Operatorzy komórkowi w czołówce polskich reklamodawców

Newsy
Żródło: Prawo i Gospodarka
Opinie: 75

Firma Expert Monitor przedstawiła zestawienie największych reklamodawców w polskich mediach. Trzecie miejsce w tym zestawieniu zajął PTK Centertel. Idea wydała brutto 232,7 mln zł. Czwartą pozycję zajmuje Era ze 182 mln zł. Polkomtel jest szósty - wydał 175.2 mln zł.

Największymi reklamodawcami w gazetach w ubiegłym roku okazały się Polska Telefonia Cyfrowa oraz Polkomtel. Obie spółki wydały na ten cel odpowiednio 48,6 mln i 42 mln zł brutto zdobywając w sumie 8,78 proc. rynku reklamodawców w prasie codziennej.

Opinie:

Opinie archiwalne (75):

Komentuj

Komentarze / 75

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    malisz pisze: 2002-01-20 13:44
    Nie ma sie co dziwic im najbardziej zalezy na nowych ofiarach :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-20 13:54
    Reklama robi swoje! A powinni jeszcze podac rekla,me w internecie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-20 13:56
    Wiem, że reklama jest dźwignią handlu, ale aż takie pieniądze.. no coż, na dodatek każdy wie kto za to płaci... Myślę, że te wyniki świadczą tym, jak duży jest rynek telefonii komórkowej w Polsce, jesteśmy gadatliwym narodem ;)).. i kłótliwym na dodatek, co swoją drogą można zauważyć na stronach GOL ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-20 14:08
    No wlasnie komurki wygrywaja ale jakby nie bylo zakazów reklamowania browarów to ciekawe jabky wygladało to zestawienie!?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2002-01-20 14:12
    Świadczy to jak prężnie działają wszystkie 3 firmy a to napewno nie jest koniec ich możliwości - UMTS w niedalekiej przyszłości napewno przykłuje uwagę wielu osób w reklamie.
    0
  • Users Avatars Mini
    m.j pisze: 2002-01-20 14:18
    Kupa kasy, ciekawe ile kosztuje przyłączenie nowego abonenta?
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-20 14:22
    Bartek; kłóciłabym sie czy to taka "niedaleka" przyszłość, rynek telefonii komórkowej ejszcze nie jest nasycony, a UMTS.. to jescze kupa czasu i pieniędzy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2002-01-20 14:32
    Śliweczka: no jest to niewątpiliwie sprawa sporna ile to jest "niedaleka" przyszłość, nie mniej jednak wszystkie kroki prowadzące w kierunku 3G będą wiązały się z coraz większą kasą za reklamy - popatrz choćby na Nokie 7650 jakie już są reklamy w TV a za chwile w jaki sposób będą nas chcieli operatorzy skusić na niepowtarzalną promocję...
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2002-01-20 14:39
    malisz: dlaczego nazywasz przyszlych użytkowników telefonii komórkowej "ofiarami"? wolny kraj, nie chesz to nie kupuj. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-20 14:47
    M.J przyłączenie nowego abonenta wraz z aparatem,który zakupuje według moich danych zwraca się firmie po ok.10 miesiącach,a jeżeli wracając do reklam Idea potwierdziła,że reklama dżwignią handlu,przyrost na rynku 40% w rynku nowych połączeń news z 15 01,chyba się opłacało wydać tyle forsy.
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-20 14:47
    To jest oczywiste ze sa w czolowce, tyle tych reklam jest... szczegolnie w swieta!
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-20 14:50
    Jak widać można udowodnić zależność między wydanymi pieniędzmi na reklamę a ilością nowych abonentów. W oby wypadkach Idea przoduje. W przypadku telefonii komórkowej reklama jest jednym z głównych źródeł informacji o operatorach dla potencjalnych nowych użytkowników. Drugim ważnym źródłem informacji są dotychcasowi abonenci. Informacje od nich już nie zawsze są zbierzne z tymi z reklam... Ale to już jest inna historia. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-20 15:09
    Bartek: nie musisz mi mówić hehe, przecież najlepszy przykład: Samsung A300 w promocji Plusa, telefon-widmo, do niedawna, ludzie malo się nie zabijali o ten telefon, oto co potrafi sprawić reklama, hehe na dodatek 600 zloty za telefon "bajerancki" ale tak na prawde, to nic specjalnego..! ;))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Tom14 pisze: 2002-01-20 15:27
    Idea inwestuje i jak widać narazie daje to efekty a tak apropo mogli by dać całą listę albo przynajmniej stronę na której to znajdziemy Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-20 15:52
