Alcatel wprowadził na rynek rozwiązanie Alcatel OmniTouch Unified Communication. Nowe oprogramowanie jest pierwszym na świecie ujednoliconym rozwiązaniem komunikacyjnym, w którym zaimplementowano najnowsze technologie internetowe (XML/SOAP, SIP oraz VXML). Dzięki nim firma ponosi minimalne nakłady inwestycyjne, ponieważ funkcje komunikacyjne są w prosty i niedrogi sposób integrowane z usługami internetowymi, a pracownicy mają do dyspozycji bogatsze i bardziej spersonalizowane środowisko komunikacyjne.
Rozwiązanie Alcatel OmniTouch Unified Communication jest ściśle zintegrowane z serwerami komunikacyjnymi Alcatel OmniPCX.
Pakiet Alcatel OmniTouch Unified Communication obejmuje trzy aplikacje:
My Messaging jest aplikacją do ujednoliconego przesyłania wiadomości, opartą na języku VXML i służącą do komunikacji realizowanej nie w czasie rzeczywistym. Oferuje jedną multimedialną skrzynkę poczty głosowej, listy elektroniczne oraz faksy. Dzięki funkcji przekształcania tekstu na mowę (Text-to-Speech - TTS) użytkownik może uzyskać dostęp do poczty elektronicznej za pomocą telefonu; może także wydać głosowe polecenie wydrukowania lub wysłania listu elektronicznego bądź faksu. Aplikacja umożliwia również zarządzanie filtrami powiadamiania.
My Phone jest narzędziem do komunikacji w czasie rzeczywistym, opartym na standardach XML i SOAP. Zapewnia pracownikowi znajdującemu się poza siedzibą firmy dostęp do pełnego zestawu funkcji, np. połączeń konferencyjnych, jednolitych usług katalogowych oraz rejestru połączeń, za pomocą każdego telefonu.
My Assistant jest aplikacją automatycznie wyszukującą użytkownika i kierującą do niego połączenia z uwzględnieniem praw dostępu (find-me-follow-me). Pozwala zdefiniować, kto, kiedy i gdzie może się z nami kontaktować, a mniej ważne połączenia kieruje do skrzynki poczty głosowej. Narzędzie to monitoruje i inteligentnie kieruje połączenia na podstawie identyfikatora użytkownika i pory dnia.
Dzięki tym trzem aplikacjom oraz funkcjom rozpoznawania mowy i przekształcania jej na tekst pracownik, który np. utknął w korku ulicznym, może zarządzać listami elektronicznymi i pocztą głosową przez telefon komórkowy. Podobnie może zarządzać planem zajęć oraz dzwonić do klientów, wybierając ich z osobistej książki telefonicznej.
Aplikacje Alcatel OmniTouch Unified Communication działają na bazie wspólnego mechanizmu interakcji J2EE i są oparte na otwartych standardach oprogramowania, takich jak języki XML (eXtensible Mark-up Language), Voice XML (Voice eXtensible Mark-up Language) i WSDL (Web Services Description Language) oraz protokoły SOAP (Service Oriented Architecture Protocol) i SIP (Session Initiation Protocol).
Dzięki zgodności z tymi standardami branżowymi możliwa jest integracja rozwiązania Alcatela z już funkcjonującymi zasobami i aplikacjami przedsiębiorstwa, takimi jak korporacyjne serwery pocztowe (np. Microsoft Exchange/Outlook, Lotus Domino/Notes), centrale PBX, portale (np. IBM Websphere Portal, Microsoft SharePoint Portal, BEA WebLogic), aplikacje biznesowe, np. do zarządzania kontaktami z klientem (CRM) lub zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), oraz usługi katalogowe i bazy danych.
Pakiet Alcatel OmniTouch Unified Communication nie ogranicza rodzaju interfejsu, przez który użytkownik uzyskuje dostęp do aplikacji i zasobów. Dzięki temu pracownicy chętniej korzystają z tego rozwiązania, a koszty szkoleń są minimalne. Rolę interfejsu mogą pełnić: przeglądarka internetowa, telefon komórkowy, bezprzewodowy cyfrowy asystent osobisty, programy Outlook, Lotus Notes, Outlook Web Access oraz iNotes, a także dowolny telefon w przypadku dostępu głosowego.