Nowe zabezpieczenia kart zdrapek POP

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 62

Od 22.01.2002 r. została rozpoczęta dystrybucja oraz sprzedaż POPkart posiadających dodatkowe zabezpieczenia.

Nowe POPkarty posiadają następujące cechy:
1. Wzory graficzne POPkart oraz sposób pakowania pozostają niezmienione,
2. POPkarta wykonana jest z wielowarstwowego materiału papierowego,
3. Pasek przykrywający kod doładowujący wykonany jest z materiału wrażliwego na temperaturę. Materiał ten wstępnie posiada kolor niebieski, po podgrzaniu np. za pomocą ręki, kolor paska zmienia się na szary. W ten sposób każdy użytkownik w łatwy sposób może samodzielnie sprawdzić oryginalność POPkarty,
4. W centralnej części paska przykrywającego kod doładowujący zostało nadrukowane logo POP w kolorze czarnym. W skrajnych częściach paska nadrukowane jest logo POP w technice druku wypukłego.
5. Na rewersie POPkarty nadrukowana jest wartość o jaką doładowuje POPkarta tj 20, 50 oraz 100+20,

Przez kilka miesięcy nowe POPkarty będą dystrybuowane oraz sprzedawane razem z dotychczasowymi POPkartami.

Opinie:

Opinie archiwalne (62):

Komentuj

Komentarze / 62

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    voY pisze: 2002-01-25 21:52
    hm moze byc i tak...jak wzmocnili zabezpieczenia tzn ze musialy byc jakies powazne przekrety? czy zeby ich nie bylo? hm nara voy
    0
  • Users Avatars Mini
    amadeo pisze: 2002-01-25 21:52
    Dobrze !!! Idea rulez :p Trzymać tak dalej ...
    0
  • Users Avatars Mini
    kolarz pisze: 2002-01-25 21:53
    i słusznie... coraz łatwiej można było kupić lewe karty. W folii, nawet z ładną zdrapką ale już wykorzystane... pop nie uwzględniaj takich reklamacji a dostawca też się na takowe wypinał.
    0
  • Users Avatars Mini
    Lucas pisze: 2002-01-25 22:01
    zapomnieli dodac jeszcze do tego hologramu ;). Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-25 22:07
    Ciekawe, w jaki sposób były podrabiane karty? Bo to, że zużyte to już inna sprawa
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-25 22:13
    Słyszałem już o kilku przypadkach że POP karta zaraz po kupieniu w kiosku była "pusta". I jak teraz udowodnić że samemu się z niej nie skorzystało. Bardzo bobrze że się za to w końcu więli. Może będzie mnie przekrętów. A ciekawe jak sprawa zabezpieczeń wygląda u konkurencji? Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2002-01-25 22:27
    No i dobrze chwasty niedobre :-) JAGODA
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-25 22:28
    dexter:tylko czy to byla kwestia podrobki czy wczesniejszego wykorzystania przez kogos kodu ( moze sie komus udalo na chybil trafil : ) )
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-25 22:34
    No i dobra. Jak były robione przekręty to teraz ten proceder się zmniejszy :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-25 22:35
    A JAKI JEST KOSZT WYDRUKOWANIA JEDNEJ POPKARTY?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-25 23:19
    Chyba bardzo dużo pokazało się na rynku podrabianych kart, że wzięli się za polepszenie zabezpieczeń w kartach POP, bo już słychać było o złamanych zabezpieczeniach i o stratach jakich ponosi firma z tego powodu. cze
    0
  • Users Avatars Mini
    Decoder pisze: 2002-01-25 22:42
    Dobrze robią !!, Ciekawe czy inni operatorzy zrobią coś podobnego :/... ?
    0
  • Users Avatars Mini
    voY pisze: 2002-01-25 22:45
    kojo, a moze sie jeszcze spytasz ile procent to plastik a ile papier? heh... byle dac komentarz..
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-25 22:46
    Kojo: skoro maja kase to niech robia, wazne jest ze robia cos z zabezpieczeniami, bedzie mniej przekretow! tylko ciekawe jak to bedzie wygladalo, czy napewno nie bedzie sie dalo latwo podrobic? Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    kolarz pisze: 2002-01-25 22:54
    podrabiane karty wyglądały niemal dokładnie jak oryginały, różnica okazywała się dopiero w momecie zdejmowania zdrapki. piszę zdejmowania, bo się ją w zasadzie zdejmowało/odkejało a nie zdrapywało. miejmy nadzieje, że nowa zdrapka będzie łatwiejsza do rozpoznania/ trudnijesza do podrobienia. pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-25 23:31
    Bardzo dobry pomysl, w koncu pre-paidy tez trzeba zabezpieczac, a tak wogole to wydaje mi sie czy na poczatku newsa jest blad jak chodzi o date? "Od 22.02.2002 r. została rozpoczęta ..." Pozdrawiam. misiak
    0
  • Users Avatars Mini
    bogdan1979 pisze: 2002-01-25 23:51
    Z tego co słyszałem to przekręty występowały, stad ta akcja Ideii. A to czy te zabezpieczenia się sprawdzą pokaze czas...
    0
  • Users Avatars Mini
    Sslaus pisze: 2002-01-26 00:11
    A nie lepiej przez bankomat? masz wtedy 100% pewnosci ze nie bedziesz musial reklamowac i uzerac sie z babami w BOK. a pozatym 22.02 jeszcze chyba nie bylo... wiec sprzedarz jeszcze nie "została rozpoczęta" ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-26 00:36
    A co z kartami konkurencji? Czyzby ich ta sytuacja nie dotyczyla?
    0
  • Users Avatars Mini
    JOHNNY pisze: 2002-01-26 00:43
    A mi się wydaje, że to niewiele da, bo ten kto kupował lewe karty i tak je kupi, nawet jak mu się kolor paska nie zmieni. A co do tych uczciwych... hmmm... raczej więcej jest tych NIEUCZCIWYCH ZŁODZIEJI, którzy w jakiśtam sposób trafiają ne te numerki, tak że dla tych którzy są OK pozostają puste karty. WNIOSEK - to "zabezpieczenie" właściwie nic nie da :-(( Pozdrawiam - J.
    0
  • Users Avatars Mini
    ANATOL pisze: 2002-01-26 00:58
    Hmm.... moim zdaniem przekrety mogly byc i tyle, a ze teraz im przybylo kasy to postanowili cos zrobic - zabezpieczyli, moze to cos pomoze :-) pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-01-26 01:15
    a ja wlasnie uciekam z POPa. niech inni z tych dobrodziejstw korzystaja:) ja juz podziekuje:)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-01-26 01:28
    Ponoć są ludzie, ZŁODZIEJE, oferujący "programy" do generowania kodów kuponów uzupełniających (nie tylko POP, ale także innych PREPAIDów). Wiem, że kody na kupony są generowane losowo z zachowaniem pewnych warunków (np. nigdy, w dowolnym przedziale czasu, nie zostaną wygenerowane kolejne numery). Jeśli komuś udało się "trafić na ślepo" 14 cyferek to ma niezłe szczęście i powinien zacząć (jeśli jeszcze tego nie zrobił) grać w klasyczne gry liczbowe (patrz -- LOTTO). Ponieważ z IDEA jestem bliżej związany, mogę powiedzieć, że najtęższe mózgi matematycznie nie znalazły "algorytmu", którym posługuje się producent kart. PS.Jeśli nabywca chce mieć pewność co do pochodzenia karty, niech nie stara się zaoszczędzić paru złotych i nabędzie kupon w salonie (albo w tzw. magazynie, gdzie zakup okaże się na peono tańszy).
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-01-26 02:00
    jak to od 22 lutego zostala rozpoczeta przeciez to dopiero bedzie /chyba ze jest pomylka w dacie/ Ogolnie oceniam to pozytywnie
    0
  • Users Avatars Mini
    ANATOL pisze: 2002-01-26 02:18
    /promedia - to moze wszystkie mozgi polaczymy i rozwalimy te algorytmy, przeciez to tylko matematyka a w niej jest wszystko logiczne i zrozumiale - oczywiscie do pewnych granic :-) Ale tak na serio, tez juz o tym myslalem, jest jakis szereg, algorytm - ale pytanko jak go rozwalic i czy jest jakas szansa ??? pzdr. i zachecam do komentarzy !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-01-26 02:43
    Do ANATOLa: jeśli chcesz to szukaj algorytmu do kodu "zdrapek", mnie szukanie się nie opłaca - kupony na własny użytek zakupuje dużo taniej we wspomnianym magazynie IDEI. Mój komentarz nie miał zachęcać do tego typu działań. Jest wielu chętnych, którzy skupują zużyte kupony by doszukać się w nich logiki. Zapewniam - takiej "logiki" NIE MA, a poświęcanie czasu na znalezienie klucza jest po prostu marnotrawstwem... PZDR :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lola pisze: 2002-01-26 02:49
    Używajcie Panowie (i Panie) bankomatów - problem z głowy. A tak poza tym jak najbardziej na miejscu było pytanie o koszt wyprodukowania, zapakowania i rozesłania karty z kodem do punktów dystrybucji, zwłaszcza w stosunku do kosztu doładowania w bankomacie. By ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    lola pisze: 2002-01-26 02:55
    promedia : Jeśli system zaakceptuje jakiś numer ze zdrapki to nie dlatego że wszystkie możliwe numery są gdzieś zapisane na "dyskietce" w centrali, tylko dlatego że "pasuje" on do pewnego określonego wzorca. Tak samo jest z numerami kart kredytowych (istnieją generatory numerów - do ściągnięcia w sieci), czy choćby z tokenami (wpisując ten sam kod wejściowy, za każdym razem otrzymujesz inny kod na wyjściu. jednak te wjściowe zawsze spoełniają pewne warunki oreślone algorytmem)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-26 03:12
    Lola, słusznie, więc szukaj tego algorytmu a jak znajdziesz, to go tu opublikuj, ok?
    0
  • Users Avatars Mini
    ANATOL pisze: 2002-01-26 03:40
    lola zrobimy tak my szukamy a jak znajdziemy to tylko powiem ze znalezlismy. Masz blisko do bydzi wiec firme otworzymy gdzies kolo Grudziadza Ty i ja bedziemy mieli blisko - interes bedzie sie rozwijal bo duzo ludzi obecnie ma prepaid'y. pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    terry pisze: 2002-01-26 11:17
    najpewniej kupowac w salonach firmowych Idea, nie bylo dotychczas wpadek, lewe karty jakos musza trafic do dystrtybucji, w salonach to prawie niemozliwe
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-26 11:48
    przekrety sa wszedzie i tego sie nie uniknie niestety ale mozna je ograniczac
    0
  • Users Avatars Mini
    ANATOL pisze: 2002-01-26 12:19
    Powiem wiecej trzeba ograniczac ael jak jeden kod bysmy rozwalili to by byla frajda na calego - ale zdaje sobie sprawe - tak jak powiedzial cieplix - ze kombinacji jest ... i ciut, ciut wiecej :-) pzdr. ludzi kt. bedzie sie chcialo lamac kody :-) 3majcie sie
    0
  • Users Avatars Mini
    m.j pisze: 2002-01-26 12:47
    Może jako prace magisterska z matematyki zadac jakiemus studentowi złamanie kodu.
    0
  • Users Avatars Mini
    DaZ pisze: 2002-01-26 13:38
    Mam pytanie a po ile kupujecie te karty w magazynach? Duzo taniej wychodzi?
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-01-26 15:45
    Do wszystkich pytających: jaka musiałaby być różnica w cenie by było dla Was kochani DUŻO TANIEJ? Jest taniej od kilku do kilkunastu %.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-01-26 15:46
    Do lola: Jesteś w błędzie, wszystkie "wygenerowane kombinacje" są spamiętywane i po pewnym czasie usuwane z systemu (patrz -- data ważnosci kuponu!).
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-01-26 15:47
    Do wszystkich szukających algorytmu i filozofów: szukajcie a (może coś...) znajdziecie - tylko po co szukać czegoś, czego nie ma?
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-26 16:07
    Z bankomatami jest ten problem, ze wybor kart jest ograniczony.. ;(.. ale jest to z pernosci pewniejsze, poza tym, przedstawicieli autoryzowanych wszystkich opow jest duzo w kazdym miescie a wiadomo, ze u nich nie kupi sie "lewej" karty. Zlodzieja daja ludzie zarobic, bo kombinuja, gdyby tego nie bylo, nikt by kart nie podrabial, bo nie byloby to oplacalne - Okazja czyni zlodziejem
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-01-26 17:03
    Do mmx i innych zainteresowanych: nie miałem na myśli tylko magazynów IDEI, które są dostępne dla nielicznych, ale przede wszystkim Ruch, Kolportera, Koale...
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-26 19:20
    "Polak potrafi" i na nowe zabezpieczenia znajdą sposoby :P
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-26 22:04
    [PROTEST] _CISCO_: Moze i znajda... ale napewno idea ma u mnie kolejny + bo zadna inna siec nic w tym kierunku nie robi! Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    sepultura pisze: 2002-01-26 23:28
    jak ktoś musi to niech dalej kupuje na bazarku ... i zasila na słowo honoru
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-27 01:07
    Powiem wszystkim "łamiącym" tyle - z tego co wiem, kodu nie ma (to nie Windows :) ), ale jeśli coś znajdziecie, to naprawdę dajcie znać!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-27 10:01
    Z tego co przeczytałem na różnych stronach hack w necie nie można znależć algorytmu kodowania zbyt to skomplikowane,tzw.kod zajmuje tylko kilka proc.miejsca na zdrapce,a reszta to baza danych,numerów wykorzystanych i znajdujących się w obrocie,a są jeszcze numery które się nigdy nie pojawią.cze.
    0
  • Users Avatars Mini
    ANATOL pisze: 2002-01-27 13:16
    /Kan, chyba masz racje i tak sie nie da zlamac a i tak wiekszosc ludzi na tej stronie ma foniki na abonament wiec o co tu sie rozchodzi :-))) pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-27 16:47
    Kan : wiadomo ze algorytmu nie złamią. Ale bedą sprzedawać nic nie warte karty :P
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-27 17:51
    to all: jak czytalem komentarze, to zrobilo mi sie troszke zal niektorych ludzi - pomylilo wam sie lamanie kodow do szyfrowania wiadomosci z lamaniem... no wlasnie czego? O ile numery kart kredytowych sa gdzies trzymane (i to przez kilka lat a czasami i dluzej) i najszybciej hacker wlamie sie do np. bazy konferencji i sciagnie numery kart uczestnikow (co sie stalo np. w Davos). O tyle numery do prepaidow, nie tylko komorek, ale rowniez operatowor kablowych na zachodzie, sa generowane losowo (co juz kilkakrotnie tutaj powtarzano), co wiecej numery sa wazne tylko jakis czas, a pozniej sa dezaktualizowane. Szansa trafienia na numer zawsze jakas jest, ale raczej nikla. Szybciej juz nieuczciwy pracownik moze ukrasc numery przygotowane do wydrukowania na kartach, ale to moze zrobic raz, dwa, bo pozniej firma sie zorientuje. A kupujac podrobki wlasciwie wyrzucacie pieniadze w bloto i tyle. pozdr kms
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-27 17:56
    Pamietajcie rowniez, ze jesli kupicie podrobke i okaze sie, ze nie chce dzialc, to narzekacie na opa, czyli na Idee w tym przypadku, a to podkopuje image firmy. Wygodniej jest firmie wprowadzic zabezpieczenia dodatkowe, zeby klient mial pewnosc, ze kupuje karte opa, a nie wspiera domoroslego drukarza i wlasciwie daje mu kase na piwo. Nie wiem czy znacie przyslowie "biednego nie steac na rzeczy tanie" w tym przypadku sprawdza sie w 100%, ale jesli ktos probuje oszukac samego siebie, to juz inna sprawa. Aha, jesli ktos sie jednak upiera, przy szukaniu numerow, to zycze szczescia, tylko kompa mozna wykorzystac z powodzeniem do czegos innego, ale to moje prywatne zdanie :) pozdr. kms
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2002-01-27 21:38
    Dobrze, że się zabrali za dodatkowe zabezpieczenia. Ja sam kilka razy kupiłem na giełdzie jakąś robioną karte ale na szczęście działała. Ale oczywiście Polak potrafi i wcześniej czy później ktoś coś wymiyśli... niestety.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-28 03:01
    Taka mala prosba, moze ktos bedzie wiedzial... fonokartysci (czy tez fonotelisci - zbieracze kart telefonicznych) czesto zbieraja rowniez karty zwiazane z GSM, w tym doladowywujace do prepaidow... czy ktos zna jakas galerie czy cus w ten desen tego typu kart na sieci? z gory dzieki i zdrowka. BTW: prosba o zdublowanie ewentualnej odpowiedzi na mojej stronie.
    0
  • Users Avatars Mini
    flip pisze: 2002-01-28 03:49
    Podoba mi sie ze sie staraja zeby bylo jak najmniej niezadowolonych klientow! Tak ma byc :) Flip
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-28 11:09
    Czytalem to 10.01.2002, ale i tak dobrze ze tego nie pomineli! Karty sa naprawde dobrze zabezpieczone bo juz sprawdzalismy w salonie i maja lepszy wyglad!
    0
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-01-28 11:30
    A ja czytając ten news zastanawiam się nad jednym - jaki koszt stanowi cena karty w stosunku do zysku danego operatora. I w jaki sposób koszty poprawienia zabezpieczeń są przerzucane na klienta, bo osobiście nie wieżę że zostało to zrobione po to aby szanowni abonenci mieli komfort zakupu tylko oryginalnych kart...
    0
  • Users Avatars Mini
    aśka pisze: 2002-01-28 11:53
    Pop karty i tak sa dobrze zabezpieczane.ale jakieś zmiany nie zaszkodzą
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-01-28 16:58
    POP jako lider pre-paid musial cos wymyslec na oszustow. Przyznam ze tez jestem ciekawy jaki jest stosunek kosztow wyprodukowania karty, prowizji dla sprzedajacego a zysku operatora?
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-29 03:09
    Do ANATOL i promedia: Po piersze nie matematyka tylko logika Panowie... jesli podchodzicie do tego problemu matematycznie to rozweiazanie go zajelo by kilka tysiecy last korzystajac z superszybkich komputerow obliczeniowych (w tym jest problem nie trudnosc zlamiania kody, ale ilosc mozliwych kombinacjai) A domowych komputerkach typu PIII 1.4GHz i 256RAM ten sam problem zajab by odpowiedniu dluzo wiecej czasu powiedzmy kilka milonow lat... Podchodzac do problemu od stony logiczno-matematycznej czas obliczeniowy przy dobrze postawionych zalozeniach mozna skrocic do miesiaca, a przy odrobinie szczescia zdobyc kod szyfrujacy w ciagu miesica. Pytanie jak sprawdzisz czy to jest prawidlowy alogorytm? Moze wybrany numer jest prawidlowo zakodowany, tylko nie ma go dostepnego w puli numerow, albo zostal juz wykorzystany? Ponadto nalezy znac sie troche na szyfrologii...
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-29 03:12
    A jeszcze jedno... zdobycie odpowiednie ilosci kart to jakies 2-3 miesiace.... postawianie warunkow i napisanie poprawngeo programu 1-2 miesiace. Obliczneia 1 miesiac, poprawieni zalozen obliczeniowych i kolejne obliczenia 2miesice itak az do 1 roku, a prowider po tym czasie zmienia algorytm na nowy.... Panowie troche realizmu:))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-29 09:59
    Do aśka: Zabezpieczenia sa, ale codzienni wielu ludzi jest oszukiwanych i kupuja juz "puste" karty!
    0
  • Users Avatars Mini
    PeTeRx pisze: 2002-01-31 16:42
    Jednak najbezpieczniej i najszybciej jest doladowywac konto poprzez bankomat.
    0
  • Users Avatars Mini
    leszek27041 pisze: 2002-02-02 16:17
    Ciekawe ile lewych kart i zgloszen o oszustawach miala idea, ze az musieli zmieniac zabezpieczenia. Popieram kupowanie w bankomacie: tam nikt nie wrzuci juz zurzytego numeru.
    0
  • Users Avatars Mini
    p54321 pisze: 2002-02-05 12:25
    idea dazy do doskonalosci:))
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: