Operatorzy nie chcą obniżyć swoich marży w rozliczeniach międzyoperatorskich

Newsy
Żródło: Rzeczpospolita
Opinie: 43

Połączenia z sieci stacjonarnej Telekomunikacji Polskiej do sieci komórkowych należą do najdroższych w Europie. Z kalkulacji Tomasza Świderka z "Rzeczpospolitej" wynika, że możliwe jest obniżenie ich cen od 31 do nawet 69 %.

W godzinach szczytu minuta rozmowy z sieci stacjonarnej TP SA do sieci komórkowej kosztuje 1,4 zł (plus VAT). TP SA zamierza od 1 listopada obniżyć ceny tych połączeń o 1/3, a także - jak wynika z informacji od operatorów komórkowych - chce, by obniżka nastąpiła przede wszystkim przez zmniejszenie tej części opłaty, którą otrzymują operatorzy komórkowi. Na obniżkę zgodziła się kontrolowana przez TP SA sieć Idea. Pozostali operatorzy uważają, że TP SA powinna obniżyć najpierw swoją marżę, a potem żądać od nich obniżenia stawek w rozliczeniach międzyoperatorskich.

Pełna treść artykułu znajduje się tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (43):

Komentuj

Komentarze / 43

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-11 13:27
    No tak już podałem ten link,a warto przeczytać.
    0
  • Users Avatars Mini
    ukash pisze: 2002-10-11 13:56
    wiadoma rzecz ze obnizenie jest dobrym pomyslem :-) juz niech przestana o tym gadac tylko obniza jak tylko idea to tez dobrze bo jestem w ideii, ale smierdzi mi tu monopolem :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-11 13:58
    TPSA zaczyna walkę o uzasadnienie obniżki tylko do idei - ot marketing
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-10-11 14:41
    Jak widac nie tylko TP nas okrada, operatorzy komorkowi pod plaszczykiem pozornej konkurencji okradaja nas tak samo wciskajac nam kit ze to wszystko wina TP. Jedynym sensownym rozwiazaniem byloby wprowadzenie nieograniczonej konkurencji na tym rynku. Ten system sie sprawdza wystarczy przesledzisc losy gospodarki USA zeby to potwierdzic.
    0
  • Users Avatars Mini
    louis pisze: 2002-10-11 14:54
    kazdy szuka winy u innego-typowe! I pewnie na tym stanie ze sie nie dogadaja! nie rozumiem dlaczego nie slychac nic o obnizeniach cen na polaczenia z komorki na stacjonarne. Nizsze ceny polaczen i to nawet 20-40% roznicy jest na owe polaczenia np. u naszych zachodnich sasiadow. Jesli wiec Telekomuna obnizyc chce to niech i operatorzy obniza. Chyba juz najwyzszy czas!!! Telekomuna i tak tylko reklamowac sie potrafi.Na tym polu jest najlepsza i najdrozsza:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Maruda pisze: 2002-10-11 14:59
    Wszystko o wspaniałości tepsy mówią 2 fragementy: "Z 1,4 zł, które za minutę rozmowy z siecią komórkową (tzw. połączenie fix-to-mobile, czyli F2M) płaci abonent TP SA, operatorzy komórkowi otrzymują 80 gr, czyli ok. 0,1975 EUR. Z danych zebranych przez Deutsche Bank wynika, że średnia w Europie Zachodniej wynosi 0,18 EUR za minutę i w zależności od kraju waha się od 0,1 EUR do 0,23 EUR." (+, era, idea w średniej europejskiej) i "W Europie operatorzy stacjonarni zatrzymują średnio 0,06 EUR za minutę rozmowy F2M. Najmniej - ok. 0,03 EUR w Holandii, najwięcej - ok. 0,09 EUR we Francji. TP SA zatrzymuje ok. 0,1481 EUR." (tepesa ponad 2x więcej niż średnia europejska". Kto ma więc obniżyć te stawki by doprowadzić je do europoziomu? A?!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-11 15:03
    Maruda, jak to kto? Wszyscy poza tepsą!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    elemel2 pisze: 2002-10-11 15:03
    Popieram Marudę
    0
  • Users Avatars Mini
    elemel2 pisze: 2002-10-11 15:05
    Rozumiem, ze TP SA jest skłonna obnizyc cenę połączenia tylko wtedy jak będzie to kosztem operatora mobilnego. Sami swoja wybujałą marże planuja kasować bez zmian.
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-10-11 15:12
