Telekomunikacja Polska od początku marca wprowadziła usługę "Rozmowy za pół ceny".
I. ZASADY KORZYSTANIA Z USŁUGI ROZMOWY ZA PÓŁ CENY TP
1. Na czym polega usługa rozmowy za pół ceny TP?
Usługa "rozmowy za pół ceny TP" polega na przyznawaniu bezpłatnych minut w połączeniach trwających określoną ilość minut. Usługa powtarza się cyklicznie w ramach jednego trwającego połączenia.
W marcu 2003r wprowadzone zostają rozmowy za pół ceny TP lokalne i strefowe. W ramach tej usługi za 12 minut ciągłej rozmowy klient może rozmawiać kolejne 12 min.bezpłatnie, potem 12 odpłatnie i znów 12 nieodpłatnie itd. Usługa wymaga aktywacji i wnoszenia stałej miesięcznej opłaty w wysokości 1,00 zł netto.
Usługa dostępna jest w pakiecie standardowym (rozliczanym jednostką taryfikacyjną) oraz planie sekundowym TP dom.
2. Na jakie połączenia można zamówić usługę ?
Na połączenia lokalne i strefowe.
3. Czy usługę mogę zamówić na czas określony, np. na 3 miesiące ?
Tak, usługę można zamówić na czas określony, jednakże nie krótszy niż jeden okres rozliczeniowy (usługę oczywiście można również zamawiać na czas nieokreślony).
4. Jak długo trzeba czekać na aktywację usługi rozmowy za pół ceny TP?
Aktywacja usługi rozpoczyna się od pierwszego dnia następnego okresu rozliczeniowego w stosunku do okresu, w którym złożone zostało zamówienie.
5. Czy niewykorzystany czas w ciągu jednego okresu rozliczeniowego (miesiąca) przechodzi na następny okres ?
Nie. Usługa oferowana jest w jednym okresie rozliczeniowym, a niewykorzystany czas nie przechodzi na okres następny.
6. Czy rezygnacja z usługi złożona w czasie trwania okresu rozliczeniowego oznacza natychmiastowe zakończenie świadczenia usługi?
Nie. W przypadku rezygnacji z usługi, stosowanie usługi do połączeń telefonicznych nią objętych trwa do końca okresu rozliczeniowego, w trakcie którego klient złożył rezygnację.
7. Jakie połączenia w ramach połączeń lokalnych i strefowych nie są objęte usługą ?
Usługą nie są objęte: a) połączenia telefoniczne realizowane z udziałem telefonistki, b) połączenia do sieci teleinformatycznych i do sieci Internet.
8. Kto może korzystać z pakietów rozmowy za pół ceny TP?
Z pakietów mogą korzystać abonenci TP ( w tym firmy), którzy: a) posiadają linie telefoniczne PSTN. b) korzystają z Pakietu Standardowego lub z nowego planu sekundowego TP dom.
Abonent, który na koncie abonenckim (konto rozliczeniowe w systemie bilingowym identyfikujące zobowiązania i wpłaty abonenta, na którym znajduje się jedno lub więcej łączy telefonicznych) posiada więcej niż jedno łącze telefoniczne, będzie mógł zamówić usługę tylko dla jednego wybranego przez siebie łącza.
9. Czy Abonent będący pracownikiem TP może korzystać z usługi rozmowy za pół ceny TP?
Tak. Resortowe jednostki odliczane są w pierwszej kolejności.
10. W jaki sposób można zamówić rozmowy za pół ceny TP?
W celu korzystania z usługi należy wypełnić formularz zamówienia usługi i złożyć go w punkcie Telekomunikacji Polskiej (Biuro Obsługi Klienta TP, Punkt Sprzedaży TP, Telepunkt) lub u przedstawiciela handlowego TP. Zamówienie można również przesłać pocztą. Formularze zamówień mogą być również dostępne w punktach sprzedaży firm współpracujących z TP.
II. ZASADY WSPÓŁPRACY MIĘDZY USŁUGAMI
11. Jakie są zasady łączenia opustu w ramach rozmów za pół ceny TP z innymi rabatami i promocjami ?
Usługi nie można łączyć z:
minutami z rabatem TP,
Systemami Rabatowymi,
TelePakietami TP,
promocjami dotyczącymi połączeń objętych tą usługą, chyba że regulamin promocji stanowi inaczej.
Podpunkty a) i b) i c) oznaczają, iż Abonenci korzystający z minut z rabatem TP, Systemów Rabatowych lub TelePakietów TP nie mogą korzystać z "rozmów za pół ceny TP" .
Klient może jednocześnie korzystać z :
rozmów za pół ceny TP (RzpC)
wybranych numerów TP
rozmów z rabatem TP.
RzpC | MzR | RzR | WN | |
RzpC | X | nie | tak | tak |
MzR | nie | X | nie | tak |
RzR | tak | nie | X | tak |
WN | tak | tak | tak | X |
Tabela 1 Łączenie produktów taryfowych
Podstawą naliczania rabatów dla Wybranych Numerów i Rozmów z rabatem TP łączonych z Rozmowami za pół ceny TP jest płatny czas trwania połączenia (tzn że np. opusty z tytułu Wybranych numerów naliczane jedynie od części płatnej w usłudze Rozmowy za pół ceny TP).
W przypadku łączenia produktów kolejność rozliczania produktów jest następująca:
rozmów za pół ceny TP - rozmowy z rabatem TP - wybrane numery TP
rozmów za pół ceny TP - rozmowy z rabatem TP
rozmów za pół ceny TP - wybrane numery TP
W przypadku korzystania jednocześnie z usług rozmowy z rabatem TP i wybrane numery TP - opusty są naliczane kwoty podstawowej za połączenia (rabaty sumują się).
Przykład:
Klient zrealizował 1 połączenie lokalne 24-minutowe z jednym wybranym numerem.
Wysokość jego oszczędności wyniesie:
(24min/8 j.t = 2,32 zł) - (12min/4 j.t =1,16) = 1,16 (z tytułu RzpC)
1,16 zł * 20% = 0,23 zł (z tytułu Wybranych numerów)
Koszt połączenia bez RzpC = 2,32 zł Z RzpC i Wybranymi Numerami = 0,93 zł
III. KORZYŚCI Z USŁUGI ROZMOWY ZA PÓŁ CENY TP
12. Dlaczego warto skorzystać z usługi rozmowy za pół ceny TP?
przy odpowiedniej długości połączenia klient może zapłacić nawet do 50% mniej za to połączenie (np. gdy rozmawia 24 minuty płaci tylko za 12)
nie trzeba rozmawiać 24 minuty by zapłacić mniej - powyżej 12 minuty rozmowy każda następna (do 24-tej) jest za darmo
po wykupieniu usługi Klienci mają możliwość przeprowadzenia nieograniczenie długiej rozmowy i nieograniczonej ilości takich rozmów.
13. Przy jakiej wielkości ruchu zwraca się opłata miesięczna w planie standardowym?
Opłata miesięczna zwraca się już w pierwszym połączeniu po 7 jt (po 21-szej minucie rozmowy) lub po 4 rozmowach trwających przynajmniej 5 jt (ponad12 minut).
LC | KOSZT POŁĄCZENIA BEZ USŁUGI (godz. 8-22) | KOSZT PIERWSZEGO POŁĄCZENIA (+USŁUGA) | KOSZT KOLEJNYCH POŁĄCZEŃ (+USŁUGA) |
1 jt (0-3min) | 0,29 | 1,29 | 0,29 |
2 jt (3-6min) | 0,58 | 1,58 | 0,58 |
3 jt (6-9min) | 0,87 | 1,87 | 0,87 |
4 jt (9-12min) | 1,16 | 2,16 | 1,16 |
5 jt (12-15min) | 1,45 | 2,16 | 1,16 |
6 jt (15-18min) | 1,74 | 2,16 | 1,16 |
7 jt (18-21min) | 2,03 | 2,16 | 1,16 |
8 jt (21-24min) | 2,32 | 2,16 | 1,16 |
Tabela 2 Kryterium opłacalności zakupu usługi na połączenia lokalne w pakiecie Standardowym (minimalna długość połączenia), godz. 8-22
Miesięczna opłata za usługę - 1 zł netto.
14. Przy jakiej wielkości ruchu zwraca się opłata miesięczna w planie sekundowym TP dom?
Opłata miesięczna zwraca się już w pierwszym połączeniu po 22-ej minucie rozmowy lub np. po 10 rozmowach trwających przynajmniej 13 minut.
LC | KOSZT POŁĄCZENIA BEZ USŁUGI (godz. 8-22) | KOSZT PIERWSZEGO POŁĄCZENIA (+USŁUGA) | KOSZT KOLEJNYCH POŁĄCZEŃ (+USŁUGA) |
opłata początkowa | 0,16 | 0,16 | 0,16 |
opłata za min | 0,1 | 0,1 | 0,1 |
12 minut | 1,36 | 2,36 | 1,36 |
21 minut | 2,26 | 2,36 | 1,36 |
22 minuty | 2,36 | 2,36 | 1,36 |
24 minuty | 2,56 | 2,36 | 1,36 |
Tabela 3 2 Kryterium opłacalności zakupu usługi na połączenia lokalne w planie sekundowym TP dom (minimalna długość połączenia), godz. 8-22
Miesięczna opłata za usługę - 1 zł netto.
IV. OPŁATY
15. Na jakich zasadach jest naliczana opłata miesięczna?
Opłata jest naliczana za każdy okres rozliczeniowy. Opłata ta jest pobierana na koniec okresu rozliczeniowego, w którym funkcjonowała usługa.
16. Czy rezygnacja z usługi wiąże się z poniesieniem kosztów?
Nie.
V. WERYFIKACJA DANYCH
17. Kto w imieniu firmy może złożyć zamówienie na usługę rozmowy za pół ceny TP ?
Zamówienie na pakiet może złożyć właściciel firmy i osoba posiadająca pełnomocnictwo wystawione przez właściciela lub osobę upoważnioną przez właściciela firmy. Dane właściciela firmy oraz pełnomocnictwo znajdują się w teczce abonenckiej.
18. Gdzie można znaleźć dokument potwierdzający zamówioną usługę?
Każde zamówienie usługi po wprowadzeniu do systemu rozliczeniowego jest archiwizowane w teczce abonenckiej.
19. W jakiej sytuacji pracownik Punktu Sprzedaży/BOK ma obowiązek zweryfikować dane Abonenta znajdujące się na zamówieniu?
W przypadku, gdy Abonent na zamówieniu nie wypełni pozycji "Numer ewidencyjny". Zgodność danych należy sprawdzić z dowodem osobistym lub innym dokumentem stwierdzającym tożsamość Abonenta.
20. Czy w przypadku niezgodności danych na zamówieniu przesłanym listownie z danymi znajdującymi się w systemie rozliczeniowym należy przyjąć zamówienie?
W przypadku niezgodności wszystkich danych identyfikacyjnych zamówienie nie może być przyjęte. W przypadku niezgodności jednej danej (np. błąd w numerze abonenta, błąd w numerze lub serii dowodu osobistego) zamówienie może być warunkowo przyjęte. W takiej sytuacji należy w miarę możliwości potwierdzić nieprawidłowe dane telefonicznie lub listownie.