Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego zgodna z prawem UE

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 19

Sejmowa Komisja Europejska pozytywnie zaopiniowała projekt nowelizacji prawa telekomunikacyjnego i skierowała go do drugiego czytania w Sejmie.

Podczas piątkowego posiedzenia komisja przyjęła kilka poprawek do projektu nowelizacji ustawy.

Na wniosek biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych został wykreślony punkt umożliwiający operatorom wymienianie się danymi abonentów w celu eliminacji nieuczciwych klientów. Przewodniczący Komisji Józef Oleksy nie wykluczył zmiany tego punktu podczas drugiego czytania w Sejmie.

Komisja przyjęła także zapis przyznający prezesowi Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty prawo do stosowania benchmarków (zasad obowiązujących na innych rynkach) w ustalaniu opłat za połączenia międzyoperatorskie.

Poprawka ta została przyjęta na wniosek przedstawicieli operatorów GSM, według których opłaty międzyoperatorskie w Polsce są narzucane przez Telekomunikację Polską i są znacznie wyższe niż w innych krajach europejskich.

Opinie:

Opinie archiwalne (19):

Komentuj

Komentarze / 19

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-12-01 17:48
    jestem za dalszym liberalizmem. To co robia to ciagle malo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-01 18:04
    Tak,ale ciekawi mię co sprawiło,że został wykreślony pkt umożliwiający operatorom wymienianie się danymi abonentów w celu eliminacji nieuczciwych klientów.Z tego co wiadomo ta możliwość bardzo pomagała operatorom w eliminowaniu nieuczciwych klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-01 18:42
    a co z prawem abonenta do zachowania numeru przy zmianie operatora !!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mlukas pisze: 2002-12-01 18:43
    Kan: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych od początku się tego czepiał i widać że chyba dopnie swego. Wydaje mi się jednak że on nie ma racji bo taki punkt powinie znajdować się w prawie telekomunikacyjnym. Przecież my uczciwi klienci tylko możemy na tym zyskać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-01 18:47
    Tylko,jest w tym zapisie mozliwość uchylenia się od sprawdzenia płacąc chyba 650zł,co ciekawsza opłata ta jest wyższa niż sprzedaż słuchawki dla cudzoziemca która wynosi o ile się orientuję 500zł.
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-01 18:58
    bodopol:No wlasnie-racja,a co z tym?!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-01 19:48
    Z ochrona danych osobowych to w Polsce trochę dziwnie jest. Wszędzie się zakazuje, a ja nie mogę wymusić na jednym banku i organach kontrolujących te rzeczy, żeby zaprzestali przysyłać mi ulotek o kredytach i usunęli moje dane z ich bazy... Powinna być taka kontrola i tutaj, skoro banki mogą mieć organizację sprawdzającą klientów (nie tylko biznesowych)... "...opłaty międzyoperatorskie w Polsce są narzucane przez Telekomunikację Polską i są znacznie wyższe niż w innych krajach europejskich." - no to ciekawe, kto w końcu miał rację w tym sporze z obniżeniem stawek za połączenia ze stacjonarnych tepsy do komórkowych?
    0
  • Users Avatars Mini
    christopher pisze: 2002-12-01 20:07
    złodziejom stop! ochrona danych osobowych OK, ale to jest wylewanie dziecka z kąpielą
    0
  • Users Avatars Mini
    Jean pisze: 2002-12-01 21:14
    wymiana danych powinna byc, nie tylko miedzy GSm, ale i innymi OP'ami, bodopl: tez bym kcial zachowac nr i zmienic opa :D
    0
  • Users Avatars Mini
    deejaywebmajster pisze: 2002-12-01 22:02
    Jak ja slysze o ochronie danych osobowych to mnie krew zalewa. Pracowalem jako listonosz i jak sie szlo pierwszy raz na nowy rejon to w 96% ludzie posciagali tabliczki z drzwi,a administracja tablice ze spisem lokatorow. Jak by tego bylo malo na wiekszosci drzwi nie bylo tez numerow mieszkan. Badz tu madry i roznos polecone :) Zastanawiam sie tylko po jaki grzyb ludzie tak spanikowali, bo gdy tylko sa jakies promocje (margaryny,ciasteczka itd.) to wszedzie jest klauzula "(...) zgadzam sie na wykorzystywanie moich danych osobowych (...)" :) a uwierzcie, ze 90% z tych co nie mieli nazwisk na drzwiach dostawalo codziennie po 2 reklamy z roznych firm.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-01 22:05
    To nie ludzie spanikowali, tylko nikomu nie chciało się pisemnej zgody na umieszczenie w spisie zanosić do spółdzieli, więc pościągali :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    deejaywebmajster pisze: 2002-12-01 22:18
    Okiej ale z drzwi to raczej spoldzielnia nie sciagala tylko sami lokatorzy. Jedno co mnie dziwi to to ze spoldzielnia u nas tez sciagala,ale juz od jakichs 2 miesiecy wisi znowu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ciekaw pisze: 2002-12-02 00:11
    wymiana info o kliencie powinna być, jak najbardziej. znam kolesia, który jest spalony we wszystkich sieciach, bo w każdej z nich zalegał z płatnościami. najbardziej ubolewa nad faktem iż nie może wziąć w promocji żadnego fajnego fona i musi się zadowalać minimum rocznymi słuchawkami odkupionej od kogoś kto skorzystał z promocji (bo na to aby kupić fon na czasie nie ma po prostu kasy). No nie mówiąc że teraz może mieć tylko prepaidy. No ale on wie za co teraz tak cierpi, sam przyznaje, że nie był w porządku...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-02 09:05
    CZyli walki sie nie skoncza, a szkoda, a co do cen narzucanychprzez tpese, to moze wreszcie po zmianach zaczniemy rozmawiac taniej!???
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-12-02 09:59
    No proszę taka wymiana danych o nieuczciwych klientach powinna być już dawno.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bucek pisze: 2002-12-02 12:01
    Moim zdaniem operatorzy dopraszają się o takich klientów, którzy ich natną. Urządzając promocje z telefonami wartymi kilkaset złotych, które sprzedają na złotówkę zachowują się dość niefrasobliwie i potem chcą ryzyko przerzucić na kogoś innego. Gdyby sprzedawali telefony po cenach odpowiadających ich realnej wartości nie było by problemu. A i ceny rozmów mogłyby być znacznie niższe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratman_zakochany pisze: 2002-12-02 13:22
    Bodopol: to jest chyba najbardziej durny wynalazek w historii komorek. niewyobrazam sobie sytuacji kiedy dzwonie do kogos kto ma numer z Ery a okazuje sie ze ten tel jest np. w plusie i licznik bije jak za polaczenie poza siec :-P pozatym jest to zbyt drogie i watpie zeby ktos na to poszedl
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol_ pisze: 2002-12-02 13:26
    Bucek...zgadzam się z Tobą...nie wiem co tak wszystkim się podobają te promocje...i podniecają się "rywalizowaniem" sieci komórkowych. Ludzie kochani !! To nie jest konkurencja !! Konkurencja nie powinna opierać się na promocjach telefonów tylko na niższych cenach połączeń. Sam wolałbym zapłacić więcej za telefon a mniej za rozmowy no ale skoro wiekszość ludzi którzy tu się wypowiadają marzy o telefonie za złotówkę to wybaczcie Panowie....nici z tanich połączeń....i płaćcie sobie 2zł/min w godzinach szczytu...gratuluję racjonalnego myślenia. Co do wymiany danych nieuczciwych abonentów to jestem ZA - szkoda tylko, że Ispektor Danych Osobowych postępuje wbrew odczuciu społecznemu....powinien zaglądać na gsmonline - a może zadanie dla redakcji by go powiadomić o tym co tu ludzie piszą ?
    0
  • Users Avatars Mini
    dobul pisze: 2002-12-02 15:45
    100% zgody z Karolem ,telefony w gore polaczenia w dol , to byloby korzystniejsze dla uczciwych abinentow ktorzy kupuja fona dla dzwonienia a nie zeby sie gdzies przed kumplami pochwakic.Poza tym wymiana danych bedzie tylko z korzyscia dla abonenta.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: