21 stycznia br. węgierski operator stacjonarny Matav podpisał pierwszą umowę z abonentem innej sieci, w oparciu o usługę "number portability", czyli przenaszalność numeru. Abonent (kluczowy klient konkurencji) zrezygnował z usług Invitela. Przenaszalność numeru jest dostępna na Węgrzech od 1 stycznia 2004 r. Według węgierskiego prawa, abonent, który chce zmienić operatora musi zgłosić taką prośbę do nowego dostawcy usług. Wówczas operatorzy dokonują transferu oraz zmieniają dane o abonencie w bazie zarządzanej przez państwo. Operatorzy mają 15 dni na dokonanie transferu, przy założeniu, że nowy operator zestawił łącze "ostatniej mili".
Matav rozpoczął przygotowania do wprowadzenia przenaszalności numeru na początku 2003 r. Operator zainwestował w implementację rozwiązania 1.5 mld HUF. Matav promuje także usługę "geographic number portability", która pozwala zachować numer przy zmianie miejsca zamieszkania.