Nowe roamingi Idei

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 69

Idea uruchomiła komercyjnie dwa nowe roamingi: z niemieckim operatorem 3G - MobilCom oraz rosyjskim operatorem Primtelefone GSM900/1800. Idea posiada obecnie 213 wdrożone komercyjnie umowy roamingowe w 95 krajach na całym świecie (w tym z satelitarną siecią Globalstar).

MobilCom to niemiecki operator sieci 3G należący w części France Telecom i będący przez to członkiem Grupy Orange. Podobnie jak w przypadku przyłączonego w grudniu hiszpanskiego operatora Xfera, sieć MobilCom jest dopiero w budowie, a jego abonenci korzystają z roamingu narodowego. Do czasu uruchomienia własnej sieci MobilComu, roaming będzie roamingiem jednostronnym - tzn. Idea będzie przyjmować i obsługiwać gości z Niemiec.

Natomiast Primtelefone jest podobnie jak PTK Centertel operatorem zarówno NMT450i, jak i GSM 900/1800 - która ma zasięg w rejonie Władywostoku, Ussuryjska i Nachodki.

Opinie:

Opinie archiwalne (69):

Komentuj

Komentarze / 69

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 19:05
    No trzeba przyznac ze Idea sie rozwija, tylko jeszcze jakby poprawili zasieg w Polsce to byloby bardzo dobrze :)
    0
  • Users Avatars Mini
    malisz pisze: 2002-01-09 19:14
    Hmm ale jak narazie to Niemcy maja fajnie a my nie mamy nic z tego!
    0
  • Users Avatars Mini
    zbooy pisze: 2002-01-09 19:15
    tydzien bez nowego roa to tydzien stracony ;-) a co z gprs w idei? wiecej ostatnio nie mam zastrzezen wobec tej sieci
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 19:15
    no niebardzo, tzn wiesz zalezy jak gdzie, bo w niektorych miejscach tylko era ma, w niektorych tylko + a w niektorych tylko Idea ale moim zdaniem sa jednak najbardziej z tylu, szczegolnie niestety jak sie ma jednosystemowy telefon / ja na szczescie mam dwu/ pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-09 19:17
    Szkoda, ze kiedyś przyjdzie dzień, ze skończa sie wolne kraje i wolni operatorzy zagraniczni. Wtedy nie będzie już tego typów newsów. :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    scp pisze: 2002-01-09 19:22
    Idealni gratuluje. Najlepszy wynik w Polsce w podpisywaniu umow roamingowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    turek pisze: 2002-01-09 19:32
    niezle, niezle- oby tak dalej idealni!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-09 19:35
    Co do zasiegu Idei w polsce to jeszcze troszkę mają do zrobienia :P
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 19:38
    Juz myslalem ze tylko ja mam zastrzezenia do zasiegu Idei, tylko ja nie twierdze ze jest zly tylko mowie ze moglby byc lepszy, ale i tak jest bardzo dobry w porownaniu do tego co bylo kiedys jeszcze za czasow 1800
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2002-01-09 19:42
    hmm no i znowu o Idei, zamiast uruchamiac roamingi w Rosji skupili by sie na Polsce :)
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-01-09 19:46
    Brawo Idea!!pp widac ze sie rozwija..a raczej udaje ze cos robi:))czemu + i era nie pisza o tym..czyzby dla nich bylo to malo wazne??a moze uwazaja to za normalke:))
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 19:48
    martom24: a moze Era i + maja juz roaming na calym swiecie? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2002-01-09 19:50
    Ostatnio trochę pogrzebałem w sieci i nie tylko o rozmieszczeniu BTSów poszczególnych operatorów. Jest mnóstwo średniej wielkości miast, w których plus ma o zgrozo 1 (jednego) BTSa, Idea około 2-3, era około 3-4.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 19:54
    wiec nic dodac nic ujac - era roolz :)
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-09 19:55
    Co do pokrycia w Polsce, to na stronie oficjalnej Idei jest nowa mapka zasięgów - z 31.12.2001. Teraz już praktycznie nie odstają z zasięgiem od konkuręcji. A co się tyczy reomingu to nie ma co komentować - najlepszy i już! Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2002-01-09 20:00
    misiak: teoretycznie tak, ale weź pod uwagę, że era ma najwięcej abonentów, więc muszą mieć rozbudowaną infrastrukturę.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 20:04
    GoGo: zgadzam sie z Toba, zreszta ja mieszkam w duzym miescie to mnie i tak jest obojetne czy w jakis wsiach itp jest zasieg ale lepiej jak jest, bo meczace sie jak sie przejezdza przez jakies "pustkowia" i patrzac na telefon widzi sie brak zasiegu...
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-09 20:14
    Do GoGo: ale i tak pokrycie Polski u wszystkich operatoro jest nie najlepsze, nie chodzi o ilosc, ale o jakosc!
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-09 20:15
    Do zbooy: Przeciez w IDEI GPRS jest od dawna! od sierpnie 2000 roku!
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-01-09 20:17
    pierwszy klikacz: chyba tylko w bieszczadach i na mazurach może idea ma przyzwoity zasięg. natomiast gdzie indziej to strasznie kiepsko. A może po prostu w tych rejonach znalazła Ci komórka sieć, ale czy próbowałeś wykonać połączenie? Era i Plus teoretycznie na terenie Bieszczad są wyszukiwane przez telefon, ale by wykonać połączenie to jednak trzeba być gdzieś blisko cywilizacji... A swoją drogą roaming w idei to tylko załatwienie "kilku" papierków, a tak na prawdę to mogliby zająć się rozbudową zasięgu w Polsce. Choć to ostatnie to robią chyba najprężniej. A czy jest gdzieś na GOLu spis BTSow poszczególnych opów?
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-09 20:18
    Ja też nie twierdze ze pokrycie jest złe. Ale nigdy nie jest tak dobrze aby nie mogło być lepiej :P
    0
  • Users Avatars Mini
    efen pisze: 2002-01-09 20:20
    to kto ma teraz najlepszy roaming w kraju?
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-09 20:22
    Do arytuklu: Nie rozumiem sensu podpisywania roamingu z operatorami w krajach, gdzie jest juz ich kilku (chyba, ze sa to lokali operatorzy). A moze POLSCY OPERATORZY podpisza ze soba ROAMING KRAJOWY!!!!! Zwiekszy to zasieg, a niech kosztuje wiecej. Wkurza mnie jak mam gdzies jechac i musze zabierac dwa telefony roznych operatorow!
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-01-09 20:24
    dexter: Chyba masz problemy trochę z rozróżnianiem kolorów. Te jasnożółte plamy to planowane pokrycie na czerwiec i grudzień 02. Od innych opów jeszcze odstają. Ale i tak jest dużo lepiej niż rok temu. Myślę, że pod koniec tego roku zasięg trzech naszych operatorów będzie jak najbardziej porównywalny.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 20:26
    popieram fish235, polscy operatorzy mogli by podpisac ze soba wzajemnie roamingi :)
    0
  • Users Avatars Mini
    artek pisze: 2002-01-09 20:31
    MegaROTFL Trochę realizmu i znajomości prawa panowie. Wewnętrzny roaming jest zabroniony zapisami w koncesji. Co by to było gdyby zgrywusy się dogadały, podzieliły Polską i obstawiły ją bts'ami równo po połowie?
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-09 20:36
    misiak_ : ja bym raczej na to nie liczył :P
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 20:40
    artek ja zartowalem z tym laczeniem sie, pisalem tylko ze fajne by bylo takie cos bo wtedy zasieg bylby juz naprawde prawie wszedzie. pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-09 20:41
    do artek: Pracujesz w ICM KiK na trzecim pieterku? Moze sie znamy... A co do prawa to tego nie wiedzialem, szkoda niestety. To dlatego PTK nie stworzyl w 2000 roku osobnej sieci na 900MHZ, jak to plotki glosily?
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-09 20:42
    Do amper: Nie mam problemów z kolorkami. Wiem tylko że ten zasięg na mapce jest w praktyce o ok20-30% lepszy. Tam gdzie oni pokazują granicę między zasięgiem wewnątrz budynków i tym zewnątrz ja mam 75% mocy na telefonie. Choć zgadzam się są jeszcze niewielki dziury. Ale i tak najszybciej Idea odpala nowe nadajniki. Pzdr. PS a ten post jest chyba o reomingu..?
    0
  • Users Avatars Mini
    Artek pisze: 2002-01-09 20:53
    fish235: pracuję na parterze i gdzie indziej ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Artek pisze: 2002-01-09 20:54
    misiak: niby by było fajnie, ale myśle że na krótko: problemy z pojemnością - trzeba by obsłużyć trzy razy więcej dzwoniących (problem głównie w dużych miastach); rzadsza sieć btsów - bo po co stawiać je koło siebie skoro cały teren obsłuży jeden z niby konkurencji; a tak idea goni z zasięgiem resztę, reszta też ciągle dostawia i zwiększa czy to zasięg czy pojemność sieci. Po prostu działa konkurencja
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 20:56
    artek: masz racje niech lepiej zostanie tak jak jest, bo jak operatorzy konkuruja miedzy soba to sa wieksze szanse ze kazdy bedzie staral sie byc najlepszy, ale poki co moim zdaniem Era ma najwiekszy zasieg, ale Idea bardzo dynmicznie zwieksza swoja zasieg
    0
  • Users Avatars Mini
    Artek pisze: 2002-01-09 20:57
    ad PTK i osobna sieć - to by się technicznie, komercyjnie i marketingowo nie opłacało (utrzymywanie dwóch, a właściwie trzech niezaleznych sieci), poza tym koncesja jest jedna - tylko rozszerzona o nowy zakres częstotliwości i nowe tereny.
    0
  • Users Avatars Mini
    marjan pisze: 2002-01-09 20:57
    Idea sie rozwija i dobrze, Era działa i dobrze a + nic nie robi i spoczywa na laurach bo ostatnio kiepsko z zasiegiem w budynkach w wielkopolsce, nie wiem jak wam ale w tym samym miejscu raz mam 1 a raz 3 kreski na 4 o co chodzi. Niech sie wezmą do roboty
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-09 21:11
    ..."rosyjskim" hehe ale tak na powaznie to niezle, oby tak dalej
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-09 21:14
    No wlasnie co z Plusem? stanal w miejscu
    0
  • Users Avatars Mini
    mathew81 pisze: 2002-01-09 21:43
    roaminguja roaminguja a np z i tim we wloszech to podpisane nie maja. Bardzo mnie to denerwowalo bo akurat na sylwka bylem przez tydzien w tym kraju i jak moj brat (era) dzwonil z tima to nie bylo identyfikacji rozmowcy (ja jedyny dostepny w tym miejscu oprocz tima omnitel) jesli chodzi o zasieg w kraju to zastrzezen nie mam, a nawet jesli to i tak rozwija sie szybciej niz plus i era
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2002-01-09 22:46
    mathew81: Akurat z TIMem maja podpisany. Juz w zeszlym roku dzwonilem z Turynu do Polski wlasnie z Tima
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-09 22:48
    Cieszy mnie że Idea się rozwija postawiłem na nią i narazie nie narzekam nawet na zagranicznych wojażach.Jeden mały minus toBOA mało wiedzą o promocjach.
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-09 23:16
    Wniosek jest jeden: rozwijanie roamingu poszczególnych operatorów to tylko korzyści dla klienta. Nie ma wiec sensu narzekać, bo przynajmniej w tej dziedzinie firm się rozwijają. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    chss pisze: 2002-01-09 23:18
    To fakt, idea nie informuje 'oficjalnie' że są promocje u operatorów zagranicznych. Dopiero jak zadzwoniłem do BOK'u Idei z pytaniem o koszty smsów z UK to dowiedziałem się że w sieci one2one smsy wychodzące nie są obciążalne (czyli nic nie kosztują) do końca stycznia! Oszczędność niesamowita z tego względu że smsy u innych operatorów kosztują od 0,3 do 1,2 zł.
    0
  • Users Avatars Mini
    paulina pisze: 2002-01-10 02:36
    Informacja o roamingu jednostronnym z MobilCom to chyba jakaś kpina? Czym tu się szczycić JUDEO, można zadać retoryczne pytanie... Roam z ruską jakąkolwiek siecią ma to do siebie, że obejmuje przeważnie tylko jedną miejscowość (miasto). Tak tam jest: co miasto to inna sieć! Pytanie (już nie wiem do kogo, bo M.Ł. zlikwidowane i wszyscy kładą teraz na te sprawy laskę): Kiedy w Polsce roam wewnętrzny? Czy to jakiś temat tabu u nas? Jak widać z neewsa u naszych zach. sąsiadów funkcjonuje znakomicie i wszyscy są zadowoleni. A co do zasięgu JUDEI: "No comments!" (Chyba jeszcze długo, obserwując wirtualną mapkę na www.judea.pl - zasięg zamiast się pojawiać, to w kolejnych wersjach mapki zanika!) :((
    0
  • Users Avatars Mini
    paulina pisze: 2002-01-10 02:39
    PS. A co z siecią D2? Dalej wielkie G****!!! Najgorszy to jest samozachwyt JUDEO... :((
    0
  • Users Avatars Mini
    paulina pisze: 2002-01-10 03:50
    cieplix: Wiadomo, wiadomo - żadna tajemnica: najlepszy zasięg ma ERA, potem PLUS, a najgorszy JUDEA (szczególnie duże miasta ze wzg. na GSM1800MHz - słaby lub żaden sygnał wewnątrz budynków i w kompleksach leśnych - brak GSM900MHz na tych terenach. W mniejszych miejscowościach z pokryciem 900MHz sytuacja wygląda trochę lepiej, ale w tym układzie pojemność sieci do d***!!! Vide Boże Narodzenie i Sylwester. Nic, tylko przeklinać).
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-10 04:12
    Co do zasięgu - ważny jest zasięg w miejscu, gdzie korzystamy z teefonu, nie w miejscu, gdzie korzysta z niego inny dyskutant z GOL!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-10 04:14
    A co do roamingów - wreszcie coś pożytecznego, nie np Cypr (bez urazy) :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciek pisze: 2002-01-10 10:34
    Do graffi: nie wiedziałem że mieszkasz w Niemczech i bedziesz korzystał z roamingu w Polsce! PO PROSTU ŻENADA. Idea napisała:"Do czasu uruchomienia własnej sieci MobilComu, roaming będzie roamingiem JEDNOSTRONNYM - tzn. Idea będzie przyjmować i obsługiwać gości z Niemiec." Przecież to są kpiny - co to obchodzi polskiego klienta!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-10 10:35
    Idea pnie sie w gore i niedlugo przeleci Plusa w roamingach! Niemcy jeszcze ok, ale ta Rosja, to przeciez najdrozszy roaming w Europie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-10 10:36
    Kiedys promocja na Ukrainie! Motorola v3680 za 1000 dolarow i przez pierwszy miesiac mozna bylo wydzwonic tyle ile dusza i bateria wytrzymaja po calej Ukrainie, po zakonczeniu miesiaca wchodzil normalny abonament! Bylo to ok. 3 lat temu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-10 10:36
    Oczywiscie v3688 bo zaras bedzie co to za telefon!
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-10 11:22
    Maciek: nie wiesz, co to obchodzi? To znaczy, ze zła wiadomość albo obojętna zawsze może być przedstawiona w sposób, który pozwala jej być odebraną jako dobra :-) Klasyczne zagranie marketingowe. Trzeba pamiętać, że nadal jesteśmy w Europie na pozycji proszącego :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciek pisze: 2002-01-10 11:35
    jokerDM: sądząc po podnieceniu osób komentujacych podpisanie jednostronnego roamingu z niemieckim operatorem - MASZ RACJĘ. To był świetny chwyt marketingowy. Uważam, że Idea po prostu robi głupków z polskich abonentów, gdyż z tego co wiem to MobilCom ruszy w przyszłym roku (albo w tym - nie pamiętam)z własną siecią jako UMTS a nie GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    artek pisze: 2002-01-10 12:25
    Jaki chwyt marketingowy? Po prostu integracja w grupie Orange. Można się spodziewać coraz więcej takich newsów.
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-01-10 12:30
    To dobrze że Idea posiada aż tyle umów roamingowych ale może czas aby zmieniła coś w sposobie włączania roamingu ponieważ w tej sieci jest to najbardziej skomplikowana sprawa
    0
  • Users Avatars Mini
    waterman pisze: 2002-01-10 13:06
    Tak się rozpisują o tych roamingach, a ciekawe ile osób korzysta z telefonu za granicą, a nie tylko zaraz po przekroczeniu granicy wyłącza telefon i skrzynkę głosową...
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-10 13:20
    W zasadzie to głównie IDEA otwiera nowe roamingi. Mało jest na temat PLUSA i ERY. Zastanawia mnie czy aby GOL nie jest zbyt stronniczy co do IDEI.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gałeś pisze: 2002-01-10 13:20
    I tak w ROAmingach PLUS jest najlepszy, a to fakty: PLUS 106 krajów 213 operatorów IDEA 95 krajów 213 operatorów ERA 89 krajów 210 operatorów można sprawdzić na ich stronach.
    0
  • Users Avatars Mini
    turek pisze: 2002-01-10 13:55
    Do Paulina: nie wiem skad ty bierzesz te informacje ale jedno jest pewne nie za bardzo wiesz o czym piszesz
    0
  • Users Avatars Mini
    turek pisze: 2002-01-10 13:59
    do Markas: poprostu plus i era ostatnio malo dzialaja
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-10 14:24
    Markas: Idea publikuje informacje o kazdym nowym roamingu (w przeciwienstwie do reszty) i stad taka ich obfitosc na GOLu.
    0
  • Users Avatars Mini
    krawiec pisze: 2002-01-10 14:28
    niech mi ktos wyjasni dlaczego ze slowackiego globtela nie da sie wykonywac polaczen i wysylac smsow? mam plusa...
    0
  • Users Avatars Mini
    GoGo pisze: 2002-01-10 15:22
    krawiec: to dość częsta przypadłość plusa, kilka tygodni temu zauważyłem to samo w Niemczech.
    0
  • Users Avatars Mini
    digimon1 pisze: 2002-01-10 17:54
    Co do roamingw operatorów IDEA - 213, ERA - 203, PLUS - 207
    0
  • Users Avatars Mini
    marjan pisze: 2002-01-10 19:03
    digimon coś ci sie pomyliło PLUS 213 wejdz dzisiaj
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-10 20:32
    hura nastepny roaming idei
    0
  • Users Avatars Mini
    paulina pisze: 2002-01-11 02:31
    turek: Bez urazy kolego, ale albo udajesz Greka, albo sam nie wiesz o czym piszesz, albo może jesteś daltonistą i wszystkie kolory na mapce JUDEI zlewają Ci się w jeden piękny 100% zasięg. I choćbyś bardzo się wytężał, to niestety tych faktów nie zmienisz... :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 09:47
    Do krawiec: Wyjasniam - Bo Plus jest beznadziejny!
    0
  • Users Avatars Mini
    jarecki pisze: 2002-01-11 17:31
    Ueee ja mam taka pracę, że jeżdżę często za granicę i NIGDY nie miałem problemów z plusem. Chyba że koledzy mają prepaida... ale nawet wtedy smsy mozna odbierac... :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: