Nowe zasady składania i rozpatrywania reklamacji telekomunikacyjnych

Newsy
Żródło: Ministerstwo Infrast
Opinie: 26

Ministerstwo Infrastruktury wprowadziło nowe zasady składania i rozpatrywania reklamacji telekomunikacyjnych. „Rozporządzenie w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego ma dyscyplinować wszystkich dostawców usług telekomunikacyjnych” – poinformował wiceminister infrastruktury Wojciech Hałka. 18 października br. zostało opublikowane Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

Rozporządzenie zastąpi obowiązujące dotychczas rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 września 2001 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych.

To, co różni te dwa rozporządzenia, to zakres regulacji – nowe dotyczy już nie tylko usług powszechnych, ale wszystkich usług telekomunikacyjnych.

Ponadto najważniejsze zmiany dotyczą wprowadzenia:

  • możliwości złożenia reklamacji w każdej jednostce obsługującej użytkowników danego dostawcy usług,

  • możliwości decydowania w jakiej formie nastąpi zwrot należności lub wypłata odszkodowania,

  • obowiązku poinformowania o brakach w składanej reklamacji,

  • jednoinstancyjności postępowania.

Istotną regulacją z punktu widzenia klienta jest zapis w ustawie mówiący o tym, że w przypadku, gdy od dnia złożenia reklamacji upłynie 30 dni a reklamacja nie została rozpatrzona wówczas reklamację uważa się za uznaną. Ponadto należy podkreślić, że ustawa wprowadza możliwość pozasądowego rozpatrywania sporów pomiędzy konsumentem a dostawcą usług w drodze postępowania mediacyjnego lub przed polubownymi sądami konsumenckimi działającymi przy Prezesie URTiP.


Dodatkowe informacje o trybie składania reklamacji znajdują się tutaj (plik Word, 60KB)

Opinie:

Opinie archiwalne (26):

Komentuj

Komentarze / 26

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    yanek pisze: 2004-10-20 00:11
    Peledz: wiesz mialbym to samo pytanie tutaj jest czas 10 min pozniej niz u mnie no ale coz moze serwer stoi gdzies za granica :P Pozdrawiam! A co do newsa to i tak to nic nie da bo TPsa forever sux!
    0
  • Users Avatars Mini
    yanek pisze: 2004-10-20 00:14
    taaa w Japoni ;p
    0
  • Users Avatars Mini
    Popint pisze: 2004-10-20 00:19
    Przedłużyli termin z 30 do 14 dni! Poza tym znieśli możliwość odwołania się! Wszystko na naszą niekorzyść!
    0
  • Users Avatars Mini
    Popint pisze: 2004-10-20 00:20
    Hehe, miało być z 14 do 30 dni :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Soul Calibur pisze: 2004-10-20 00:44
    Zmiany są tylko na piśmie… ciekawe jak będzie w praktyce?
    0
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2004-10-20 00:47
    Panowie i Panie to zapisy które dają wieksze prawa abonentowi 1 reklamacja rozp. przez 1 instancje czyli nie spychamy problemu z działu do działu. 2 jeżeli operator jest nam winien $ to my decydujemy gdzie zostana przekazane srodki. 3 operator musi wyjasnic z nami niejasnosci wynikajace z reklamacji 4 to co jest rewelacyjne to fakt, iz nie rozpatrzona reklamacja uznana jest za zasadną!
    0
  • Users Avatars Mini
    KORPORACJA pisze: 2004-10-20 00:49
    ... dura lex, sed lex
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-10-20 01:34
    jeszcze na pismie nic nie reklamowalem i oby tak zostalo, z moim opem korekty zalatwialem i to pozytywnie przez tel.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-10-20 02:09
    No wreszcie bedzie jakis porzadek. Ja zlozylem reklamacje do TP do centralnej kancelarii w katowicach (polecony z potwierdzeniem odbioru) pod koniec lipca tego roku. Otrzymalem pismo ze po 24.09 otrzymam odpowiedz. Do dzisiaj nic!!!! Kpiny
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-10-20 02:51
    zobaczymy jak to będzie szło
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-10-20 10:59
    No, mi się akurat wydaje że wzrok jest potrzebny z tego względu chociażby, że wszystkie dane są w komputerze. Ale fakt faktem, często do DOKów zatrudnia się osoby niepełnosprawne.
    0
  • Users Avatars Mini
    wet pisze: 2004-10-20 12:36
    ...co oznacza brak możliwości odwołania; TPSA=Sąd Najwyższy ???
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-20 12:39
    no coz, ewidentny bat na tepse. co do reszty czyli komorek to raczej w 99% jest ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-20 12:43
    *wet: to znaczy ze jak odmowia (musza to tym razem na prawde uzasadnic) to dajesz sparwe do sadu. nie nalezy sie tego bac a najlepiej miec zaprzyjaznionych prawnikow ;) tym bardziej ze op w takiej sytuacji czesto idzie na ugode ;) bo drzec koty o 10zl to nie ma co, w koncu tylke to sie uzbiera przez pare lat na 1groszowkach, ktorych co chwila brakuje pani w spozywczaku (albo panu, nie *issa, spozywczy?) i jakos nie robimy z tego awantury w serwisie dla lakomczuchow ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Popint pisze: 2004-10-20 14:07
    Brak instytucji odwołania to nieporozumienie - często dopiero za drugim razem operator przyznaje rację, natomiast sprawy w sądzie będą się ciągnąć w nieskończoność.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-10-20 15:27
    Hej Klops :-) Ale chyba gdzieś zgubiłem wątek , nie do końca rozumiem (końcówki)... Jak tam Twoje przedłużanie umowy w Plusie ? :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-20 15:54
    *issa: myslalem ze w sklepie pracujesz ;) i wiesz jak to jest z niewydawaniem 1gr bo nie ma w kasie ztego tez sie uzbiera, ale klienci nie maja pretensji. co do przedluzania to umowa konczy mi sie w wigilie, wiec jak ponegocjuje to bede mial w prezencie dobra taryfe albo wolnosc od rachunkow, no i se t230 za 100zl, bo trzeba bedzie wydac pkty 5+ ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    dziadman pisze: 2004-10-20 16:35
    1- czy to dotyczy równiez firm. 2 - czy info że powyższe zostało opublikowane 18 paźdz br oznacza że na chwilę obecną "działa" ??
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-10-20 19:11
    ***klops - ja bym wybrał chyba jednak wolność od rachunków + T230 + aktywacja Simplus :-))) Ze sklepem już teraz wszystko jasne , u nas na szczęście nie ma groszy w cenach , ale problemy z resztą są często , ze względu na to , że bankomat jest blisko i z reguły dają 50 - 100 zł , a mało komu się chce poszukać dodatków od 1 do 9. Miłego Simplusowania , szczerze polecam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2004-10-20 20:42
    Czyżby wreszcie ktoś się wziął za zaprowadzanie porządku, a może to tylko zgodne z powiedzeniem "jedna jaskółka wiosny nie czyni..."
    0
  • Users Avatars Mini
    Darek pisze: 2004-10-21 00:13
    Ktos tu odwalil niezla kaszane z tym brakiem mozliwosci odwolania do operatora i koniecznoscia odwolania od razu do sadu. Ciekawe ile na tym zyskaja operatorzy, a w szczegolnosci TPSA. Czy ktos przeprowadzal badania jaki procent reklamacji TPSA odrzuca za pierwszy podejsciem i uznaje pod odwolaniu? Moge sie zalozyc, ze jest to bardzo duzy procent. Przy drobniejszych sumach spornych nikt nie bedzie chodzil do sadu, chociazby bojac sie przegranej i koniecznosci pokrycia oplat sadowych, czy tez w zwiazku z mentalnoscia ludzi - wielu boi sie sadow, calej tej procedury, woli zaplacic nawet nienalezna sume/zrezygnowac ze swoich racji i miec swiety spokoj niz sie procesowac. A juz szczegolnie ciezko mi sobie wyobrazic ludzi w podeszlym wieku, ktorzy ida do sadu, bo TPSA odrzucila im reklamacje. Jednym slowem TPSA i inni operatorzy tylko na tym zyskaja i to zyskaja niemale sumy. Nie ma sie z czego cieszyc.
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2004-10-21 11:48
    issa: ostatnio mailowalem do BOKu z pytaniem o wypowiedz Balickiego (odnosnie tego, ze jesli w Superkarcie jest cena 50groszy, to jesli nawet wejda nowe tarfyfy dla reszty, to beda wyzsze ceny, bo przeciez trzeba splacic telefon....) - napisalem, ze jesli ja nie bralem telefonu, tylko pakiet uslug, wiec powinienem miec taniej, bo nie musze splacac telefonu :) A co mi odpisali ?? "W celu uzyskania indywidualnej oferty lojalnościowej prosimy o kontakt właściciela telefonu po zakończeniu okresu promocji numeru z Działem Obsługi Klienta pod Klienta pod numerem 26 01 (z telefonu komórkowego Plus GSM) lub pod 601 102 601 (połączenie płatne zgodnie z cennikiem danego operatora). Podyktowane to jest troską o bezpieczeństwo danych naszych Klientów." !!!! Czyli byc moze ***klops bedziesz mogl wynegocjowac wlasnie takie cosik !!! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-10-21 13:19
    ***reboot - SuperKarta jest już jedną z ofert lojalnościowych :-) Jak komuś zależy na zachowaniu numeru , to jest to świetna oferta. Jak komuś nie zależy , to albo rozwiązuje i bierze nową ofertę z darmowym 1/1 przez 24 miesiące i całiem tanim/fajnym telefonem , albo ... przechodzi do Simplusa ;-) Każdy wybór zdaje się być dobry i każdy będzie usatysfakcjonowany :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-10-21 13:29
    a ja nadal mam zagwostke i jak siebie znam to sie bede meczyl do poczatku grudnia codziennie ;) simplus czy stary numer i superkarta. pod koniec listopada/na poczatku grudnia zadzwoni pani z DOPL i zapyta czy mam czas rozmawiac i sie zacznie negocjowanie. *issa: w moim przypadku splacanie nowiutkiego telefonu chyba nie wchodzi w gre. t230 za 100zl to dobra oferta ;) albo superkarta, ale pod warunkiem dodatkowych minut - jak juz mam placic te 60gr za miedzynarodowego smsa toniech choc w .pl dadza podzwonic.
    0
  • Users Avatars Mini
    miczu pisze: 2004-10-21 17:04
    no i co z tego jak w praktyce i tak beda robic co chca!!! to nie jest zachód tylko polska!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-11-02 18:46
    Oby tyko było prościej, szybciej no i realnie z tymi reklamacjami
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: