Firma Inmobile, właściciel wirtualnego operatora komórkowego CP Telecom, wprowadza na polski rynek nowy brand telefonii komórkowej – FreeM. Uruchamiana 21 listopada 2010 r. sieć zaoferuje usługę bezpłatnego korzystania z popularnych serwisów społecznościowych, komunikatorów i wybranych portali internetowych w zamian za emisję pełnoekranowych reklam na telefonie użytkowników. Abonenci FreeM będą mogli bezpłatnie korzystać z serwisów takich, jak Facebook, Foursquare, Twitter, Wikipedia, komunikatorów GaduGadu, FB-czat, Windows Live Messenger i Google Talk (za pośrednictwem platformy i aplikacji Nimbuzz) oraz innych wybranych portali internetowych w wersjach mobilnych. Darmowe korzystanie z Internetu nie jest warunkowane minimalnymi doładowaniami i działa również przy zerowym stanie konta. Użytkownik FreeM, po obejrzeniu reklamy, uzyska możliwość darmowego korzystania z wybranych serwisów internetowych, równoważnego transferowi danych wielkości 0,5 MB, co odpowiada np. 30 odsłonom mobilnej wersji Facebooka. Komunikacja tekstowa przez komunikatory obsługiwane przez Nimbuzz nie będzie limitowana. Usługa będzie dostępna na dowolnych telefonach wyposażonych w przeglądarkę internetową i możliwość transferu danych. Pozostałe standardowe usługi, jak rozmowy telefoniczne, SMS-y oraz przeglądanie innych stron internetowych niż wymienione wcześniej, podlegać będą opłatom w systemie doładowań (prepaid) zgodnie z załączoną tabelą opłat. Opłaty ustalone są na poziomie innych ofert prepaid i wynoszą 28 groszy za minutę rozmowy oraz 14 groszy za SMS.
„FreeM to pionierskie rozwiązanie, które wychodzi naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na mobilny dostęp do sieci społecznościowych. Usługa jest kierowana do młodych ludzi, dla których barierą są opłaty za dostęp do mobilnego Internetu. Przekaz, który trafi do abonentów w trakcie korzystania z usługi zapewni im dodatkowo możliwość skorzystania z aktualnych promocji i limitowanych ofert, co w rezultacie obniży ich wydatki.” – powiedział Tomasz Właszczuk, Prezes Inmobile.
„Projekt FreeM wpisuje się w naszą długofalową strategię ekspansji na rynku e-commerce i m-commerce. FreeM będzie stanowił część szerszego ekosystemu obejmującego, oprócz upowszechnionego dostępu do mobilnego Internetu, kompleksową obsługę sklepów na Facebook'u (InFlavo), logistykę szybkiej dystrybucji (Paczkomaty24), a w niedalekiej przyszłości również mobilne płatności.” - dodaje Rafał Brzoska, Prezes Grupy Integer.pl będącej współwłaścicielem Inmobile.
Oferta FreeM skierowana jest do młodzieży w wieku 15 – 25 lat, dla której najczęstszą formą komunikacji są komunikatory i serwisy społecznościowe. Użytkownikami nowej usługi mogą zostać osoby posiadające konto na portalu Facebook, które dołączą do grona znajomych FreeM. Limitowane, darmowe karty SIM, w początkowym okresie oferowane będą ekskluzywnie dla fanów w Warszawie, w formule szeroko zakrojonych testów. Karty będzie można odebrać za pośrednictwem paczkomatów - www.paczkomaty.pl, w kinie Atlantic, centrum handlowym Blue City oraz przez kuriera InPost.
Wybór nowego lub przeniesienie dotychczasowego numeru komórkowego odbywać się będzie za pośrednictwem strony Internetowej FreeM. Doładowania konta można dokonać w systemie eCard za pośrednictwem strony internetowej lub kupując kartę doładowującą Mova w sieci sklepów Carrefour.
Wirtualna telefonia FreeM bazuje na infrastrukturze firmy Polkomtel.
InMobile jest wspólnym przedsięwzięciem giełdowej spółki Integer S.A. (m.in. operatora niezależnej usługi pocztowej Inpost i Paczkomaty24) oraz technologicznej spółki Moben. FreeM to produkt powstały w nowej strukturze udziałowej i zarządczej, wykorzystujący synergię innowacji technologicznych Mobena oraz rozwiązań logistycznych Integera.
Projekt FreeM realizowany jest poprzez spółkę zależną CP Telecom (CPT), która jest operatorem telekomunikacyjnym wirtualnej telefonii komórkowej świadczącym usługi pod marką FreeM i Carrefour Mova. CPT działa w rozszerzonym modelu MVNO, tzn. korzysta z sieci dostępowej Polkomtel, jednak usługi, system billingowy, CRM, doładowania, oferta i zarządzane są kontrolowane bezpośrednio przez CPT. CP Telecom rozpoczęło komercyjne świadczenie usług 9 kwietnia 2008 roku pod nazwą Carrefour Mova. Obecnie właścicielem Spółki CPT jest Inmobile.
Integer.pl jest liderem na rynku kolportażu reklamowych przesyłek bezadresowych i adresowych. Posiada 109 oddziałów regionalnych i 1 magazyn centralny w Piotrkowie Trybunalskim. Kurierzy Integer.pl dostarczają przesyłki w ponad 500 miastach w Polsce. Średnio miesięcznie firma kolportuje ok. 90 mln sztuk ulotek i druków reklamowych. Dzięki nowoczesnej i rozbudowanej infrastrukturze – dopasowanej do prowadzonej działalności – Integer.pl jest w stanie w ciągu 48 godzin zapewnić wsparcie logistyczne na transport 150 ton materiałów do każdego miejsca w Polsce. Integer.pl współpracuje z największymi sieciami handlowymi w Polsce, takimi jak: Auchan, Elea, Leclerc, Lidl czy Real. Firma świadczy usługi także na rzecz instytucji finansowych i telekomunikacyjnych.
Od października 2007 roku Integer.pl jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Środki pozyskane z publicznej emisji akcji spółki Integer.pl zostały przeznaczone na rozwój i unowocześnianie usług oferowanych przez firmę.
W skład Grupy Integer.pl wchodzą :
InPost - największym niezależnym operatorem pocztowym o zasięgu ogólnopolskim. Świadczy usługi pocztowe na skalę ogólnokrajową od listopada 2006 roku w obszarze przesyłek o masie powyżej 50 g.
InPost Paczkomaty - najmłodsza spółka wchodzącą w skład Grupy Integer.pl, powołana do życia w listopadzie 2008 roku. Firma jest odpowiedzialna za zarządzanie projektem i serwisowaniem rewolucyjnych na polskim rynku paczkomatów – sterowanych automatycznie urządzeń, w których możliwy jest odbiór zakupów dokonanych on-line o dowolnej porze przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
InPost Finanse – spółka należąca do grupy kapitałowej Integer.pl – oferuje usługi finansowo-ubezpieczeniowe dla klientów indywidualnych oraz masowych. Budowa sieci odbywa się w oparciu o dotychczasowe Punkty Obsługi Klienta InPost, przejęcia istniejących punktów w małych sieciach franczyzowych oraz wykorzystanie istniejących punktów kasowych, np.: spółdzielni mieszkaniowych, wodociągów, gazowni, zakładów energetycznych, itp.
InFlavo – platforma umożliwiająca prowadzenie kompleksowej sprzedaży na Facebook.com, oferowana przez Grupę Integer.pl – zadebiutowała na rynku social-commerce w październiku 2010. Pierwszym e-sklepem uruchomionym we współpracy z InFlavo jest witryna sprzedażowa Vobis Digital, dostępna na firmowym profilu spółki.
Moben jest młodą spółką technologiczną, która koncentruje swoją działalność na rynku usług mobilnych. W oparciu o własne rozwiązanie „view2surf' uruchomiła projekt bezpłatnego udostępniania Internetu w oparciu o technologię WiFi w centrach handlowych, kawiarniach i innych lokalizacjach, w których użytkownicy potrzebują szybkiego i łatwego w obsłudze dostępu do Sieci. Wyróżnikiem oferty jest bezpłatny i natychmiastowy dostęp do Internetu, po obejrzeniu przez użytkownika krótkiego bloku reklam.