Nowy sposób na doładowanie telefonu prepaid

Newsy
Żródło: Rzeczpospolita
Opinie: 37

PolCard rozpoczął pilotażowy program dodania nowych usług do terminali POS (elektronicznych czytników kart). Oprócz akceptacji kart płatniczych będzie można zasilić konto telefonu komórkowego działającego w usłudze prepaid. Płatność za dodatkową usługę może być regulowana kartą lub gotówką. Rozliczenie pomiędzy operatorem telefonii komórkowej i punktami handlowymi, w których następuje płatność, prowadzi PolCard. Punkty, gdzie będzie można dokonać takiej transakcji, będą oznaczone naklejką "strefa zasilania". - Poprzez POS można będzie w przyszłości dokonać wielu innych operacji jak np. zapłacić za telefon stacjonarny, czynsz, gaz czy wodę. Możliwe będzie też doładowywanie kart parkingowych czy telefonicznych - powiedział podczas konferencji poświęconej wdrożeniu nowej usługi Arkadiusz Bochniak, dyrektor do spraw sprzedaży w PolCardzie.

 

Dodał on, że uruchomienie tych funkcji zależy od dostawców tych usług i odpowiedniego przygotowania systemu informatycznego w ich firmach. W Europie tego typu usługi w POS dostępne są jedynie w Wielkiej Brytanii.

Opinie:

Opinie archiwalne (37):

Komentuj

Komentarze / 37

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-31 10:26
    Bardzo dobry sposob!
    0
  • Users Avatars Mini
    kubeczek pisze: 2002-01-31 10:39
    jest ok , lale rownie dobrze mozna kupic popkarte i zaplacic za nia karta platnicza.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-31 10:43
    Można doładowywać w bankomatach,dlaczegoby nie w terminalach POS,tym bardziej,że coraz ich więcej po różnych hipermarketach,czy stacjach benzynowych,a bankomat nie zawsze jest odpowiedni,do banku w jakim posiadamy konto.cze.
    0
  • Users Avatars Mini
    adamza pisze: 2002-01-31 10:54
    Bardzo dobrze. W końcu może coś się ruszy w temacie używania plastikowych kart.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ex pisze: 2002-01-31 11:00
    No i teraz pani kasjerka podczas kasowania za bulki zakupione w hipermarkecie bedzie mogla po kryjomu zasilic swojego prepaida z naszej karty. To chyba jednak udziwnienie. pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    flip pisze: 2002-01-31 11:17
    Pozdrawoam wszystkich abonamentowcow :) A prepaidowca gratuluje mniejszych kolejek po "zyciowe" zdrapki! Flip
    0
  • Users Avatars Mini
    bogdan1979 pisze: 2002-01-31 11:41
    Byłem TakTAk-owcem ; kilkakrotnie uzupełniałem sobie konto w bankomacie i chwale sobie taki sposób uzupełniania konta.A pomysł rozszerzenia usług terminali jest bardzo dobry - aktualnie doładowac sobie konto mozna było tylko praktycznie w większych miastach.Teraz powinno się to zmienić i terminale powinny być pwszechniej dostępne.
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-31 11:48
    Moze w przyszlosci nie bedzie mozna kupowac kart w kioskach tylko beda automaty z kartami... Swoja droga to jest dobre, moze bedzie mniej oszustw, niektorym sprzedali karty w kiosku a pozniej nie mogli doladowac katy, tutaj masz to raczej pewne i nie oszuka cie. Pozdra
    0
  • Users Avatars Mini
    nicek pisze: 2002-01-31 11:59
    A ja bym chciał żeby można było zasilać simplusa przelewem z konta bankowego. 0 szans na oszustwo i niskie koszty takiej operacji pozwoliły by zaproponować klientom korzystne rabaty. Posiadacze kont w bankach elektronicznych mogli by łatwo zasilać simplusa przebywając zagranicą i korzystając z roamingu międzynarodowego. P.S. Witryna gsmonline jest fatalnie zrobiona. Nie da się dodać komentarza pod żadną inną przeglądarką niż IE4.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-31 12:13
    Nicek, właśnie też o tym chciałem pisać - rozwój bezgotówkowych form płatności może ułatwić roaming pre-paid
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-31 12:17
    Moze ulatwic, ale zawsze trzeba sie liczyc z tym, ze zawsze powstana jakies problemy i nie bedzie to takie latwe!
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-31 12:21
    ex:jak ty sobie wyobrazasz takie zasilenie po kryjomu przez kasjerke ? uzywales kiedys karty ? jak dajesz karte to dostajesz rachunek z cena i musisz go podpisac a raczej zwykle mniej wiecej sie orientujesz ile bedziesz placil
    0
  • Users Avatars Mini
    arsenaldex pisze: 2002-01-31 12:27
    Ja tam jestem optymistą, może to będzie jakieś ułatwienie, ale znając nasze realia, najpierw powstanie jeden taki pre-paidomat i to w centrum Warszawy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-31 12:52
    Fajny pomysł! Ale zeby niebylo takj jak z bankomatami! Kiedys sobie chcialem uzupelnic konto w bankomacie to mi wyzucilo karte i poprosilo o skontaktowanie sie ze swoim bankierem czy cos w tym stylu i tez pisalo ze karta zostaje zatrzymana! A przecie mi ja wczesniej wypluł! Jakies dziwne to jest! A co do samej karty to jest sprawna bo potem kupowalem na stacji karte i mi wszysko spokojnie przyjelo! Najlepiej płacic gotówka! PZdr
    0
  • Users Avatars Mini
    rufik pisze: 2002-01-31 13:12
    niezły pomysł, tylko zeby nie pobierali niesamowitych prowizji za te operacje
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2002-01-31 13:19
    ja nie wyobrazam sobie juz zycia bez "plastikowych pieniedzy" takze im wiecej moge nimi zdzialac tym bardziej sie ciesze :) pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-01-31 14:22
    Pilotażowy program... He He... ESERVICE co też dostarcza terminale do kart kredytowych już od jakiegoś czasu umożliwia doładowywanie pre-paid'ów( co prawda na razie SimPlus). Więc PolCard nie jest pionierem teakich usług. Ale Chwała im za to, że też to chcą wprowadzić, dzięki temu sieć sprzedaży kuponów znacznie się poszerzy.
    0
  • Users Avatars Mini
    KOMM pisze: 2002-01-31 14:29
    Ciekawe i wygodne rozwiązanie, jednak znając życie, w naszym kraju prawie nic nie odbywa się bez późniejszych problemów i afer. Także sprawa pobieranych prowizji od takich transakcji - zobaczymy ?!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-31 15:09
    Ciekawe ile taka usluga bedzie kosztowac??? Wkoncu uzywajac pre-paida szczegolna uwage zwraca sie na kazda wydana zlotowke, a tutaj przeciez dochodza jeszcze dodatkowe koszty (pewnie rownowartosci kilku minut rozmowy). W takim wypadku to juz wolalbym przejsc sie do innego sklepu i zaladowac konto bez prowizji...
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2002-01-31 15:58
    Bardzo ciekawie się zapowiada Polcard
    0
  • Users Avatars Mini
    oliveira pisze: 2002-01-31 16:35
    W POPie raz aktywując w bankomacie usługę "Całą dobę przez telefon" (tak to sie chyba nazywa) jeśli masz kartę kredytową (VISA albo MASTERCARD) można później doładować konto tylko dzwoniąc na bezpłatne Automatyczne Biuro Obsługi Klienta (*111). Pobierają prowizję jak za płatność kartą - 1%. Ale i tak Idea sucs, bo mogliby już zmniejszyć ceny za rozmowy. W ogóle to rozmowy przez komórki powinny być jeszcze z dopłatą, bo nie dość, że to szkodliwe promieniowanie, to jeszcze uzależnia... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    oliveira pisze: 2002-01-31 16:37
    P.S. A tak w ogóle to zdrapkę widziałem tylko raz. Kiedy kupilem zestaw startowy ;-) Później płaciłem plastikiem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-31 16:57
    I taka platnosc jest wdrarzana w coraz to wiekszych ilosciach miejsc, znaczy to ze postep idzi w prawidlowym kierunku!
    0
  • Users Avatars Mini
    nicek pisze: 2002-01-31 16:58
    Nie rozumiem tych głosów obowiających się prowizji. Przecież przy zasilaniu w bankkomacie nie ma prowizji, więc dlaczego tu miała by być? Raczej powinno być taniej ze względu na niższe koszty operacji bezgotówkowej niż druku zdrapki, prowizji hurtownika, detalisty itd. AFAIK z karty 150/180 Polkomtel dostaje ok. 100 zł. To poniekąd tłumaczy wyższe ceny minuty rozmowy w prepaidach w porównaniu z abonamentem (co zresztą jest częściowo złudzeniem, bo w abonamentowcu płaci się nie tylko za rozmowy, ale też abonament). Podsumowując - jestem za rozwijaniem bezgotówkowych form płatności za prepaidy i mam nadzieję, że to pozwoli na obniżkę cen, co z kolei przyczyni się do tego, że będziemy mogli więcej dzwonić i operator nie straci, a zyska i będzie mógł dalej rozbudowywać sieć...
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert pisze: 2002-01-31 17:36
    No właśnie, co ze sklepami: czy będą miały z tego jakąś prowizję?
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-31 18:05
    Bardzo dobry pomysl, podoba mi sie to ze teraz juz nie ma zbyt wielkiego problemu z zasileniem pre-paida, nie to co kiedys...
    0
  • Users Avatars Mini
    hub pisze: 2002-01-31 18:05
    czy te strefy zasilania będą wyglądać jak bankomaty
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-31 18:37
    Sprawy idę w dobrym kierunku. Tak trzymać :P
    0
  • Users Avatars Mini
    sharkeys pisze: 2002-01-31 18:57
    Pomysl mi sie podoba, ale zobaczymy co z tego wyniknie.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-31 19:25
    tak stoisz w supermarkecie do kasy i mowisz pani ze chciales zaplacic rachunek za gaz haha tylko co sklep bedzie z tego mial
    0
  • Users Avatars Mini
    hub pisze: 2002-01-31 19:54
    hubi: może tak jak z kartami płatniczymi, 1%
    0
  • Users Avatars Mini
    milmedyk pisze: 2002-01-31 21:55
    Popieram zdanie "sharkeys'a"
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymonidius pisze: 2002-01-31 22:11
    Jak nie będzie za to prowizji to popieram. A tak przy okazji, to wielu posiadaczy kart nie wie nawet, że kartami można płacić za zakupy, a co dopiero płacić za inne usługi. Bardzo wielu nadal myśli że karta jest tylko do wybierania pieniędzy z bankomatu. Wiem to, bo pracuję w banku i często klienci są zdziwieni jak dowiadują się że kartą którą mają od roku można także płacić w sklepach. To dobrze, że coraz więcej rozliczeń będzie się odbywać za pomocą plastikowej karty.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-31 22:22
    Płacąc kartą bankomatową w supermarketach czy na stacjach benzynowych nie płaci się żadnej opłaty i tak też będzie w tym wypadku.
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2002-02-01 11:04
    Szymonidius: mnie to wrecz denerwuje jak ludzie przychodza do banku i robia kolejki przy kasach po to zeby wybrac 100zl z konta !!! To nic ze obok maja bankomat a z drugiej strony kase z terminalem... i niestety jest ich tak jak mowisz: bardzo wielu... :((
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-03 18:15
    Do Kan: Przeciez zawsze jest pobierana oplata manipulacyjna za kazda transakcje!
    0
  • Users Avatars Mini
    oliveira pisze: 2002-02-05 11:25
    Qpa... Zależy jaką karta płacisz i w jakim masz ją banku. Zawsze opłata za zakup kartą jest ponoszona przez sprzedawcę (średnio 3-5%)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: