Idea zaoferowała w ostatnich dniach kolejne usługi skierowane dla różnych grup klientów. Na stronie www.idea.pl przygotowano nowy układ informacji nt. usług dostępnych w sieci Idea pod nazwą Strefy Usług. Natomiast abonenci Idei Optimy i Idei Meritum mogą obecnie korzystać z nowej funkcjonalności Poczty Głosowej (informacja o numerze osoby pozostawiającej nagranie na skrzynce via SMS z identyfikacja numeru), a klienci biznesowi w Idei Meritum mogą zwiększać efektywność swych firm korzystając z Inteligentnej Centrali Telefonicznej.
STREFY USŁUG W SERWISIE www.IDEA.PL
30.04.2002 r. w serwisie internetowym www.idea.pl zostały uruchomione strefy usług. Strefy usług zawierają usługi pogrupowane według tematyki, tak aby dostęp do nich był łatwy i logiczny. W górnym menu każdej strony serwisu www.idea.pl dotychczasowe zakładki: Bramka SMS, Idea.net, Sklep www, WAP Idea zostały zastąpione strefami usług.
Oto one:
Strefa Łączności
Strefa Zakupów
Strefa Informacji
Strefa Rozrywki
Oto zestawienie usług, które zostały umieszczone w poszczególnych Strefach:
Strefa Łączności
Poczta głosowa
Idea.net
Idea.czat
Bramka SMS
Strefa Zakupów
Idea Wapark SMS
Doładuj swoje konto Idea POP
Wykorzystaj swoje punkty Idea Profit
Sklep internetowy
Sklep WAP
Strefa Informacji
WAP Idea
Co, gdzie, którędy ?
Interaktywne Serwisy Informacyjne SMS
Głosowo-faksowe Serwisy Informacyjne
Serwisy Informacyjne Telepress
Strefa Rozrywki
Quizy
Gry logiczne
Gry przygodowe
Dźwiękówka
Logo i dzwonki
Pocztówkowa Idea
Małe logotypy ofert: Idea Meritum, Idea Optima, Idea POP umieszczone przy opisie każdej z usług, informują, dla której grupy klientów Idei dana propozycja jest dostępna. W zdecydowanej większości przypadków z usług mogą korzystać wszyscy użytkownicy sieci Idea. Dzięki wprowadzeniu stref usług usługi każdy użytkownik www.idea.pl będzie mógł w szybki i łatwy sposób dostać się do interesującej dla niego usługi.
INTELIGENTNA CENTRALA TELEFONICZNA W IDEA MERITUM
Usługa skierowana do średnich i dużych przedsiębiorstw, które generują duży ruch połączeń z telefonów stacjonarnych na telefony komórkowe i odwrotnie. Usługa pozwala na znaczne obniżenie rachunków telefonicznych nawet o 50%. Polega na bezpośrednim podłączeniu centrali abonenckiej przedsiębiorstwa do sieci Idea i rozliczania wszystkich rozmów według specjalnej, atrakcyjnej taryfy. Warunkiem podłączenia jest posiadanie przez centralę przynajmniej jednego portu do obsługi cyfrowych łączy oraz możliwość analizy cyfr. Centrala abonencka rozpoznaje numery przydzielone przez sieć Idea automatycznie lub za pomocą wybranego prefixu i kieruje na odpowiednie łącze.
INFORMACJA O NUMERZE NADAWCY WIADOMOŚCI W POCZCIE GŁOSOWEJ
Od 26.04.2002 r. zostaje uruchomiona nowa funkcja poczty głosowej dla abonentów sieci Idea (Optima, Meritum). Funkcja polega na przekazywaniu w SMS numeru telefonu osoby pozostawiającej wiadomość na poczcie głosowej. Przekazanie numeru w SMS nastąpi tylko wtedy gdy numer telefonu osoby, która pozostawiła wiadomość zostanie rozpoznany przez system poczty głosowej. Jeżeli osoba pozostawiająca wiadomość korzysta z usługi blokady prezentacji numeru CLIR jej numer nie zostanie przekazany. SMS informujący o nowych wiadomościach w poczcie głosowej będzie zawierał informację o numerze osoby pozostawiającej wiadomość (ostatnio pozostawionej wiadomości, o ile numer zostanie rozpoznany), liczbie wszystkich wiadomości znajdujących się w poczcie głosowej (nowych i zapamiętanych łącznie).
Przykładowy SMS z poczty głosowej (nadawca:501): "Nowa wiadomosc od (501123456). Liczba wiad. 4" - oznacza, że ostatnio pozostawiona wiadomość pochodzi od numeru 501123456 a w poczcie głosowej są łącznie 4 wiadomości. W przypadku braku numeru pole w nawiasie pozostanie niewypełnione np. "Nowa wiadomosc od (). Liczba wiad. 1"
Numer osoby pozostawiającej wiadomość będzie także prezentowany (głosem lektora) w trakcie odsłuchiwania wiadomości - po połączeniu z *501.