Nowe zasady regulujące Premium Rate wchodzą w życie

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 1

Przepisy zwiększające ochronę abonentów korzystających z usług o podwyższonej opłacie.

W dniu 4 grudnia 2011 r. już częściowo wchodzą w życie przepisy znowelizowanej ustawy Pt chroniące abonentów korzystających z usług o podwyższonej opłacie. Na wejście w życie kilku z przepisów trzeba zaczekać jeszcze 5 miesięcy.

Nowe przepisy określają m.in. obowiązki informacyjne nałożone na dostawców usług Premium Rate. Między innymi chodzi o sposób informowania o cenie sms czy rozmowy oraz wykorzystywania tych informacji w przekazach reklamowych.

Cena usługi ma być podawana odpowiednio dużą czcionką i na wyraźnym tle, tak aby każdy wiedział, ile kosztuje wysłany sms lub rozmowa telefoniczna. Osoba korzystająca z Premium Rate musi też uzyskać jasną informację, jeśli usługa odbywa się na zasadzie subskrypcji. Dostawca musi umożliwić też natychmiastową rezygnację z subskrypcji. Ma to być proste i wolne od opłat.

Dodatkowo dostawca usługi o podwyższonej opłacie jest obowiązany bezpłatnie zapewnić użytkownikowi końcowemu publicznej sieci telekomunikacyjnej, każdorazowo, przed rozpoczęciem naliczania opłaty za połączenie telefoniczne, informację o cenie za minutę połączenia do numeru danej usługi albo o całkowitej jej cenie.

W przypadku kolejnych przepisów zapewniających większą ochronę abonentów, ustawodawca przewidział sześciomiesięczny okres vacatio legis. Zatem wejdą one w życie w 2012 r. Zgodnie z nimi, dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej będzie obowiązany na żądanie abonenta do:

  • umożliwienia abonentowi określenia maksymalnej ceny za usługę o podwyższonej opłacie,

  • nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie, których cena przekracza cenę maksymalną określoną przez abonenta w żądaniu oraz połączeń przychodzących z takich numerów.

Za 5 miesięcy zaczną również obowiązywać dostawców progi kwotowe, po przekroczeniu których dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej będzie musiał poinformować abonenta i zablokować na jego żądanie wykonywanie połączeń na numery o podwyższonej opłacie i odbieranie połączeń z takich numerów.

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: