PLAY twierdzi, że ma najwyższy wskaźnik NPS (net promoter score) spośród 4 polskich dużych operatorów komórkowych. Według badania firmy Analysys Mason Limited za 2016, PLAY miał wówczas NPS na poziomie 28.
Pozostali operatorzy w badaniu zleconym przez Play, uzyskali NPS na znacząco niższym poziomie: Orange 18, T-Mobile 9, a Plus tylko 4.
Wskaźnik NPS informuje o poziomie chęci polecenia swojego obecnego operatora innym osobom i jest obecnie najważniejszym wskaźnikiem pomiaru satysfakcji i lojalności klientów. Wartości NPS należą do przedziału -100 i +100, przy czym -100 odpowiada sytuacji gdy każdy z badanych jest krytykiem danej marki niepolecającym jej innym, a +100 odpowiada sytuacji gdzie każdy promuje i jest gotów polecić daną markę znajomym. Wartości dodatnie NPS uznawane są za wynik dobry a wartości powyżej 50 za doskonały.
PLAY nie podał w prospekcie danych NPS po I kw. bieżącego roku.
PLAY chwali się także, że według badania SMARTSCOPE (ośrodki miejskie), jego kampanie reklamowe mają najwyższą znajomość i przyciągają najwięcej uwagi. W 2016 r. wskaźnik dla PLAY wynosił 30%, dla T-Mobile 20, dla Orange 19. W marcu 2017 r. wskaźnik dla PLAY był wyższy i wynosił 35%, a dla Orange (2 pozycja) 20%.