Gartner przygotował analizę i prognozę liczby połączeń w sieciach komórkowych z podziałem na ilość połączeń klientów biznesowych i indywidualnych. Aż do 2009 r. Gartner nie przewiduje rewolucyjnych zmian - klienci biznesowi będą generować coraz większą część ruchu w sieci, ale ich udział w porównaniu do liczby połączeń generowanych przez klientów indywidualnych nadal będzie bardzo niewielki.
Liczba połączeń ze względu na rodzaj klientów: biznesowi i indywidualni, Zachodnia Europa, 2004-2009
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | |
Całkowita liczba połączeń (k) | 368,570.9 | 387,185.9 | 397,195.5 | 403,454.3 | 407,729.0 | 411,383.8 |
Udział rynku biznesowego w ogólnej liczbie połączeń | 15.2% | 16.7% | 18.3% | 19.7% | 21.0% | 22.1% |
Liczba połączeń biznesowych (k) | 55,976.5 | 64,771.8 | 72,524.5 | 79,534.2 | 85,461.5 | 90,800.9 |
Udział klientów indywidualnych w ogólnej liczbie połączeń | 84.8% | 83.3% | 81.7% | 80.3% | 79.0% | 77.9% |
Liczba połączeń indywidualnych (k) | 312,594.4 | 322,414.1 | 324,671.0 | 323,920.2 | 322,267.4 | 320,582.9 |
Dane obejmują Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię, Szwecję oraz Wielką Brytanię.
Gartner niezbyt odkrywczo sugeruje, że operatorzy powinni wprowadzić ryczałtową opłatę za transmisję danych oraz obniżyć ceny roamingu. Kolejna dobra rada dla operatorów to wprowadzania usług z atrakcyjnymi i prostymi opłatami. Operatorzy komórkowi powinni rozpocząć współpracę z operatorami stacjonarnymi i razem obsługiwać klienta w oparciu o zasadę "one-stop-shop".