Puls Biznesu opisał nowe zjawisko jakim są kampanie reklamowe poprzez SMS. Reklama tego typu staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Według Kuby Łapotta z First Interactive Polska (firma świadcząca tego typu usługi) telefon komórkowy jest idealnym środkiem do kontaktu z klientem. Gwarantuje stuprocentową skuteczność dotarcia reklamy. Według Beaty Mordarskiej z L2 Mobile.com dobry sposób na pozyskanie bazy danych swoich klientów nie mających nic przeciwko smsom reklamowym, zastosował McDonald's. Osoby, które chciały otrzymywać dane o letnich akcjach tej sieci restauracji, musiały wysłać sms z hasłem "lato" pod podany numer. Co tydzień w swoich telefonach znajdują informacje o nowych obniżkach cen w McDonald's. Oprócz zwiększenia sprzedaży, sieć zdobyła bazę danych klientów, którzy są pozytywnie nastawieni do tego typu przekazu reklamowego. Dominik Szulowski z McDonald's twierdzi, że 26 tys. klientów wyraziło chęć otrzymywania informacji o cotygodniowych nowych promocjach w restauracjach. |