    wielkie mi halo! ciekawe kiedy sie okaze ze w polsce sa najwieksze ceny dostepy do netu przez modem? ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-10-11 15:15
    Jezeli myslicie ze tylko TP was okrada to jestescie w powaznym bledzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-10-11 15:17
    a urząd nie moze odgórnie narzucic im swoich stawek ? przecież to są operatorzy dominujący
    0
  • Users Avatars Mini
    Maruda pisze: 2002-10-11 15:19
    "Ubiegłoroczna obniżki opłat ponoszonych przez sieci komórkowe na rzecz TP SA za połączenia do sieci stacjonarnej nie znalazła odbicia w cenach połączeń, bo operatorzy zatrzymali całość zaoszczędzonych pieniędzy (w I półroczu br. oszczędności wyniosły co najmniej 65 mln zł)." - to też jest ciekawe (+ i era biorą korepetycje u tepsy). Ale coż, jak ma być inaczej wszyscy czekają by mieć t68i za 99+vat. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-11 15:22
    Właśnie spiro! O tym że u nas drogo nie trzeba nam przypominać bo MY i tak za wszystko płacimy (i za połączenia z Tepsą i za te z komórkami) bo wiekszość ludzi narazie i tak ma stacjo i komórke a nie tylko samą komórke.Obniżyć z dwóch stron i po sprawie! A oni wciąż prowadzą zimną wojnę: "obniżymy jak wy obniżycie" i Polska wciąż znajduje się za żelazną kurtyną Telefonii GSM... :P
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2002-10-11 15:27
    Zasadniczo to okradają nas i operat. GSM i TePSy! Tak ceny połączęń jak i sposób nalicza opłat są delikatnie mówiąc zbójeckie! Dopóki nie będzie realnego zagrożenia dla nich (czyt. +,era,idea, tpsa) nie będą robić nic ku temu by obniżyć swoje dochody! Te firmy sa po to by zarabiać pieniądze a nie robic dobrze abo! Jeśli nie czują zagrożenia to nie będą się podkaładać i tyle - może pomóc tylko wejście z konkuryncyjnymi usługami - można to zaobserwować w tematyce rozmów międzynarodowych gdzie VoIP zmusiło TePSę do drastycznej obniżki cen. Powtarzam te firmy są po to by zarabiać kase - a w ich wypadku zarabianie polega na maxymalnym skubaniu klienta, któremu się wydaje że go uszczęśliwiają :(( !!! PRZYKRE TO ALE PRAWDZIWE!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-10-11 16:06
    Wykorzystuja poprostu sytuację na rynku by się nachapać,a dopiero potem zaczna myśleć o tym jak nie stracic lub pozyskać nowych klientów...
    0
  • Users Avatars Mini
    jaceks pisze: 2002-10-11 16:29
    No i teraz widać, że nie tylko TP SA jest tutaj winna. A w końcu Era i Plus i tak się zgodzą na obniżkę (wymusi to konkurencja pomiędzy operatorami komórkowymi). Moim zdaniem TP SA i operatorzy GSM powinni obniżyć swoją marżę w równym stopniu. Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-10-11 17:07
    Qba - czemu mamusi i córeczki teraz nie bronisz :p
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechu pisze: 2002-10-11 17:29
    Obnizka do Idei wyjdzie tej sieci na dobre. A niech zlodzieje z Plusa i Ery nadal okradaja swych abo, to zapewne niedlugo ich straca!! Popieram w 100% Tepse i Idee... Chcialbym jednak poruszyc inna kwestie, moze troche nie na temat... W przyszlosci inne firmy (np. NOM) beda oferowac polaczenia na komorki. Pomyslcie, wtedy IDEA bedzie zadala wyzszych stawek miedzyoperatorskich tylko po to, aby ludzie dzwonili przez prefix TPSA, czyli spolki-matki IDEI. I w tym wypadku powiazania kapitalowe operatorow stacjonarnych i komorkowych nie beda dobre dla rynku (czyli dla nas) :(
    0
  • Users Avatars Mini
    ARTUR70 pisze: 2002-10-11 17:43
    Prawda zawsze leży po środku.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-11 17:54
    śmieszne są głosy poparcia dla opów,z artykułu w Rzeczpospolitej wyrażnie można przeczytać,jest możliwość na zniżki więc należy je żądać,a nie pisać popieram Plusa,Erę,czy bać się o stosunki Idea NOM.Ja martwię się o własną kieszeń i rachunki,a nie obchodzi mnie jak się rozliczają.Jestem klientem i chcę jak najtańszej oferty.Rynek i tylko rynek Panowie.
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-10-11 18:11
    Grzechu - glupota az od ciebie promieniuje. TP jest synonimem zlodziejstwa, przeczytaj uwaznie artykul z RZ. i zobacz - operatorzy GSM maja srednia 0,19 EU (czyli tyle jak w Europie) a twoja kochana tpsa rznie cie na 2x wiecej niz w normalnych cywilizowanych krajach młotku. Ale popieraj ją dalej....i płać wiecej!
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechu pisze: 2002-10-11 18:47
    CiepliX: gowno mnie obchodzi UE... Nie masz o tym bladego pojecia, wiec sie nie odzywaj!! "Z 1,4 zł, które za minutę rozmowy z siecią komórkową [...] płaci abonent TP SA, operatorzy komórkowi otrzymują 80 gr, czyli ok. 0,1975 EUR". Nie uwazasz ze to rozboj w bialy dzien? A w przypadku rozmowy w druga strone, TPSA dostaje 19 groszy. I kto tu jest synonimem zlodziejstwa jak nie Era i Plus? "[...] warto rozważyć wariant optymistyczny dla klienta - obniżenie stawek pobieranych przez operatorów komórkowych do poziomu żądanego przez szwedzkiego regulatora [...]". Kurde, czlowieku, ty czytac nie potrafisz!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-10-11 19:06
    Gdyby TP S.A. pobierała opłaty pórównywalne do cen w Szwecji a operatorzy komórkowi żądali tyle co ich odpowiednicy w Wielkiej Brytanii lub Holandii, to za minutę rozmowy trzeba by było zapłacić 43 gr., czyli 69% mniej niż dotychczas.Tak więc nie ma winnych i mniej winnych każdy op musi z czegoś zrezygnować.Artykuł Rzeczpospolitej,na GOL-u tylko małe conieco;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-10-11 20:10
    Dla mnie sprawa jest jasna - z technicznego punktu widzenia obie usługi GSM i stacjonarka maja koszty utrzymania i budowy infrastruktury na tym samym poziomie, w stacjonarce dochodzi jeszcze sprawa sieci dostepowej jej utrzymania i konserwacji przez co ogólnie obecnie GSM jest tańszą technologią. Za interconect TPSA pobiera 19 gr a GSM 80 groszy kto tu ma dużą marżę ??? Przypominam koszty techniczne usługi są takie same, więc kto tu ma dużą marżę. Chyba nie wielu z was przeczytało artykuł w Rzeczpospolitej a przeceż nie jest długi. Dzięki stawką jakie ustalił w 2001 roku URT operatorzy GSM tylko przez 6 miesięcy 2002 roku zaoszczędzili, a więc dodatkowo zarobili 65 milionów nowych złotych, nie (minus łapówka dla Prezesa URT za "właściwą" decyzję). Tylko że w tym czasie jakoś nie obniżyli ceny połaczeń nawet o grosz.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-10-11 20:11
    ...Zakończenie artykułu dobitnie stwierdza że jeżeli TPSA obniży ceny połaczeń chodzby tylko do TPSA do IDEI i z IDEI do TPSA, to wyjdzie to tylko klientom na zdrowie bo w dłuższym okresie czasu zmusi ERĘ do obniżenia stawek. A o to chodzi klientom więc co tak narzekacie - tylko nie mówcie jaki ten PLUS i ERA są biedni i żle traktowani.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-10-11 20:13
    Rynek wymusi na ERZE i + obniżenie cen wiec tylko czekać i cieszyć się jak to się stanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratman_zakochany pisze: 2002-10-11 21:12
    Buahahaha jak zwykle nasz k...ochany monopolista "kulturalnie" zmusza inne sieci zeby obnizyly stawki. Wcale sie nie dziwie ze idea sie zgodzila.... a miala inny wybor??!! Szkoda ze tepsa chce zeby inni zrezygnowali z czesci swoich dochodow natomiast ona nie za bardzo ( moge sie zalozyc ;) ze nie zrezygnuje a pewnie jeszcze podbije ceny za dzwonienie do Ery czy Plusa. Tepso zgin wreszcie !!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-10-11 23:34
    Jak połączenie z TPSA na Ideę ztanieją to Plusowi Reze rorka zmieknie :P
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-10-11 23:35
    uuups miało być Plusowi i Erze
    0
  • Users Avatars Mini
    eraplus pisze: 2002-10-12 00:47
    %#$@ w dupe Erze i Plusowi !! mam nadzieje ze przy wizji bankructwa....... wreszcie obniza ceny...
    0
  • Users Avatars Mini
    eraplus pisze: 2002-10-12 00:47
    %#$@
    0
  • Users Avatars Mini
    sylwester_cz pisze: 2002-10-12 02:45
    jak obniza to mi juz to nie bedzie potrzebne
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-10-12 03:11
    Eraplus, po pierwsze, wyrażaj się, po drugie - kto mówi o wizji bankructwa ery czy plusa???
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-10-12 03:31
    Grzechu - sam idz sie doucz...tepsa widac dotuje gsm'y - tak wynika z twoich wypocin. Sam uwaznie przeczytaj artykul, sprawdz co znaczy fixing miedzyoperatorski. Jak cie EU g... obchodzi to wstap do samoobrony p. Leppera - poczujesz sie jak w domu wsrod swoich.
    0
  • Users Avatars Mini
    toughluck pisze: 2002-10-12 03:54
    _CISCO_ - jak stanieją to Erze i Plusowi nic się nie stanie, bo nie odbije się to na ich zyskach, ludzie i tak będą dzwonić na +486********. Ależ zrobiło się dresiarsko, dzięki ci wielkie, eraplus. Grzechu - pobudka! Gdy rozmowa idzie z tpsa, 19 gr dostaje operator GSM, resztę - 65 gr + marża (a więc dla "najtańszego" pakietu jest to 1,36!!!), czyli razem 2,01 zł!!!, jak to się ma do 19 gr dla operatora GSM??? - TPSA. Gdy rozmowa idzie w drugą stronę, 19 gr dostaje operator GSM, 65 gr TPSA, a reszta z ceny połączenia, to zysk operatora (w Moja45, której używam jest to 1,30 - 0,65 = 0,65 - czyli Era dostaje tyle samo, co TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-10-12 14:11
    Tougkluck*** lekko się pogubiłeś weźmy ten Twój abonament (moja45) w godzinach szczytu masz 1,35 netto. Jeżeli dzwonisz do TPSA to 19gr dostaje TPSA resztę z tej kwoty czyli 1,16 netto zostaje ERZE. Gdy z TPSA ktoś zadzwoni na twój numer w ERZE = 1,40 w godzinach szczytu to 80gr z tej kwoty (interconekt) dostanie ERA, dla TPSA zostaje 60 gr. Jest chyba róznica między zyskiem ERY 1,16 a zyskiem TPSA =60gr. Masz kłopoty z matematyką??? Poza tym ERA skasuje Cię od razu za całą minutę, a w TPSA masz w tym przypadku taryfikację co kilkanaście sekund (impuls).
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2002-10-12 14:19
    Widzisz już różnicę 19gr to nie tyle samo co 80gr. A technicznie usługa GSM i Stacjonarna to ten sam koszt, stawki powinny być równe dla wszystkich operatorów i jeszcze jedno TPSA ma jakieś 10mln abonentów. Era nie wiem 4mln. Nawet jak stawki by były takie same to i tak ERA teoretycznie może zarobć 2,5 raza więcej na abonentach TPSA dzwoniących do ERY niż TPSA na abonentach ERY dzwoniących do Stacjonarki. Bo abonentów TPSA którzy mogą zadzwonić do ERY jest 2,5 raza więcej od Abonentów ERY którzy mogliby zadzwonić do TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechu pisze: 2002-10-12 15:34
    CiepliX, matolku: przeczytaj, co napisal wyzej Maras! UE mnie nie obchodzi, bo jeszcze w niej nie jestesmy. U nas realia sa nieco inne...
    0
  • Users Avatars Mini
    bart pisze: 2002-10-12 19:50
    maras....popatrz na to z drugiej strony, np: abonentow ery jest mniej niz abo tepsy i bardziej prawdopodobne jest polaczenie tepsa-tepsa anizeli tepsa-era......
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-10-13 01:17
    Te sqrwysyny nie chca obnizyc cen tylko chca napchac kieszen a kliento to sie juz nie liczy!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-10-13 01:18
    Sorrry ale sie wzbuzylem.Powinni obnizyc te ceny i mieli by wiecej rozmow a my byli bysmy szczescliwsi i bardziej zadowoleni!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-10-14 10:52
    Moze to spowodowac wielka wojne miedzy sieciami, ale znajac swiat era i plus moga to przegrac i to sromotnie, a szkoda!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: