtarzalne przelewy do stałych odbiorców bez konieczności wpisywania ciągle tych samych szczegółów. Wzór przelewu wypełniasz tylko raz, w serwisie WWW lub telefonicznym, rozmawiając z konsultantem. Potem, za każdym razem, kiedy chcesz wykonać przelew, uzupełniasz tylko kwotę.
Lista płatności, która wyświetli się w menu Twojego telefonu komórkowego jest ta sama, którą widzisz w serwisie WWW w części "Przelewy", w zakładce "Płatności przez telefon i WAP" (tylko udostępnione).
Co zrobić, aby w telefonie komórkowym wyświetliła się lista płatności?
Definiujesz płatność w serwisie WWW (Przelewy/Nowa płatność) lub telefonicznie (przy pomocy konsultanta).
Przechodzisz na zakładkę "Płatności przez telefon i WAP".
Przy każdej płatności, która chcesz mieć widoczną w menu Twojego telefonu komórkowego kliknij opcję "Udostępnij przez telefon i WAP" i wykonaj kolejne kroki.
Tak zdefiniowane płatności zobaczysz w menu swojego telefonu komórkowego. Jeżeli zmienisz listę płatności np. w serwisie WWW, automatycznie zmieni się ona w menu Twojego telefonu.
Jak wykonać płatność przez telefon komórkowy?
Wybierz pozycję "Inteligo" z menu swojego telefonu komórkowego.
Podaj PIN.
Wybierz pozycję: Platnosc
Wybierz z listy kategorię płatności
W ramach kategorii, wybierz z listy odpowiednią płatność
Wpisz kwotę płatności (w miejscu przecinka użyj gwiazdki lub krzyżyka)
Wpisz datę wykonania płatności (wartość domyślna - "Dzisiaj")
Wpisz tytuł płatności (opcjonalnie)
Potwierdź klawiszem OK.
QuickMoney
QuickMoney to przelew natychmiastowy pomiędzy Twoimi własnymi rachunkami lub na rachunek innego posiadacza konta Inteligo. Pieniądze trafiają na rachunek odbiorcy w 1 sekundę.
Jak wykonać QuickMoney przez telefon komórkowy?
Wybierz pozycję "Inteligo" z menu swojego telefonu komórkowego
Podaj PIN.
Wybierz pozycję: QuickMoney
Wybierz z listy "ustawionych" rachunków rachunek Z którego ma być wykonany przelew
Wybierz z listy "ustawionych" rachunków rachunek NA który ma być wykonany przelew lub pozycję "INNY" i podaj ostatnie 12 cyfr numeru rachunku odbiorcy
Wpisz kwotę przelewu (w miejscu przecinka użyj gwiazdki lub krzyżyka)
Wpisz tytuł płatności (opcjonalnie)
Wprowadź kolejny, nie odkryty kod z karty kodów
Potwierdź transakcję.
SMSMoney
SMSMoney to wyjątkowy sposób przelewania pieniędzy, bez konieczności wpisywania numeru rachunku odbiorcy. Wystarczy podać jego numer telefonu komórkowego. SMSMoney jest podobny do EmaiIMoney, z tą różnicą, że odbiorca dostaje powiadomienie SMS-em a nie e-mailem. Odbiorca SMSMoney jest identyfikowany poprzez numer telefonu komórkowego. Może nim być zatem tylko ta osoba, która jest posiadaczem konta Inteligo i podała nam swój aktualny numer telefonu komórkowego.
Jak wykonać SMSMoney?
Wybierz pozycję "Inteligo" z menu swojego telefonu komórkowego
Podaj PIN.
Wybierz pozycję: SMSMoney.
Wybierz z listy "ustawionych" rachunków rachunek Z którego ma być wykonany przelew.
Wpisz kwotę przelewu (w miejscu przecinka użyj gwiazdki lub krzyżyka).
Wpisz numer telefonu komórkowego odbiorcy w formacie +48601000000.
Wpisz krótką wiadomość dla odbiorcy (opcjonalnie)
Wprowadź kolejny, nie odkryty kod z karty kodów.
Potwierdź transakcję.
Odbiór SMSMoney
Na podany przez Ciebie numer telefonu komórkowego odbiorcy wysyłany jest zwykły SMS (w zależności od długości wiadomości mogą być to 2 lub 3 SMS-y) o treści typu:
"SMSMoney od Artur Konarek, 50,00 PLN. Odpowiedz TAK aby odebrac, NIE aby odrzucic." Odbiorca odpowiada wysyłając SMS'a o treści "TAK" lub "NIE" na numer, z którego przyszła wiadomość. (Wystarczy samo "T" lub "N".)
Jeżeli odbiorca odpowie "TAK" - kwota SMSMoney zostaje przelana na jego rachunek.
Jeżeli odbiorca odpowie "NIE" - kwota SMSMoney zostaje zwrócona na Twój rachunek.
Bankomat
Pod pozycja "Bankomat" w menu "Inteligo" kryje się zupełnie nowatorska i bardzo pomocna usługa. Gdziekolwiek jesteś na terenie Polski, SMS podpowie Ci do 2 najbliższych lokalizacji bankomatów i odległość do nich (Euronet lub inny bankomat akceptujący karty Visa). Jeżeli jesteś już klientem sieci Plus GSM słyszałeś zapewne o usłudze Pilot Plus. "Bankomat" to jedna z funkcji PilotPlus tylko teraz dużo łatwiejsza w użytku i dostępna w menu Inteligo.
Jak znaleźć najbliższy bankomat?
Wybierasz z menu opcję "Bankomat", wybierasz opcję "Euronet" lub "Visa" i akceptujesz. W tym momencie automatycznie, SMS-em wysyłane jest Twoje zapytanie. Po kilku sekundach otrzymasz kolejno trzy SMS-y zwrotne a w nich informacje o treści np.: "Bankomat Euronet Warszawa Marszalkowska 136/138 Kino Bajka 24 h, dostepne telekarty Simplus (odl. 0,7 km)."
Konsultant
Pod pozycja "Konsultant" kryje się zdefiniowane, automatyczne połączenie z numerem (81) 53 56789, czyli z konsultantem Inteligo. Połączenie z konsultantem jest płatne standardowo wg taryfy Plus GSM do sieci TP SA.
Technologia
Obecność Inteligo w menu telefonu komórkowego jest możliwa dzięki technologii SIM Toolkit (STK). SIM Toolkit to zestaw komend i procedur służących do komunikacji pomiędzy karta SIM a telefonem. Komendy te służą do sterowania różnymi aplikacjami (programami) zawartymi w pamięci karty SIM. Są one zupełnie niezależne od komunikacji między telefonem a kartą SIM dokonywanej przez system GSM. Drugą główną funkcją tej technologii jest możliwość zdalnego zmieniania zawartości pamięci karty SIM przez operatora. Pozwala to na dodawanie do pamięci karty aplikacji, która nie były w niej zawarte w momencie aktywacji karty przez operatora. Ta funkcja jest kluczowym mechanizmem służącym personalizacji kart SIM, zależnie od potrzeb konkretnego użytkownika i nosi nazwę over-the-air.
Posiadacz telefonu komórkowego, który chce korzystać z możliwości technologii STK musi posiadać specjalną kartę SIM i telefon, który z nią współpracuje. Obecnie większość telefonów sprzedawanych na polskim rynku jest kompatybilna z kartami STK. Karta STK różni się od zwykłej karty SIM tym, że w trakcie produkcji została wyposażona w specjalne programy i na stałe zakodowane klucze szyfrujące.
Pierwsza polską siecią, która wprowadziła SIM Toolkit jest Plus GSM. Uruchomienie tej technologii stało się możliwe dzięki wprowadzeniu dla abonentów nowych kart SIM nazwanych Plus Mega.
Plus Mega - to nowa karta aktywacyjna w sieci Plus GSM oferująca dodatkowe menu, które pojawia się w telefonie oraz zwiększoną pojemność pamięci numerów w książce telefonicznej. Dzięki zastosowaniu technologii SIM Toolkit dodatkowe menu Plus Mega oznacza dużo prostszy dostęp do informacji na wybrany temat (np. o pogodzie, sporcie, wynikach sesji giełdowych, programie telewizyjnym itp.). Po naciśnięciu odpowiedniego menu karta Plus Mega, dzięki technologii SIM Toolkit, sama formatuje wiadomość i wysyła na określony numer.
Bezpieczeństwo.
Wiadomości wysyłane do i z aplikacji STK Inteligo są szyfrowane i uwierzytelniane cyfrowo. Chronione są dwoma PIN-ami. Pierwszy to PIN do telefonu (karty SIM), drugi to PIN do aplikacji Inteligo. Na każdej karcie umieszczone są dwa klucze do wyłącznego użytku aplikacji Inteligo. Klucze te są także w bazie autoryzacyjnej Inteligo. Jednym z tych kluczy szyfrowany jest każdy z SMSów przychodzących i wychodzących z Inteligo, drugim dodatkowo wyliczany podpis cyfrowy (MAC - Message Authentication Code). Przy jakiejkolwiek niezgodności transakcja nie dochodzi do skutku.
Opłaty
Za aktywację Serwisu "Płacę SMS-em" pobierana jest opłata miesięczna równa opłacie za Serwis SMS - 4,99 zł. Opłata jest taka sama ponieważ, podobnie jak w Serwisie SMS, Klient będzie otrzymywać od nas SMS-owe powiadomienie o każdej transakcji wykonanej na koncie.
PROMOCJA (3) - 3 miesiące serwisu gratis
Za transakcje wykonane z menu telefonu komórkowego pobieramy następujące opłaty (nie są objęte promocją):
W ramach kont Inteligo | Poza Inteligo | |
Płatność | 0,49 zł | 1,49 zł |
QuikMoney | 0,49 zł | - |
SMSMoney | 0,99 zł | - |
Plus GSM pobiera opłatę za każdego wysłanego automatycznie SMS-a 0.50 PLN + VAT. SMS wysyłany jest w każdym momencie, kiedy Klient zatwierdza szczegóły transakcji lub prosi o podanie danych o rachunku (saldo, historia, blokady, pełny numer) lub korzysta z funkcji "Bankomat".