Nowy roaming GPRS Idei

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 31

Idea uruchomiła komercyjnie nowy roaming GPRS z działającym w Hong Kongu operatorem GSM 900/1800 Hong Kong CSL Ltd.. Idea posiada obecnie 273 wdrożone komercyjnie umowy roamingowe w 117 krajach na całym świecie Idea oferuje także możliwość korzystania z usług GPRS w roamingu u 19 operatorów na terenie 17 państw (Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Hong Kong, Izrael, Niemcy, Singapur, Słowacja, Szwajcaria, Turcja - 2, Węgry, Wielka Brytania, Włochy - 2).

Opinie:

Opinie archiwalne (31):

Komentuj

Komentarze / 31

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    lekki pisze: 2003-08-14 05:15
    Ogłaszam konkurs: Kiedy Idea wprowadzi GPRS i MMS do POP-a? Odpowiedzi będziecie mogli wysyłać na numer 71XXX od momentu gdy tylko zostanie wprowadzony odpowiedni serwis SMS. Termin rostrzygnięcia konkursu bliżej nieokreślony...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-14 10:41
    .......... ¬_¬
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-14 12:11
    Czy Idea ma roaming w Mozambiku?
    0
  • Users Avatars Mini
    smichal pisze: 2003-08-14 12:15
    Gonzales: a co wybierasz sie tam?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-14 12:34
    smichal: pewnie sie nie wybiera, ale moga tam jeszcze wprowadzic :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-14 12:34
    a w ogole jak dzialaja serwisy sms w roamingu??? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-14 12:43
    Dlaczego nie? W Mozambiku też jest ładnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2003-08-14 13:13
    serwisy 7xxx w roamingu działają analogicznie jak w kraju: opłata za smsa [od 1 do 9 PLN netto] + opłata za wysłanie smsa w roamingu....
    0
  • Users Avatars Mini
    Pete pisze: 2003-08-14 13:31
    Idea jest do dupy i jeszcze to zasrane "MILEGO DNIA" na wyswietlaczu. Kiedy oni beda w stanie nie dawac takich glupisz kart SIM ? Moze niech ktos sie wypowie z IDEI ?
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2003-08-14 13:43
    Cieszy, choć wolałbym aby Idea uruchomiła roaming GPRS w pierwszej kolejności ze wszystkimi partnerami w Europie. W te wakacje udało mi się - byłem na Słowacji i Węgrzech - akurat tam już mają uruchomiony roaming, ale jeszcze dużo przed nimi. Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    andy69 pisze: 2003-08-14 13:54
    Pete: Jak Ci sie nie podoba napis 'Milego Dnia' to sobie wpisz 'Zasranego Dnia' (jak sie wyrazasz) - chyba ze nie potrafisz sam tego zrobic...to sie zglos do serwisu idei!
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-14 14:13
    kto da wiecej ????
    0
  • Users Avatars Mini
    jossi pisze: 2003-08-14 14:31
    Pete: Wstawaj z łóżka drugą stroną i prawą nogą to może wtedy i napis Ci się spodoba
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-14 15:01
    dev: to bylo pytanie retoryczne :) chodzilo mi oczywiscie o "nowe roamingi gprs" :)
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2003-08-14 16:17
    a ja z uporem maniaka zapytuje czego oni nas tak okradaja i zachwalając technologię GPRS hasłem :"Płacisz za przesłane dane a nie czas połączenia" rozliczają z dokładnością do min 10kB a nawet 100kB - czyzby nie wiedzieli że istnieją jednoski mniejsze (B-Bajt, lub np 10B 100B albo 1kB) to mniejwięcej tak jak by nalicznie za czas rozmów zokrąglać do 1 godziny! Złodzieje!!!! Jednak do normalnosci to u nas daleko!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    jossi pisze: 2003-08-14 16:29
    tomi: może fryzjer będzie liczył włosy po obcięciu, w Idei największą jednostką jest 50kb a nie 100 na połączenia z internetem
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-14 21:02
    W każdym razie mogliby rozliczać w dokładniejszych jednostkach. Jeżeli połączenia rozliczane są co do sekundy, to dlaczego nie rozliczać dokładniej GPRS?
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2003-08-15 01:08
    jossi: jeśli lubisz płacić za cos z czego nie korzystasz to płać, jeśli technologia GPRS ma być sensownie stosowana i opłacalana nie tylko dla operatora to nie widzę innej możliwości jak rozliczanie co do 1B - systemy billingowe dokładnie podają wartości, kilka operacji mnożenia i dzielenia nie sprawia trudności dzisiejszym \"komputerkom\" - jeśli ktoś korzysta sporadycznie to go to może nie interesuje, ale przy częstym korzystaniu z WAP bądź Internetu po analizie rachunków można się zdziwić! Oczywiście nie maja problemu ci którzy telefony komórkowe \"posiadają\" a nie używają, takim ludziom nigdy nie przeszkadzało i pewnie nie przeszkadza dalej że taryfikacja była (jest) co np 60 albo 30 sek wykonując 10 połączeń w miesiącu i wysyłając 50 SMS czekają tylko na \"darmowe\" minuty i SMS w abonamencie, no i jakiś zbajerzony aparat którego 80% funkcji nawet nie rozumieją. cdn......
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2003-08-15 01:12
    cd....... Któś kto telefon używa zgodnie z jego przeznaczeniem i wie dobrze że wprowadzenie taryfikacji 1sek wprowadziło ogromne obniżenie kosztów. Ale niestety w naszym kraju 90% to 'posiadacze" a dla nich rzeczy oczywiste sa najbardziej niezrozumiałe! I tak samo jak 1sek taryfikacja dla połączeń telefonicznych powinna obowiązywać 1B taryfikacja dla przesylu danych!! Każde inne rozwiązanie jest nabijaniem klientów w butelkę!!!!! Pozdrawiam używających i \"posiadających\"..... z nadzieją że kiedyś się to zmieni PS.Fryzjer nie musi liczyć włosów bo pobiera opłatę zryczałtowaną nie za ilość ściętych włosów a za usługę - jeśli jakiś fryzjer bedzie chciał przejść na system przeliczania włosów to pewnie to zrobi znając dzisiejszy świat. Poza tym są naprawdę sposoby które pozwalają w pewnych określonych warunkach tak proste wielkości mierzalne jak ilość włosów policzyć i to dość dokładnie
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-15 11:32
    ***Tomi, trudno to nazwać nabijaniem klientów w butelkę. Ostatecznie usługa jest wykonana rzetelnie, tylko system taryfikacji z lekka przestarzały. Ale z całą pewnością masz rację mówiąc, że naliczanie sekundowe obniża koszty połączeń, tak samo jak dokładne rozliczanie sesji GPRS wywołałoby podobny efekt. Dyskusyjne jest, czy rozliczać należy co do 1 bajta. Wbrew pozorom, takie dokładne rozliczanie spowodowałoby wzrost kosztów GPRS, ponieważ za 1 bajta musiałbyś zapłacić i tak 1 grosz.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2003-08-15 16:16
    Gonzales:1B=1grosz a dlaczego ??? proszę bardzo 1kB=2.5gr, wszystko co ponizej 1kb na końcu miesiąca zokrąglają (niech stracę) do góry i płacisz za max za 1023B extra!! Trzeba tyko chcieć, jeśli nie bedą chcieli to nigdy tego nie zrobią i zawsze wymyślą sposób na to by przedstawić to w złym świetle albo niekorzystnie dla abo!!!! Mało tego nie muszą praktycznie nic zmieniać wystarczy by tak naprawde płacić za sumaryczną pozycję na rachunku np mając 1203kB wysłanych lub odebranych przy stawce 0.00244140625 za 1B mamy około 3007 gr=około 30PLN, nie ma sprawiedliwszej taryfikacji jak 1/1!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-15 16:43
    Przecież w ten sposób nie da się obliczyć przesyłanych danych. Na billingu muszą podać Ci ilość przesłanych danych i wartość operacji (transakcji). Przepisy są tak skonstruowane, że najniższa wartość transakcji wynosi w Polsce 1 grosz (inaczej: wynika to z konieczności zaokrąglania w górę wartości mniejszych niż 1 grosz). Oczywiście, 1 b = 1 grosz, to pewien skrót myślowy i uproszczenie, ale fakt faktem, że takie sytuacje byłyby możliwe (kiedy ktoś załadowałby stronkę WAP ważącą 1 bajt raczej abstrakcja).
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-15 16:48
    Zwróć uwagę, że nie kwestionuję konieczności jak najbardziej dokładnego rozliczania przesyłanych danych - sporna jest "jednostka taryfikacyjna". Ja pokazałem, że rozliczanie co do bajta nie ma sensu, ponieważ w pewnych ekstremalnych sytuacjach zabulisz więcej niż obecnie - a tego chcesz uniknąć.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-15 16:48
    I jeżeli 10 kb kosztuje 25 groszy, to może niech ~400 bajtów kosztuje 1 grosz netto? Poza tym, niech ktoś kto ma pojęcie o WAPIE, wypowie się, jaką wielkość ma przecietna strona WAP (taka bez większych fajerwerków). Wtedy będzie można konkretnei znaleźć najlepsze rozwiązanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-15 16:58
    Oczywiście, można to ominąć poprzez pakiety danych rozliczane co do bajta. Tak jak obecnei ma to miejsce z minutami w abonamencie. Ale nie jest to idealne rozwiązanie, ze względu na pewien przymus wykorzystanai określonej ilości danych.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2003-08-15 17:04
    no tak są jeszcze nasze chore przepisy..., też myślalem o tym by np coś koło 400B =1gr, jako tako mi tez nie chodzi o prowadzenie dyskusji na temat 1/1 doskonale zdaję sobie sprawe że oni teakiego czegoś chociaż by była taka mozliwość nie wprowadzili by, ale jak najbardziej powinni zejśc do poziomu taryfikacji w której jednostka rozliczeniowa była by max 1kB jeśli nie niżej, i to bez względu na to czy wap czy internet!! Broń Boże nie chcę by dawali mi coś za darmo chcę tylko uczciwego potraktowania, ja chcę płacić za coś z czego korzystam a nie za tzw. "powietrze na tylnym siedzeniu" Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-15 17:21
    Tomi, to nie są chore przepisy, tylko logika. Przeciez nie można komus wydac pół grosza - na przykład. Co do reszty - w pełni popieram.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2003-08-15 23:15
    no nie wiem - klasyczny przykład to kurs dolara w NBP podawany jest s dokładnością do 4 miejsca po przecinku - czyli de facto można - kwestia rozliczenia to kwestia zokrąglenia kwoty końcowej do pełnego grosza. No ale to już jest sprawa drugorzedna - najwazniejsze to obniżenie tzw. taktu do jakiejś logicznej wielkości!
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-18 17:05
    kawał drogi do hong kongu - kto tam jeżdzi??
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-20 14:01
    gonzales: Nie zgadzam sie. Pewnie "wlo" sie tu zaraz odezwie, ale w niemczech przy laczeniu sie modemem (digital), rozliczaja Cie np 2,45c za minute. To o czym mowisz ze jest niemozliwe jest mozliwe, ale po co? Tak mysli przecietny polak.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-20 15:17
    ***Bart: To co jest możliwe w Niemczech, niekoniecznie jest możliwe w Polsce. Nie przesadzaj, też wolałbym rozliczanie z jak największą dokładnością. Ale w Polsce obowiązuje taki, a nie inny system rozliczeń. Poza tym, to że rozliczają Cię z dokładnością do pół centa jednostkowo, nie oznacza automatycznie, że nie zaokrąglą tego w ostatecznym rozrachunku. Poza tym, może to być cena netto, która po dozliczeniu podatku VAT może ulec zaokrągleniu do pełnych centów. Zatem - jak widzisz - możliwości jest kilka.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: