Firma badawcza Strategy Analytics opublikowała swój najnowszy raport "Sharks And Minnows - European Mobile Operator Satisfaction Monitor", według którego aż 32% abonentów w Zachodniej Europie wybrało by Vodafone w przypadku odejścia od konkurencji. Drugim najbardziej pożądanym operatorem jest MMO2, którego wybrało by już jednak tylko 11 % klientów konkurencji. Na trzecim miejscu jest Orange z 10 % udziałem. Vodafone jest doceniany za swoją dobrą obsługę klienta, jakość sieci oraz zakres oferowanych usług. Według Strategy Analytics, klienci innych sieci są świadomi przewagi Vodafone wobec ich obecnych dostawców usług. Według autorów raportu T-Mobile i TIM wyraźnie nie spełniają oczekiwań klientów, co spowodowało, że co operatorzy znaleźli się na dalszych pozycjach,. Operatorzy ci mogą być dobrze oceniani za jakość usług, ale klientów nie zadawala ich poziom cen oraz jakość obsługi klienta. W najgorszej sytuacji są mniejsi operatorzy, tacy jak np. E-Plus lub WIND. Wysoki CHURN może natomiast pomóc nowym graczom, np. UMTS-owemu "3", którzy powinni kusić klientów ceną.