MSWiA podało, że w 2016 r. w centrach powiadamiania ratunkowego (numer 112) zarejestrowano łącznie 19 482 287 zgłoszeń przychodzących. 9 084 595 (46,63% wszystkich) były zgłoszeniami fałszywymi. W 6 644 424 przypadkach (34,1% wszystkich) dzwoniący anulował połączenie w ciągu kilku pierwszych sekund. Średni czas oczekiwania dzwoniącego na odbiór zgłoszenia alarmowego wynosi około 9,5 sekundy
Obecnie w CPR w całej Polsce pracuje 1240 osób, to o 218 więcej niż w 2015 r.
Pod numer 112 zdarzyło się dzwonić co trzeciemu (34%) Polakowi. Najczęściej chodziło o zgłoszenie jakiejś niebezpiecznej sytuacji (29%), wypadku drogowego (29%) lub nagłej utraty przytomności (20%). Prawie wszyscy (90%) badani, którzy dzwonili pod numer 112, byli zadowoleni z tego, jak operator obsłużył ich zlecenie. Trzy czwarte (73%) Polaków wie, że z numeru 112 mogą skorzystać w całej Unii Europejskiej.
MSWiA ogłosiło konkurs na aplikację mobilną do wysyłania zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez osoby głuche lub niedosłyszące. Aplikacja musi wysyłać zgłoszenia alarmowe w formie wiadomości SMS, przesyłanej na wskazany numer telefonu, a także umożliwiać późniejszą komunikację dwustronną z operatorem numerów alarmowych w centrum powiadamiania ratunkowego. Aplikacja powinna funkcjonować prawidłowo zarówno na telefonach jak i tabletach.