Nowe medium

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 2

Puls Biznesu opisał nowe zjawisko jakim są kampanie reklamowe poprzez SMS. Reklama tego typu staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Według Kuby Łapotta z First Interactive Polska (firma świadcząca tego typu usługi) telefon komórkowy jest idealnym środkiem do kontaktu z klientem. Gwarantuje stuprocentową skuteczność dotarcia reklamy.
Operatorzy raz godzą się na przeprowadzenie kampanii za pośrednictwem ich sieci, innym razem robią trudności.
Ryszard Woronowicz z Polkomtelu twierdzi, że Plus GSM nie udostępnia swojej sieci do przeprowadzania typowych kampanii reklamowych.
Era w przyszłości sama chce przeprowadzać smsowe kampanie.
Obecnie najtrudniejszym zadaniem jest pozyskanie bazy danych osób, które wyrażają zgodę na otrzymywanie treści reklamowych. Przy różnego rodzaju akcjach promocyjnych firmy proszą o podanie na ulotce numeru telefonu komórkowego. Coraz częściej stosowanym sposobem na pozyskanie numerów jest wysłanie tzw. smsa aktywującego. Tym, którzy pod podany numer wyślą sms, oferowane są nagrody. Tak pozyskaną bazę należy później jeszcze sprawdzić. Oddzwonić do tych osób i powtórnie je zapytać, czy chcą w przyszłości dostawać treści reklamowe.

Według Beaty Mordarskiej z L2 Mobile.com dobry sposób na pozyskanie bazy danych swoich klientów nie mających nic przeciwko smsom reklamowym, zastosował McDonald's. Osoby, które chciały otrzymywać dane o letnich akcjach tej sieci restauracji, musiały wysłać sms z hasłem "lato" pod podany numer. Co tydzień w swoich telefonach znajdują informacje o nowych obniżkach cen w McDonald's. Oprócz zwiększenia sprzedaży, sieć zdobyła bazę danych klientów, którzy są pozytywnie nastawieni do tego typu przekazu reklamowego. Dominik Szulowski z McDonald's twierdzi, że 26 tys. klientów wyraziło chęć otrzymywania informacji o cotygodniowych nowych promocjach w restauracjach.

Na koszt kampanii smsowej składa się obsługa technologiczna wysyłki i koszty smsów. Za wysłanie smsów klient płaci zwykle mniej, bo oferowane są po cenach hurtowych. Wiadomości nie mogą być przekazywane za często. Niedopuszczalne jest, by klient odbierał więcej niż pięć reklam dziennie.

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    jarecki pisze: 2001-07-25 18:52
    Panowie! Zlitujcie się: tego się nie da czytać! (np."najtrudniejszym zadaniem jest pozyskanie bazy danych osób, _którzy_ wyrażają" lub "Gwarantuje to stuprocentową skuteczność dotarcia reklamy." etc.) Wagary w podstawówce nie mogą usprawiedliwiać braku znajomości elementarnych zasad polszczyzny...
    0
  • Users Avatars Mini
    Adi pisze: 2001-07-26 18:33
    Na pewno nie wyrażę zgody na to by przychodziły do mnie relkamy McSyfa
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: