Telekomunikacja Polska zmienia numery rachunków, na które przyjmowane są opłaty klientów, dostosowując się w ten sposób do nowych przepisów bankowych. Dotychczasowe numery rachunków funkcjonują jedynie do końca czerwca 2004 r.
Klienci TP zostali poinformowani o zmianie kont w specjalnym liście, dołączonym do rachunku telefonicznego. Nowy indywidualny numer konta, odrębny dla każdego klienta, znajduje się w lewym górnym rogu faktury VAT. Ten sam numer rachunku bankowego zamieszczony jest również na załączonym do faktury formularzu wpłaty.
Nowa numeracja rachunków bankowych TP jest efektem wejścia w życie Zarządzenia Prezesa NBP, dostosowującego polską bankowość do standardów Unii Europejskiej. Zarządzenie to zobowiązało wszystkie banki do zmiany numerów rachunków.
Zmiana jest szczególnie istotna dla tych klientów, którzy korzystają ze zleceń stałych lub bankowości elektronicznej. W celu uniknięcia nieporozumień klienci powinni poinformować bank o zmianie numeru konta, na które będą wpływały opłaty za faktury TP.
Zmian nie odczują klienci opłacający rachunki przy pomocy polecenia zapłaty lub załączonego do faktury formularza wpłaty przy płatności gotówką.