    Brakuje mi w newsie jeszcze tylko jednej firmy - coprawda to stacjonarny provider, ale ciekawi mnie ile na reklame wydala tepsa i jak plasuje sie w tym rankingu. A tak na marginesie, to GSM jest przeciez jedna z najwiekszych uslug na swiecie, zatem reklam bedzie zawsze duzo - vide dexter i mmx cu kms
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-20 16:05
    Tak na marginesie, to nie wiem dlaczego, ale Plus ma kiepskie reklamy, nic ciekawego, nudne.. co za specjalistów oni zatrudniaja, to ja nie wiem ;(( Reklamy Ery chyba moim zdaniem sa najciekawsze, przynajmniej wpadające w "ucho" i "oko" :))
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-01-20 16:07
    Śliweczka: moze ja postaram sie to zmienic..moze mnie zatrudnia:)))))pp
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-20 16:14
    martom24: troche seksu do tych reklam, i wiesz jak by zadzialaly?;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2002-01-20 16:15
    teraz jestem ciekawy jak sie to ma do pozyskania nowych klientow: kto wydal jak najmniej na reklame i kto najwiecej zyskal klientow
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-20 16:15
    martom24: bo zapomnialam dodac, ze duzo wiekszy procent klientow telefonii komorkowej to mezyczyzni, nie da sie ukryc ;)) !!
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-01-20 16:32
    Śliweczka: to moze razem cos zmienimy?:))pp
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-20 17:26
    martom24: nie watpie ze cos bys wymyslil :))) :P
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-01-20 17:27
    Śliweczka: porozmawiamy o koncepcjach na privie cio?:))
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-01-20 17:29
    martom24: ma sie rozumiec :))
    0
  • Users Avatars Mini
    wieza pisze: 2002-01-20 17:40
    reklama robi swoje coraz wiecej osob przylacza sie do gsm Ale jestem ciekaw kiedy wejdzie w zycie umts ??
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2002-01-20 18:38
    tyle szmalu,a moze by tak ceny rozmow obnizyli wszystkim by to wyszlo na dobre
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-20 19:04
    Reklama to wielki biznes i duży rynek pracy, także mniejsze ceny np.prasy,która dzięki tym pieniądzą jest dostępna większej części społeczeństwa.Tak więc ulegając i nabywając reklamowany towar przyczyniamy się do rozwoju,co też jest przyczyną coraz lepszych ofert i tak koło się zamyka,tak więc marc przy większej ilości nabywców produkt jest tańszy i powinien przynieś w przyszłości obniżkę taryf,a konkurencja między firmami lepszy sprzęt.pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    bogdan1979 pisze: 2002-01-20 19:25
    Nic dodać, nic ując wszystko zostało już opisane w wczesniejszych komentarzach.A reklamy sieci komórkowych są FAjne - Szcególnie Idei. Pozdrawiam...
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2002-01-20 19:43
    bogdan: niestety to jest tylko Twoje zdanie :) Reklamy Idei mi sie nie podobaja...
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-01-20 19:51
    ale widac jasne ze IDEI najlepiej zwrocily sie pieniadze wydane na reklame..byli najbardziej skuteczni i za to trzeba im pogratulowac!! mimo ze sam chce odejsc z popa na rzecz PLUSa:))
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-20 20:31
    Porownujac calosciowo paralityczne pingwiny tak taka, grubego "kaszalota" z POPa i A'linea SIMplusa, to ten ostatni wg mnie jest najlepszy. - - - To byl komentarza do wypowiedzi Sliweczki na temat "tandetnosci" reklam Plusa, z ktorym sie w calej rozciaglosci nie zgadzam...... Przynajmniej jesli te, ktore ostanio ogladalem.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-20 20:41
    Tym samym płacimy, by było nas coraz więcej (i to ciężkie pieniądze). A możnaby mniej na reklamę wydawać i obniżyć ceny o kilka procent, efekt byłby pewnie ten sam
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-20 20:42
    mialo byc: "przynajmniej jesli chodzi o te, ktore ostanio ogladalem...... " itd. P.S. Bardzo mi sie podobala reklama plusa przez swieta z ta "wycinana choinka". A starsi domownicy wprost nie mogli uwierzyc: telefony za 1zl?!?!? Przez 18 m-cy 50% gratis?!?!? A mi nie starczalo czasu, zeby im wszystko po kolei naswietlac ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-01-20 21:00
    Straszna, okropnie wielka ilosc kasy idzie aby wcisnac ludziom to, czego nie potrzebuja, bo tak naprawde mnostwo osob nie potrzebuje komorki, sam znam kilkanascie takich osob...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-20 21:10
    Maciej+, po prostu w plusie opłaca się być jeśli większość telefonów wykonujesz właśnie do tej sieci
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-20 21:11
    Maciej+: dla mnie ta znizka to AZ do Plusa, TPSY i Dialogu - - - - "pkt widzenia zalezy od pktu siedzenia". Po za tym; ja sie mieszcze w pakiecie darmowych minut ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    mass pisze: 2002-01-20 21:21
    Chcialbym miec taka kase zeby modz wydawac tyle kasy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-20 21:42
    Moim zdaniem nie powinni sie tyle reklamowac tylko zrobic cos dla swoich abonentow, bo w koncu gdyby nie oni to nie mieliby tych pieniedzy...
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-20 21:47
    misiak_: proponuje jeden - gora dwa :) semestry Podstaw Zarzadzania i Marketingu.... ....eeh - szkoda slow i klawiatury na powyzsze "zlote mysli".... Dla "starych" abonentow to sa programy lojalnosciowe...
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-20 22:00
    hubert: spoko nie usisz mnie az tak pouczac, bo wiem ze sa takie programy bo sa z niego skorzystalem :) chodzi mi o to ze troche przesadzaja z reklamami / szczegolnie Idea/ niesadzisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-20 22:03
    I tu wlasnie wydawane sa nasze pieniadze, ktore wplyna do sieci komorkowych, ale to juz ich polityka! Przeciez reklama dzwignia handlu jest od dawna i chyba raczej juz tak zostanie!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-20 22:12
    misiak_: masz racje, zreszta jak jest reklama Idei z tym okropnym babskiem, to zmieniam program albo wychodze... Osobiscie gratuluje Plusowi dobrego rezultatu: najlepsze wyniki finansowe przy najmniejszych nakladach finansowych na reklame TV. Zreszta warto zauwazyc, ze reklamy Plusa sa przewaznie na wysokim poziomie przy (tak mi sie wydaje) najnizszych kosztach - zazwyczaj jedna, gora dwie osoby - zadne gwiazdy. Czasami zero osob, albo jakis prowincjonalny aktorzyna... takie sa przynajmniej moje spostrzezenia. P.S. A'linea the best. Szkoda, ze nie powtarzaja nigdzie tych odcinkow. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-20 22:23
    hubert: z ta Idea popieram Cie w 100% bo szczerze mowiac ich reklamy mi sie nie podobaja, + faktycznie ma fajne reklamy, a co sadzisz o sponsorowaniu polskiej reprezentacji pilki noznej przez Ere?moim zdaniem troche Era przesadzila /szczegolnie jak gdzies powiedziano ile zawodnicy dostaja za wygrany mecz i to od Ery /
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-20 22:27
    Era mnie nie interesuje :) Jesli dzieki temu Nasi mieliby wygrywac, to jestem "za". Zreszta sponsoring a reklama to dwie rozne historie. Era miala nosa angazujac sie w nasza reprezentacje pilkarska. Podobnie jak swego czasu Plus w druzyne siatkarzy, na ktorych koszulkach logo + bylo wieksze niz Orzel i napis Polska razem wzieta. Tylko Idea "znowu" kuluje z koszykarzami... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-20 22:30
    wlasnie, za to Idea jest dobra w rozdawaniu zestawow POP dla bigbrotherowcow
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-20 22:45
    misiak_: Idea jest dobra nie tylko w rozdawaniu zestawow pop dla ludzi z bigbrothera. ma wiele reklam ukazujacy w urozmaicony sposob, ale dla mnie jako prepaid to najlepsza siec! pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Sslaus pisze: 2002-01-20 22:48
    w przypadku idei 230 mln... tak 2,5mln (?) klientow... to daje prawie 100zl/os a do tego polowa to prepaidowcy... dziwi mnie to jak to im sie oplaca... a gdyby tak firma swiadczyla tylko uslugi biznesowe... to dopiero by zarabiali... :) (a dopiero my bysmy sie wkurzali i płaaaacili:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-01-21 00:12
    Klient kosztuje, na tym podsumowaniu widac ze calkiem sporo. Czy wiecej znaczy lepiej (klientow) moze nie, ale Idea jest najkrocej na rynku i musi gonic. A to czy ma wiecej popow, jezeli im sie to oplaca i bedzie firma przynosila zyski to jak najbardziej, to samo plus i era. Zobaczcie ile te firmy inwestuja, ktos musi na to dac pieniadze (dlugofalowo to przedewszytkim klient) A reklam nie ogladam wiec sie nie wypowiem :)) i dobrze mi z tym (to tak na marginesie). Pozdrawiam®
    0
  • Users Avatars Mini
    m4me pisze: 2002-01-21 00:50
    A kto zajal pierwsze dwa miejsca?
    0
  • Users Avatars Mini
    acid bern pisze: 2002-01-21 01:41
    jaki wydatki na reklame, takie koszty pozyskania nowego klienta, za co oczywiscie placa obecni uzytkownicy telekomow
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-21 02:26
    to jest news ktory jednak nie wymaga komentarza, nic dodac nic ujac.
    0
  • Users Avatars Mini
    flip pisze: 2002-01-21 02:58
    Jak juz kiedys wspomnialem... reklamy nigdy za wiele! Flip
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-21 03:48
    flip: a nie lepsze by bylo zobic cos dla abonamentow zamiast robic tyle reklam, nie mowie tu o tym zeby nie reklamowac sie wogole, tylko zeby troche to ograniczyc
    0
  • Users Avatars Mini
    yash pisze: 2002-01-21 10:19
    W pewnym momencie reklama staje sie sztuka dla sztuki
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-21 11:02
    Yash, w sumie masz rację, wszyscy na pewno pamiętamy niezłe reklamy Idei czy też Ery... Sztuka jest sztuka :-) Ale takie kwoty robią wrażenie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-21 11:12
    Ale reklamy Idei i tak chyba sa najlepsze, momo ze Era ma takie ladne, a Plus ciekawe, to i tak Idea bieje je na leb!
    0
  • Users Avatars Mini
    yash pisze: 2002-01-21 11:20
    tak, robia wrazenie - az usiadlem z wrazenia
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-21 11:46
    jak to sie mowi reklama dzwignia handlu
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-21 12:01
    Guten Morgen!!! Maly offtopic: Zauwazyliscie nowy (i jak najbardziej pojebany) baner jakiegos portalu finansowego?! Az chce sie plakac, szczegolnie gdy nie mozna wylaczyc pop-upow. Pozdrawiam i zycze milego dnia.... no i duzo nowych newsow.
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-21 12:05
    WIem, wiem, nie ma nic bardziej denerwującego, niż wyskakujace okienka podczas oglądzania strony. Może nasi admini pomyślą o nas, szarych użytkownikach GOL_a?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-21 12:16
    Prosilem juz o to, ale nie jest to zalezne od nich i nie maja na to wogole zadnego wplywu!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-21 12:17
    ...albo chociaz niech znika, jesli sie na niego kliknie i wejdzie na strone reklamodawcy.... To bym jeszcze jakos przezyl.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-21 12:18
    Qba: jak to?!?!? nie maja zadnego wplywu na ten baner?!?!? Toz to jakis absurd! Baner - WIDMO :))
    0
  • Users Avatars Mini
    roski pisze: 2002-01-21 12:26
    ale chyba te wydatki przynoszą jakieś porządane skutki skoro niedawno mieliśmy newsa o całkiem niezłych przyrostach abonentów w sieciach
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-21 12:27
    hubert: nie maja, napewno musieli dac cos wzamian (swoj baner) i teraz musza go umieszczac na stronie, w innym razie usuneli by ich baner. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-01-21 13:34
    Ale kasa Ja wole mniej reklam ale nizsze ceny polaczen
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-21 17:42
    waldus: nie doczekanie!!! Moze za kilka lat, gdy rynek sie "nasyci"
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-21 19:06
    sorki, mialo byc niedoczekanie - wkoncu to rzeczownik :)
    0
  • Users Avatars Mini
    juzwik pisze: 2002-01-22 02:04
    jakos trza nabywac klientow frajerow!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-22 10:00
    Do hubert: Tak mi odpisane na maila ktorego wyslalem do nich jakis czas temu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-22 10:04
    Do hubert: Znalazlem w swojej skrzynce! Odpisal mi Wojtek: "My nie mamy wplywu na ilosc wyswietlanych reklam ani na ich kreacje...", I co ty na to!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-22 20:56
    Wydają kasę na reklamę i w ten sposób pozyskuja nowych użytkowników. To normalna sprawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-01-22 21:36
    Zgadzam sie z Giewontem, ze raklamy to dla lamerow kompletnych sa, ja np nie darze specjalna sympatia idei ale mam tam kilka fonow z prostej przyczyny, ze mi sie to najbardziej oplaca w stosunku do moich potrzeb. Czysta kalkulacja :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-22 22:27
    Dlaczego nie darzysz sympatia Idei????
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-23 12:17
    Coswmic może dla lamerów,ale nie każdy jest znawcą i kupuje aparat do swoich potrzeb wiekszość kupuje te które są na topie,a najczęściej takie występują w reklamie pozdrawiam.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: