Siemens stworzył nowe pakiety usługi Mobilny Pracownik dostępnej w sieci Era. Usługa oferowana jest w ramach programu partnerskiego EraITPartner.
Usługa Mobilny Pracownik znajduje zastosowanie w firmach, których pracownicy wykonują swoje zadania w terenie, nieustannie przemieszczając się z miejsca na miejsce, obsługując swoich klientów, dostarczając towar, dokonując napraw serwisowych itp.
Dotychczasowe funkcjonalności usługi to:
lokalizowanie użytkowników telefonów komórkowych na żądanie lub w zadanych odstępach czasu
wyświetlanie historii lokalizacji pracownika na mapie
komunikacja za pomocą sms-ów
zarządzanie zadaniami
szczegółowe raporty adresowe historii lokalizacji pracowników, którzy poruszali się w obszarach miejskich uzupełnione obecnie o dane geograficzne (gmina, powiat) w obszarach pozamiejskich
archiwizowanie raportów
poszerzane obecnie o:
wybór wielkości i zasięgu wyświetlanej mapy
tworzenie raportów zbiorczych dla wszystkich pracowników
Do korzystania z tej usługi potrzebne są jedynie telefony komórkowe oraz komputer klasy PC z dostępem do Internetu. Firma nie troszczy się tez o jakość i aktualizację map wykorzystywanych przez aplikację – są one przechowywane na zewnętrznym serwerze i utrzymywane przez dostawcę usługi.