Na początku stycznia 2003 r. klienci Telekomunikacji Polskiej w całym kraju otrzymają rachunki w nowej formie.
„Faktura nie jest tylko sposobem zawiadomienia klienta o płatności, ale też bardzo ważnym narzędziem komunikacji TP z jej klientami. Dlatego obecne zmiany w fakturze oparliśmy na analizie preferencji klientów. Projektując nową fakturę chcieliśmy stworzyć przyjazny dokument, na którym można szybko znaleźć najważniejsze informacje” – mówi Piotr Muszyński, dyrektor Pionu Kontaktów z Klientami TP.
Wprowadzone zmiany:
Wszystkie informacje związane z płatnościami, czyli:
kwota do zapłaty,
termin i sposób płatności,
znajdują się w jednym miejscu. Wyraźnie, pogrubioną czcionką, podana jest kwota końcowa i termin płatności.
W zestawieniu opłat, usługi zostały logicznie pogrupowane w kilku sekcjach. Na przykład w sekcji:
Abonament - w poszczególnych pozycjach znajdują się abonamenty i inne opłaty stałe: telefoniczny, SDI, Wybrane Numery;
Połączenia – wyszczególnione są połączenia m.in. lokalne, międzymiastowe, do sieci komórkowych. Jest to forma przeniesienia informacji dostępnych dotychczas na tzw. mini billingu. Przy każdej z sekcji znajdą się informację, jakiego dokładnie okresu dotyczą informacje: np. za jaki miesiąc opłacany będzie abonament, a za jaki rozliczane są koszty połączeń.
Odliczenia jest uwidocznienie korzyści, jakie odnosi klient korzystający np. z Telepakietów lub Wybranych Numerów. Wartości w tej sekcji pomniejszają końcową należność klienta. Oczywiście, na fakturach będą pojawiać się tylko te pozycje, z których klient korzystał w okresie objętym zestawieniem.
Uproszczono część poświęconą danym o odbiorcy i sprzedawcy usług – z części danych zrezygnowano (np. regon), zaś inne zastąpiono bardziej czytelnymi (np. zamiast „numeru urządzenia” mamy „numer linii”).
Na odwrocie znajdują się objaśnienia do faktury oraz wskazówki dotyczące sposobu regulowania należności. Wyraźnie wyróżniony jest numer bezpłatnej linii 9576, pod którą można wyjaśnić wszelkie wątpliwości związane z rachunkiem.