Lucent Technologies ogłosił w dniu dzisiejszym, że został wybrany przez O2 do przeprowadzenia niezależnej oceny paneuropejskiej infrastruktury komórkowej firmy. Firmy podpisały trzyletnią umowę ramową, w ramach której Lucent dokona oceny i analizy wydajności sieci GSM i GPRS operatora w Niemczech, Irlandii i na wyspie Man w Wielkiej Brytanii. Projekt ten pomoże O2 w dalszej optymalizacji dostarczanych klientom usług, takich jak usługi głosowe O2, e-mail oraz SMS i MMS. Projekt będzie realizowany przez dział usługowy Lucenta, Lucent Worldwide Services.
Lucent Worldwide Services, wspierany przez myśl techniczną Laboratoriów Bella, zbierze dane dotyczące wydajności sieci i usług, a następnie przeanalizuje i zinterpretuje te dane, dostarczając w ten sposób O2 przejrzysty obraz sieci i jej działania. Lucent Worldwide Services zmierzy wydajność infrastruktury GSM i GPRS firmy O2 w różnych miastach w Europie. Ocenie podlegać również będzie funkcjonowanie sieci O2 w większych budynkach.
"Dla O2 bardzo ważne jest, aby zasięg i wydajność sieci były maksymalne i optymalne. Rygorystyczne metody testów i analizy to środki gwarantujące utrzymanie wysokiego poziomu funkcjonowania sieci", powiedział Dave Williams, Dyrektor Techniczny w O2. "Wybraliśmy Lucenta z uwagi na doskonałą wiedzę techniczną i głębokie zrozumienie procesów eksploatacji sieci, co pozwoli nam zapewniać lepsze usługi i uzyskać większe zadowolenie naszych klientów."
"Z radością będziemy współpracoważ z O2 pomagając im usprawnić wydajność ich sieci komórkowej w krajach europejskich", powiedział Paul Higgs, wiceprezes Lucent Worldwide Services w Europie. "Projekt ten jasno dowodzi, jakie korzyści Lucent oferuje naszym klientom, zapewniając usługi, które zwiększają zadowolenie użytkowników końcowych z sieci telekomunikacyjnych. Pełen zakres usług zorientowanych na sieć zapewnia operatorom szybsze wdrożenie, lepszą eksploatację i wsparcie dla ich sieci."
W ramach projektu przeprowadzone zostaną pomiary wydajności z punktu widzenia użytkownika końcowego, obejmujące analizę usług głosowych, e-mail i powiadamiania, zarówno za pomocą tekstu, jak i multimediów. Dzięki temu O2 będzie w stanie ocenić wydajność swej sieci i zagwarantować wysoką jakość obsługi klienta. Analiza zdefiniuje również ewentualne możliwości usprawnienia sieci O2 w zakresie optymalnej pojemności i przyszłych nakładów w celu zwiększenia przychodów.
Usługi porównawcze (benchmarking) to część oferty usług profesjonalnych Lucenta, które pomagają operatorom zoptymalizować wydajność ich sieci i uzyskać większe przychody dzięki oferowaniu lepszych usług. Usługi te są ważną częścią oferty usługowej Lucenta, realizowanych przez globalną organizację usługową zatrudniającą ponad 12 tys. ekspertów z dziedziny obsługi sieci.