T-Mobile Austria wprowadził nową usługę mobile-commerce - zamawianie biletów kolejowych Austrian State Railways (ÖBB) poprzez telefon komórkowy. Opłata za bilet jest dołączona do rachunku za telefon.
Specjalnie dla użytkowników “ÖBB Mobile Tickets” uruchomiony został numer 0828 20100, przez który można dowiadywać się o szczegóły rozkładu lub zamawiać bilety. Aby zamówić bilet należy wysłać SMS-a z literą T, nazwą stacji początkowej, nazwą stacji docelowej oraz trzema pierwszymi literami z imienia i nazwiska. Dla fikcyjnej osoby "Any One" SMS wyglądać powinien następująco: T*Vienna*Graz*AnyOne. Dodatkowo można dodać literę H (posiadacze privilege card), K (dzieci) lub 1 lub 2 (wybierając klasę wagonu).
Zamówienie można także złożyć przez portal WAP t-zones w dziale “Other topics” - “Purchases” - “Holiday and travel”. Zamówione bilety są dostarczane jako SMS, który następnie trzeba pokazać podczas kontroli. Minimalna odległość, za którą zostanie pobrana opłata to 71 km.
Cała usługa działa na platformie M-Commerce Interface Austria (MIA) wspomaganej przez T-Mobile Austria, One, tele.ring oraz 3. Również polscy operatorzy wspólnie z bankiem BRE prowadzą prace nad uruchomieniem platformy mobile-commerce.
Wcześniej T-Mobile Austria wprowadził m-płatność za bilety na mecze piłkarskie, za loterię Lotto i tipp3 oraz za bilety na koncerty muzyczne (usługa we współpracy z ÖsterreichTicket).