W sieci Idea od 16.09.br. dostępne są trzy nowe gry - Hokej (zręcznościowa), Joker (logiczna), Rajd Samochodowy (Pamięciowa) - oparte na technologii SMS i WAP.
HOKEJ to gra zręcznościowa, w której gracz rozgrywa mecz hokejowy sterując wirtualnymi zawodnikami. W grze może uczestniczyć jednocześnie dwóch graczy. Gracz może też rozgrywać mecz z "trenerem". Każdy gracz steruje własną drużyną. Na ekranie gracz widzi plan sytuacyjny lodowiska. Gracz struje trzema zawodnikami. Sterowanie odbywa się poprzez wybieranie opcji znajdujących się poniżej planu sytuacyjnego lodowiska. Odnośniki są różne w zależności od sytuacji na płycie lodowiska. W zależności od sytuacji gracz może podawać krążek do innego zawodnika, strzelać bramkę, odbierać krążek przeciwnikowi lub zmieniać swoją pozycję na lodowisku. Jeśli gracz odbiera przeciwnikowi krążek, może dojść do faulu. Wygrywa gracz, który strzelił największa ilość bramek. Numer skrócony dla gry to 7021 (0,50PLN + VAT), w serwisie WAP Idea gra będzie dostępna w zakładce Gry znajdującej się w zakładce Rozrywka i Gry.
Interfejs WAP
Gra za pomocą WAP odbywa się poprzez wybieranie odpowiednich opcji pojawiających się
na ekranie.
Menu startowe zawiera trzy opcje:
1. Graj - rozpoczęcie rozgrywki
2. Menu - możliwość ustawienia opcji gry (imiona gracza, ustawienia komunikatów SMS)
3. Koniec gry - zakończenie gry i przejście do strony głównej Gier
Menu opcji zawiera pozycje:
Graj - rozpoczęcie rozgrywki
Zmień Imię - zmiana imienia gracza
Zmień hasło - zmiana hasła gracza (hasło służy do ustawienia hasła używanego do autoryzacji zmian w grze wprowadzanych przez gracza za pośrednictwem stron WWW)
Status - odczytanie bieżących parametrów gracza czyli liczbę ukończonych i wygranych gier
Najlepsi - informacja dotyczącą 10 najlepszych graczy w grze Joker oraz swoją punktację ogólną
Pomoc - przywołanie ekranu pomocy (w opcji Pomoc możemy się dowiedzieć czegoś więcej o Opisie gry, Regułach i Poleceniach do SMS)
autorach - informacje o autorach gry Joker
Koniec gry - zakończenie gry i przejście do strony głównej Gier
Interfejs SMS
Aby rozpocząć grę należy wysłać wiadomość na numer skrócony z treścią GR lub GRA na numer 7021 (koszt 0,50 PLN netto). Wszystkie komendy SMS obsługujące grę należy wysyłać na numer 7021. Gracz w czasie rozgrywki dostaje wiadomość z kilkoma możliwościami do wyboru. Dokonuje wyboru wysyłając SMSa z literą wyboru.
Przykład:
Stoisz po prawej stronie boiska co robisz?
Co dalej:
A) Strzelasz na bramkę
B) Jedziesz do przodu
C) Podajesz do partnera
Gracz ma do wyboru trzy możliwości "a", "b", "c", więc w SMS umieszczamy w zależności od dokonanego wyboru tylko jedną literę A lub B lub C.
Oprócz możliwych wyborów - zależnych od sytuacji, gracz może zawsze przejść do menu podręcznego. Menu podręczne zawiera opcje (Komenda/Znaczenie):
ME lub MENU (menu gry) - polecenie to umożliwia przywołanie menu podręcznego w dowolnym momencie gry.
GR lub GRA (graj) - polecenie to umożliwia przywołanie planszy gry w dowolnym momencie. Na przykład, jeżeli teraz wyślesz SMS'a o treści: GR to przejdziesz bezpośrednio do gry.
NO lub NOWA (nowa gra) - wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje rozpoczęcie nowej gry.
IM lub IMIE (imię) - polecenie to umożliwia przypomnienie Twojego imienia lub jego zmianię w dowolnym momencie gry. Aby zmienić imię wyślij SMS'a o treści: im MaRcel gdzie "MaRcel" jest to imię. Wysłanie polecenia bez parametru spowoduje tylko odesłanie komunikatu z bieżącym imieniem.
NA lub NAJLEPSI (najlepsi) - wysłanie tego polecenia powoduje otrzymanie listy najlepszych dziesięciu graczy.
ST lub STATUS (status) - efektem wysłania tego polecenia będzie komunikat zwrotny zawierający Twoje parametry.
HA lub HASLO (hasło) - jeżeli nie podasz parametru, to polecenie spowoduje wysalanie Ci twojego hasła WWW. Wysyłając SMS'a o treści: 'HA Idea gdzie "Idea" jest to nowe hasło, na jakie chcesz zmienić.'
PO lub POMOC (pomoc) - wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje odesłanie Ci listy dostępnych komend SMS. Ten sam efekt uzyskasz także wysyłając dowolny inny tekst, który nie zostanie rozpoznany przez grę.
KO lub KONIEC (koniec gry) - wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje zakończenie gry.
JOKER to gra logiczna. Zadaniem gracza w grze Joker jest uzbieranie 1000 punktów. Uzyskać je może pokonując kolejne etapy gry. W każdej z etapów gracz otrzymuje 5 losowo wybranych kart. W zależności od poziomu gry gracz musi odłożyć 2 lub 3 karty. Gracz odrzuca te karty, które są mu nie potrzebne, a zostawia te których suma wynosi -5 lub 5. Tylko taka wartość promuje gracza do przejścia na wyższy poziom. Dla ułatwienia gracz może zbierać lub dokupywać Jokery. Ich wartość jest -1 lub 1, w zależności jaka karta w danej chwili jest potrzebna. Numer skrócony dla gry to 7023 (0,50 PLN + VAT), w serwisie WAP Idea gra będzie dostępna w zakładce Gry znajdującej się w zakładce Rozrywka i Gry.
Interfejs WAP
Gra za pomocą WAP odbywa się poprzez wybieranie odpowiednich opcji pojawiających się na ekranie.
Menu startowe zawiera trzy opcje:
1. Graj - rozpoczęcie rozgrywki
2. Menu - możliwość ustawienia opcji gry (imiona gracza, ustawienia komunikatów SMS)
3. Koniec gry - zakończenie gry i przejście do strony głównej Gier
Menu opcji zawiera pozycje:
Graj
Zmień Imię - zmiana imienia gracza
Zmień hasło - zmiana hasła gracza (hasło służy do ustawienia hasła używanego do autoryzacji zmian w grze wprowadzanych przez gracza za pośrednictwem stron WWW)
Status - odczytanie bieżących parametrów gracza czyli liczbę ukończonych i wygranych gier
Najlepsi - informacja dotyczącą 10 najlepszych graczy w grze Joker oraz swoją punktację ogólną
Pomoc - przywołanie ekranu pomocy (w opcji Pomoc możemy się dowiedzieć czegoś więcej o Opisie gry, Regułach i Poleceniach do SMS)
autorach - informacje o autorach gry Joker
Koniec gry - zakończenie gry i przejście do strony głównej Gier
Interfejs SMS
Gracz w czasie rozgrywki dostaje wiadomość z kilkoma możliwościami do wyboru. Dokonuje wyboru wysyłając SMSa z literą wyboru. Komendy SMS wysyłane są na numer 7023 (koszt 0,50 PLN netto)
Przykład:
SYS: Odłóż 2 karty. Twoje karty to:
(A)2, (B)3, (C)-8, (D)11), (E)J
Gracz ma do wyboru kilka możliwości, zdecydował się odrzucić karty z wartością "-8" i "11". Taki wybór daje mu wygraną tej partii (zostają karty o wartości "2" i "3", a więc suma 5) i dodatkowo Joker zostaje niewykorzystany. Chcąc dokonać tego wysyła SMSa z literami znajdującymi się obok danej wartości, w tym przypadku o treści CD.
Oprócz możliwych wyborów - zależnych od sytuacji, gracz może zawsze przejść do menu podręcznego. Menu podręczne zawiera opcje (Komenda / Znaczenie):
ME lub MENU (menu gry) - Polecenie to umożliwia przywołanie menu podręcznego
w dowolnym momencie gry.
GR lub GRA (graj) - Polecenie to umożliwia przywołanie planszy gry w dowolnym momencie. Na przykład, jeżeli teraz wyślesz SMS'a o treści: GR to przejdziesz bezpośrednio do gry.
NO lub NOWA (nowa gra) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje rozpoczęcie nowej gry.
IM lub IMIE (imię) - Polecenie to umożliwia przypomnienie Twojego imienia lub jego zmianię w dowolnym momencie gry. Aby zmienić imię wyślij SMS'a o treści: 'im MaRcel gdzie "MaRcel" jest to imię. Wysłanie polecenia bez parametru spowoduje tylko odesłanie komunikatu z bieżącym imieniem.'
NA lub NAJLEPSI (najlepsi) - Wysłanie tego polecenia powoduje otrzymanie listy najlepszych dziesięciu graczy.
ST lub STATUS (status) - Efektem wysłania tego polecenia będzie komunikat zwrotny zawierający Twoje parametry.
HA lub HASLO (hasło) - Jeżeli nie podasz parametru, to polecenie spowoduje wysalanie Ci twojego hasła WWW. Wysyłając SMS'a o treści: HA Idea gdzie "Idea" jest to nowe hasło, na jakie chcesz zmienić.
PO lub POMOC (pomoc) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje odesłanie Ci listy dostępnych komend SMS. Ten sam efekt uzyskasz także wysyłając dowolny inny tekst, który nie zostanie rozpoznany przez grę.
KO lub KONIEC (koniec gry) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje zakończenie gry.
RAJD SAMOCHODOWY to gra pamięciowa, w której gracz po wysłuchaniu serii komend wydawanych przez "pilota rajdowego" musi odtworzyć przebieg trasy sterując samochodem wyścigowym. Sterowanie odbywa się poprzez wybieranie jednej z możliwych do wykonania akcji (przyspieszanie, zakręt w prawo, hamowanie itp.). Gracz ma określoną ilość punktów (sekund), które traci w czasie gry. Jeśli popełnia błędy traci większa ilość punktów niż podczas prawidłowej jazdy. Wygrywa gracz, który zachowa jak największa ilość punktów (sekund). Numer skrócony dla gry to 5455 (40gr+VAT), w serwisie WAP IDEA gra będzie dostępna w zakładce Gry znajdującej się w zakładce Rozrywka i Gry.
Interfejs WAP
Gra za pomocą WAP odbywa się poprzez wybieranie odpowiednich opcji pojawiających się na ekranie.
Menu startowe zawiera trzy opcje:
1. Graj - rozpoczęcie rozgrywki
2. Menu - możliwość ustawienia opcji gry (imiona gracza, ustawienia komunikatów SMS)
3. Koniec gry - zakończenie gry i przejście do strony głównej Gier
Menu opcji zawiera pozycje:
Graj
Zmień Imię - zmiana imienia gracza
Zmień hasło - zmiana hasła gracza (hasło służy do ustawienia hasła używanego do autoryzacji zmian w grze wprowadzanych przez gracza za pośrednictwem stron WWW)
Status - odczytanie bieżących parametrów gracza czyli liczbę ukończonych i wygranych gier
Najlepsi - informacja dotyczącą 10 najlepszych graczy w grze Joker oraz swoją punktację ogólną
Pomoc - przywołanie ekranu pomocy (w opcji Pomoc możemy się dowiedzieć czegoś więcej o Opisie gry, Regułach i Poleceniach do SMS)
autorach - informacje o autorach gry Joker
Koniec gry - zakończenie gry i przejście do strony głównej Gier
Interfejs SMS
Gracz w czasie rozgrywki dostaje wiadomość z kilkoma możliwościami do wyboru. Dokonuje wyboru wysyłając SMSa z literą wyboru. Dokonuje wyboru wysyłając SMSa z literą wyboru. Komendy SMS wysyłane są na numer 5455 (0,40 PLN netto)
Przykład:
Jesteś na długiej prostej.
Co dalej:
A) Gazu i zjeżdżam w prawą boczną drogę
B) W prawo bez gazu
C) Ostro w lewo i po hamulcach
Gracz ma do wyboru trzy możliwości "a", "b", "c", więc w SMS umieszczamy w zależności od dokonanego wyboru tylko jedną literę A lub B lub C. Gracz chce pojechać "W prawo bez gazu", wysyła więc SMSa o treści B
Oprócz możliwych wyborów - zależnych od sytuacji, gracz może zawsze przejść do menu podręcznego. Menu podręczne zawiera opcje (Komenda / Znaczenie):
ME lub MENU (menu gry) - Polecenie to umożliwia przywołanie menu podręcznego
w dowolnym momencie gry.
GR lub GRA (graj) - Polecenie to umożliwia przywołanie planszy gry w dowolnym momencie. Na przykład, jeżeli teraz wyślesz SMS'a o treści: GR to przejdziesz bezpośrednio do gry.
NO lub NOWA (nowa gra) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje rozpoczęcie nowej gry.
IM lub IMIE (imię) - Polecenie to umożliwia przypomnienie Twojego imienia lub jego zmianię w dowolnym momencie gry. Aby zmienić imię wyślij SMS'a o treści: 'im MaRcel gdzie "MaRcel" jest to imię. Wysłanie polecenia bez parametru spowoduje tylko odesłanie komunikatu z bieżącym imieniem.'
NA lub NAJLEPSI (najlepsi) - Wysłanie tego polecenia powoduje otrzymanie listy najlepszych dziesięciu graczy.
ST lub STATUS (status) - Efektem wysłania tego polecenia będzie komunikat zwrotny zawierający Twoje parametry.
HA lub HASLO (hasło) - Jeżeli nie podasz parametru, to polecenie spowoduje wysalanie Ci twojego hasła WWW. Wysyłając SMS'a o treści: HA Idea gdzie "Idea" jest to nowe hasło, na jakie chcesz zmienić.
PO lub POMOC (pomoc) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje odesłanie Ci listy dostępnych komend SMS. Ten sam efekt uzyskasz także wysyłając dowolny inny tekst, który nie zostanie rozpoznany przez grę.
KO lub KONIEC (koniec gry) - Wysłanie jednego z tych poleceń spowoduje zakończenie gry.