T-Mobile szacuje, że jego udział w rynku sprzedaży laptopów w Polsce wyniósł w I kw. br. 12 proc., przy czym ocenia, że na rynku detalicznym w I kw. br. sprzedało się w Polsce blisko 400 tys. laptopów. "To oznacza, że co ósmy laptop sprzedaje się w naszej sieci" – powiedziała serwisowi RPKOM.PL Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej T-Mobile. PTC posługuje się tu przy tym kategorią „laptop" obejmującą także netbooki i ultrabooki.
Orange swojego udziału w rynku laptopów nie zdradza. Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy Telekomunikacji Polskiej (Orange) podaje tylko, że połowa nabywców usługi mobilnego internetu – Orange Free – kupuje ją z terminalem. Obok notebooków i netbooków, nabywają oni także tablety. "Większość z tych osób wybiera u nas netbooki" – mówi Jabczyński.