Firma Alcatel ogłosiła, że produkowane przez nią urządzenie OmniPCX Office zostało wzbogacone o nowe funkcje opracowane z myślą o udostępnieniu małym i średnim firmom pojedynczego systemu obsługującego telefonię IP i tradycyjną, dostęp do Internetu, elektroniczne przekazywanie komunikatów i komputerowe sieci lokalne (LAN). Skonstruowane z uwzględnieniem specyfiki rynku MSP, nowatorskie rozwiązanie Alcatela pozwala stworzyć kompleksową infrastrukturę telekomunikacyjną w oparciu o jednolitą, łatwą do zarządzania architekturę.
Alcatel opracował nowe funkcje OmniPCX Office po dokładnym przeanalizowaniu rzeczywistych potrzeb telekomunikacyjnych małych i średnich przedsiębiorstw. Podobnie jak większość dużych firm, małe i średnie przedsiębiorstwa potrzebują systemu komunikacji głosowej, dostępu do Internetu i poczty elektronicznej oraz systemów komputerowych dla aplikacji użytkowych i składowania oraz przesyłania danych. Zarówno w przypadku dużych, jak i małych firm taka kompleksowa infrastruktura jest niezbędna do utrzymania kontaktów z klientami, łączności między pracownikami firmy i jej oddziałami terenowymi oraz komunikacji z użytkownikami i partnerami - wszystko to przy zachowaniu maksymalnego poziomu bezpieczeństwa.
Niewielkie firmy dotkliwie odczuwają jednak brak zasobów technicznych i doświadczenia koniecznego do instalacji i zarządzania złożonymi systemami telekomunikacyjnymi oferującymi pełny zakres usług.
Dzięki fabrycznemu wyposażeniu w bogaty zestaw funkcji, Alcatel OmniPCX Office wyróżnia się w stosunku do systemu heterogenicznego krótszym czasem wdrożenia i mniejszymi kosztami uruchomienia. System odznacza się możliwością dowolnego konfigurowania, zapewniając małym i średnim przedsiębiorstwom elastyczność umożliwiającą ewolucyjne dostosowywanie platformy telekomunikacyjnej do zmieniających się potrzeb bez konieczności przebudowy czy wymiany systemu i wykorzystywanej przezeń infrastruktury.
Zwiększona pojemność systemu, interfejs do zarządzania i dodatkowe funkcje Alcatel OmniPCX Office R.2 są dla małych i średnich firm źródłem następujących korzyści:
Lepsze kontakty z klientami
Możliwość zdefiniowania kaskadowego skierowania rozmów pozwala zapobiec zjawisku nieodebranych połączeń. Integracja ze zdalnym serwerem dostępowym (ISDN) umożliwia często podróżującym użytkownikom korzystanie z aplikacji i usług w takim samym zakresie, jaki jest oferowany ich kolegom pracującym w biurze. Ze względu na priorytetowe traktowanie zarządzania relacjami z klientami, Alcatel OmniPCX Office R.2 dysponuje zwiększonymi możliwościami zintegrowanego serwera CTI zwłaszcza w odniesieniu do współpracy z aplikacjami CRM.
Zwiększone bezpieczeństwo przy korzystaniu z Internetu
Alcatel OmniPCX Office posiada nowy konfigurowalny firewall zwiększający bezpieczeństwo sieci i danych oraz umożliwiający efektywniejszy nadzór nad przepływem danych. Zintegrowany serwer proxy daje kontrolę nad wykorzystaniem zasobów Internetu. Nowa wersja systemu oferuje funkcje serwera intranetowego, co znacznie rozszerza możliwości wewnętrznej komunikacji w przedsiębiorstwie.
Większa efektywność dzięki lepszej komunikacji
Zazwyczaj pierwszą aplikacją internetową, z której korzystają małe firmy jest klient pocztowy. Obecna wersja systemu posiada zintegrowany serwer poczty elektronicznej obsługujący protokół IMAP4, który pozwala m.in. na zdalne podłączanie się użytkowników do tunelu IP VPN w celu ściągnięcia wybranego maila, co redukuje czas i koszt połączeń. Efektywność pracy użytkowników OmniPCX Office jest dodatkowo zwiększana dzięki zastosowaniu systemu ujednoliconych informacji i integracji serwera plików.
Alcatel OmniPCX Office łączy w ramach jednego pakietu centralę abonencką (PBX) do realizacji usług głosowych oraz serwery komunikacyjne obsługujące standardy nowej generacji. Serwery te pozwalają udostępniać telefonię IP, usługi VoIP, funkcje wykorzystujące konwergencję głosu i danych, takie jak CTI (computer-telephony integration - integracja telefonii z komputerem), rozwiązania do zarządzania połączeniami i ujednolicone przesyłanie informacji, czyli jednolity interfejs dla poczty głosowej, poczty elektronicznej i faksu. Ten nowatorski system typu "wszystko w jednym" obsługuje ponadto infrastrukturę sieci lokalnej (LAN) i może służyć jako serwer intranetowy. Alcatel OmniPCX Office oferuje szybki i bezpieczny dostęp do Internetu (wbudowany firewall), serwer proxy, serwer e-mail rozszerzający możliwości komunikacji oraz usługi RAS (remote-access service) przez ISDN lub Internet w wirtualnej sieci prywatnej (VPN) działającej w protokole IP. Ze względu na modułową strukturę pakietu Alcatel OmniPCX Office, każda firma może dostosować go do swoich potrzeb, uruchamiając jedynie te funkcje, których aktualnie potrzebuje. Daje to małym i średnim przedsiębiorstwom swobodę wyboru czasu i sposobu wzbogacania systemu o nowe możliwości.