Ministerstwo Infrastruktury wprowadziło nowe zasady składania i rozpatrywania reklamacji telekomunikacyjnych. „Rozporządzenie w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego ma dyscyplinować wszystkich dostawców usług telekomunikacyjnych” – poinformował wiceminister infrastruktury Wojciech Hałka. 18 października br. zostało opublikowane Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.
Rozporządzenie zastąpi obowiązujące dotychczas rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 września 2001 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych.
To, co różni te dwa rozporządzenia, to zakres regulacji – nowe dotyczy już nie tylko usług powszechnych, ale wszystkich usług telekomunikacyjnych.
Ponadto najważniejsze zmiany dotyczą wprowadzenia:
możliwości złożenia reklamacji w każdej jednostce obsługującej użytkowników danego dostawcy usług,
możliwości decydowania w jakiej formie nastąpi zwrot należności lub wypłata odszkodowania,
obowiązku poinformowania o brakach w składanej reklamacji,
jednoinstancyjności postępowania.
Istotną regulacją z punktu widzenia klienta jest zapis w ustawie mówiący o tym, że w przypadku, gdy od dnia złożenia reklamacji upłynie 30 dni a reklamacja nie została rozpatrzona wówczas reklamację uważa się za uznaną. Ponadto należy podkreślić, że ustawa wprowadza możliwość pozasądowego rozpatrywania sporów pomiędzy konsumentem a dostawcą usług w drodze postępowania mediacyjnego lub przed polubownymi sądami konsumenckimi działającymi przy Prezesie URTiP.
Dodatkowe informacje o trybie składania reklamacji znajdują się tutaj (plik Word, 60KB)