Huawei poinformował, że 1 czerwca 2016 r. Junfeng Li zastąpi Owena Ou na stanowisku prezesa polskiego oddziału firmy.
Junfeng Li dołączył do Huawei w 2001 roku jako inżynier w centrum badań i rozwoju. Początkowo zajmował się badaniami w obszarze sieci mobilnej w Centrum Obsługi i Utrzymania, a rok później rozpoczął pracę nad rozwojem urządzeń dla sieci bezprzewodowych i oprogramowania dla stacjonarnych sieci szerokopasmowych. W 2005 roku wyjechał do Afryki, gdzie zdobył bogate doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowym oraz szeroką wiedzę o rynku ICT. W latach 2007-2013 podlegały mu oddziały Huawei w Kenii, Zambii, na Madagaskarze i Mauritusie. Niedługo potem objął stanowisko wiceprezesa Huawei na region Afryki Południowo-Wschodniej, gdzie był odpowiedzialny za rozwój kanału sprzedaży na rynku telekomunikacyjnym. W 2013 roku rozpoczął pracę w Polsce, gdzie jako wiceprezes przejął kierownictwo nad grupą biznesową Carrier w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Rok później awansował na stanowisko prezesa tego oddziału.
Nowy Prezes Huawei Polska będzie odpowiedzialny za zarządzanie wszystkimi trzema grupami biznesowymi firmy – Carrier, Enterprise i Consumer. Li planuje skupić się na kontynuowaniu ścisłej współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi w celu rozbudowy i poprawy jakości sieci, a jednocześnie wspierać realizację Narodowego Planu Szerokopasmowego. W segmencie Enterprise będzie w dalszym ciągu wzmacniał i poszerzał współpracę z partnerami kanałowymi, by zapewnić wysoką jakość produktów i rozwiązań odpowiadających na indywidualne potrzeby firm w szczególności w takich sektorach jak: edukacja, finanse, telekomunikacja, energetyka oraz sektor publiczny. Nowa strategia prezesa przewiduje dalszy wzrost udziałów marki na rynku smartfonów. Zakłada także pozycjonowanie urządzeń Huawei w segmencie premium oraz wzmacnianie świadomości marki wśród konsumentów.
Huawei Polska w 2015 r. zwiększył swoje przychody o 48 proc. w porównaniu do roku 2014.
W segmencie Carrier firma zrealizowała wiele projektów we współpracy z lokalnymi operatorami, w tym wdrożenie wspólnej sieci 3G i 4G dla Orange i T-Mobile oraz ogólnopolskiej sieci radiowej dla P4. Razem z Polkomtelem firma dostarczyła obejmującą cały kraj technologię sieci transmisyjnej dla wsparcia usług LTE.
W sektorze Enterprise firma przeprowadziła znaczące wdrożenia dla sektora edukacji, w tym dostarczyła klastry obliczeniowe o bardzo wysokiej mocy dla Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego oraz Interdyscyplinarnego Centrum Modelownia Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego.
Na rynku konsumenckim Huawei został niedawno uznany za kluczowego producenta smartfonów w Polsce, dzięki uzyskaniu 19,8 proc. udziału w rynku z końcem I kwartału 2016 r. Huawei zaliczył 18-krotny wzrost w niecałe 3 lata.
Owen Ou będzie pełnił funkcję prezesa działu konsumenckiego w Huawei Rosja.