Na rynku usług telekomunikacyjnych swoją działalność rozpoczęła nowa polska firma - Fone Sp. z o.o. Spółka ta świadczy usługi połączeń międzystrefowych, międzynarodowych i do sieci operatorów komórkowych. Ofertę biznesową Fone dedykuje przede wszystkim małym i średnim podmiotom gospodarczym zlokalizowanym na terenie Polski.
Spółka soją działalność zarejestrowała w grudniu 2002 roku we Wrocławiu. Uprawnienia do realizacji usług telekomunikacyjnych Spółka otrzymała spełniając wymagania prawa telekomunikacyjnego (Prawo Telekomunikacyjne z dnia 21 lipca 2000 roku, Dz.U. z dnia 6 września 2000 roku). Dzięki temu Fone zaczęła świadczyć usługi telefoniczne oraz transmisji danych.
"Pomysł na stworzenie naszej Spółki pojawił się wraz z nowymi możliwościami, jakie dało prawo na rynku telekomunikacyjnym - mówi Mariusz Ładysz, Członek Zarządu Fone - Postanowiliśmy wykorzystać tę szansę. Bacznie obserwujemy aktualne trendy rynkowe i staramy się dostarczać usługi zarówno wysokiej jakości, jak i dające możliwość obniżenia generowanych przez klienta kosztów. W takim działaniu widzimy naszą przewagę rynkową."
Oferta Fone kierowana jest do małych i średnich firm działających w Polsce. Jej konkurencyjność wyraża się przede wszystkim w zastosowaniu sekundowego naliczania opłat za realizowane połączenia oraz niższych, w porównaniu do innych polskich operatorów, stawkach taryfikacyjnych. Takie podejście umożliwia klientom korzystającym z usług Fone obniżenie kosztów prowadzonych rozmów o kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt procent (w zależności od rodzaju połączenia) w stosunku do dotychczas generowanych wydatków.
Atutem oferty Fone jest brak ponoszenia jakichkolwiek opłat instalacyjnych, minimalnych, aktywacyjnych, stałych takich jak abonament i opłata serwisowa, czy też za rozpoczęcie połączenia. Klient Fone nie ponosi żadnych "ukrytych kosztów" podczas korzystania z usług.
"Naszym głównym celem jest wyprzedzenie konkurencji oraz umiejętne wsłuchiwanie się w potrzeby naszych klientów. Przykładem odpowiedzi na potrzeby klientów jest chociażby wdrażana obecnie usługa przeglądania przez nich statystyk i informacji o zrealizowanych połączeniach telefonicznych przez stronę WWW. Nasi klienci nie od dziś, drogą elektroniczną i bezpłatnie, otrzymują szczegółowe zestawienia o zrealizowanych rozmowach telefonicznych zaraz po zakończeniu miesiąca - mówi Krzysztof Surgut, Wiceprezes Fone - Ponadto przygotowujemy się do udostępnienia nowych usług takich jak obsługa połączeń wideokonferencyjnych czy specyficzne usługi transmisji danych. Analizujemy wiele możliwości, które nie są jeszcze znane polskim użytkownikom telefonów stacjonarnych i komórkowych" - dodaje Krzysztof Surgut.
Od lutego br. spółka aktywnie buduje sieć sprzedaży. Swoje placówki otworzyła już m.in. w Kaliszu, Katowicach, Legnicy, Pile, Wrocławiu, Zielonej Górze. Wkrótce zamierza powołać do życia oddziały w Jeleniej Górze, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Wałbrzychu.