Orange zaprezentował najnowsze wyniki Monitoringu Działań Sponsoringowych dotyczące Orange Ekstraklasy.
Główne wnioski z badania:
Marka Orange jest najczęściej wskazywana (17,9%) jako sponsor kojarzony z ekstraklasą piłkarską (X 2005)
Świadomość marki sponsora Ekstraklasy przed rebrandingiem osiągnęła najwyższą wartość (14,8%) w lipcu 2005. Po zmianie marki na Orange wynik ten został poprawiony już w październiku, kiedy to osiągnął najwyższą jak do tej pory wartość 17,9%
Zainteresowanie kibiców rozgrywkami ekstraklasy piłkarskiej plasuje się powyżej średniej wśród wszystkich dostępnych wydarzeń piłkarskich, zaraz po meczach reprezentacji i europejskich pucharach, a przed zagraniczną piłką nożną, w tym przed ligami zagranicznymi takimi jak Premiership, Serie A, Bundesliga i Primera Division
Wizerunek polskiej piłki nożnej najczęściej określany jest jako dynamiczny, modny (na czasie), dostępny, bliski i popularny.
W ocenie kondycji polskiej piłki nożnej zdecydowanie przeważają opinie, ze jest „lepiej niż przed rokiem” które wskazywane są niemal trzy razy częściej niż oceny „gorzej niż przed rokiem”. Osoby interesujące się Ekstraklasą korzystniej oceniają kondycję polskiej piłki nożnej niż osoby nie śledzące na bieżąco rozgrywek.
Kibice wskazują na zdecydowanie zbyt małą liczbę transmisji piłkarskich dostępnych w polskiej telewizji. Szczególnie widoczne jest to w przypadku meczów Orange Ekstraklasy, gdzie niemal co drugi respondent wskazał odpowiedź, że meczów ligowych jest „zbyt mało”.
Orange Ekstraklasa - ocena działalności sponsoringowej operatora - plik znajduje się tutaj (PDF, 119 KB)