Od wczoraj numer ratunkowy 112 działa w obrębie całej sieci Dialog. Wszyscy abonenci Dialogu, którzy w celu połączenia się ze służbami ratunkowymi, wybiorą wyznaczone unijnymi dyrektywami trzy cyfry - 112 - zostaną przełączeni do odpowiedniej powiatowej jednostki Straży Pożarnej, zgodnie z tabelą numerów PNK zatwierdzoną przez Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty.
W całej Polsce numery łączy, na które operatorzy przekierowują ruch przychodzący na numer 112 należą do sieci TP. Wyjątkiem są powiaty polkowicki i lubiński, gdzie powiatowe jednostki Straży Pożarnej korzystają z usług Dialogu, i to Telefonia Dialog zapewnia połączenia z nimi z numeru 112.
"Technicznie byliśmy gotowi do tej operacji już od dawna. Czekaliśmy jednak na prace pozostałych operatorów, a także logistyczna gotowość służb obsługujących numer 112" - tłumaczy Andrzej Sobczak, Dyrektor Generalny ds. Obsługi Klienta. "Mamy nadzieję, że zmiana numeru Służb Ratunkowych, a także jego popularyzacja w społeczeństwie, przebiegnie bez większych zakłóceń. W zakresie naszych obowiązków dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić jego niezawodność" - dodaje.