Operatorzy rozmawiają o zasadach świadczenia usług Premium Rate

Newsy
Żródło: PIIT
Opinie: 7

W dniu 22 września 2003 r. w siedzibie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji odbyło się spotkanie dotyczące zasad świadczenia usług Premium Rate.

W spotkaniu uczestniczyli:
1. Maciej Rogalski - ERA
2. Przemysław Zubik - TPSA
3. Urszula Walecka - TPSA
4. Pawel Latacz PTK - Centertel
5. Dariusz Basa - Netia
6. Ireneusz Klimczak - Energis
7. Jaromir Łaciński - Energis
8. Robert Mazur - Polkomtel
9. Wojciech Gawęda - SM-Media
10. Piotr Waglowski - Główny Konsultant PIIT
11. Aneta Cielebąk - Netia
12. Slawomir Chmielewski - Tel-Energo
13. Michał Kostrzewa - eTel
14. Jan Grądzki - Netia
15. Andrzej Horodeński - Rzecznik Prasowy PIIT

Celem spotkania było omówienie kroków i zagadnień, które mogą doprowadzić do wzrostu wartości rynku usług Premium Rate, a także pozytywnie wpłynąć na wizerunek zarówno tych usług jak i podmiotów, które świadczą te usługi, w szczególności przy wykorzystaniu numeracji z zakresu 30x.

W trakcie spotkania omówiono następujące kwestie:

1. Opracowanie "Kodeksu Etyki"
Zaproponowano wprowadzenie jednolitych zasad świadczenia usług typu Premium Rate poprzez zawarcie ich w dokumencie, roboczo nazwanym Kodeksem Etyki, który byłby stosowany przez wszystkich uczestników rynku. W wyniku dyskusji ustalono, że TP S.A. udostępni zainteresowanym podmiotom projekt takiego Kodeksu określający zasady świadczenia usług Premium Rate. Zostaną także zaproponowane postanowienia, które obowiązywałyby w umowach zawieranych przez operatorów z podmiotami udostępniającymi usługi Premium Rate i które określałyby konsekwencje naruszeń przedmiotowych umów, w wyniku których dochodziłoby do nieprawidłowości w świadczeniu usług Premium Rate. Konsekwencje te miałyby charakter zarówno cywilnoprawny, jak też prowadziłyby do uruchomienia innych procedur, w szczególności procedury karnej.

2. Stosowanie dialera
Przedstawiciele TP S.A. zaproponowali stosowanie - jednego i takiego samego dialera przez wszystkich uczestników rynku. Rozwiązanie takie wzbudziło obawy wśród przedstawicieli Netii, dotyczące jakości takiego dialera, i potencjalnych nadużyć. TP S.A. Zaproponowała udostępnienie kodów źródłowych wspomnianego dialera. Zagadnienie to będzie przedmiotem dalszych dyskusji.

3. Aspekty kontroli i sankcji za nieprzestrzeganie zasad Kodeksu Etyki
Zostanie przeanalizowana możliwość rozpatrywania sporów w tym zakresie przez Sąd Arbitrażowy przy PIIT lub KIGEiT.
TP S.A. przedstawi również informacje na temat firmy outsourcingowej, która zajmowałaby się zbieraniem informacji o sprzecznych z prawem zachowaniach z zakresu omawianej problematyki oraz informowaniem o nich odpowiednich instytucji i organów.

4. Cennik detaliczny
Uczestnicy spotkania zauważyli konieczność wprowadzenia pro rynkowych modyfikacji do cennika detalicznego usług PRS. Przedstawiciele TP zgodzili się na przeprowadzanie konsultacji w przypadku wprowadzania nowego cennika.

5. Realizacja połączeń na numery PRS wychodzących z sieci ruchomych
Uczestnicy spotkania wyrazili wątpliwości i zastrzeżenia dotyczące "by-passu" tj. omijania sieci operatorów, którzy posiadają umowę z Service Providerem przy realizacji tego typu połączeń. Uznano, że takie rozwiązanie posiada wady prawne, wynikające z Prawa telekomunikacyjnego, oraz narusza zasady etyki biznesu międzyoperatorskiego.

Przedstawiciele TP S.A. stwierdzili, iż wkrótce uruchamiają usługę PRS we współpracy z operatorem PTK Centertel i liczą na współpracę pozostałych dwóch operatorów sieci ruchomych. Szczegóły finansowe dotyczące rozliczeń nie zostały ujawnione.

Ustalono, że w trakcie kolejnego spotkania w ramach tego zagadnienia uczestnicy powinni zająć się zasadami rozliczeń dotyczących usług Premium Rate pomiędzy TP S.A. oraz innymi operatorami.

Podkreślono, że istotny jest pozytywny przekaz na rynek telekomunikacyjny informacji o podejmowanych działaniach.

Opinie:

Opinie archiwalne (7):

Komentuj

Komentarze / 7

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2003-10-07 02:26
    30x ??? nowy sposób na ludzką niewiedzę? ludki nie skojarzą tego numeru z 700 i będą dzwonić jak hulaj dusza.... a rachunek urośnie w mgnieniu oka.... [first]
    0
  • Users Avatars Mini
    matx pisze: 2003-10-07 03:11
    Ciekawe jak sobie TPSA i Judea wyobrażają współpracę z innymi operatorami ?
    0
  • Users Avatars Mini
    _mario_ pisze: 2003-10-07 11:21
    nie wyobrazaja sobie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    szuedat pisze: 2003-10-07 12:06
    *** matx i _mario_*** dlaczego tak uważacie ?? Skoro TP i PTK wyszli z propozycją współpracy to wszystko zależy teraz od Ery i Plusa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Olo pisze: 2003-10-07 13:57
    Poprostu Era i Plus coraz wiecej zarabiają na Premium Rate i TPSA stara się jakoś utrudnić im zarabianie kasy ew. podłączyc do źródełka kasy. Podobnie jest z dialerami Netia zarabia na tym coraz więcej kosztem TPSA więc trzeba wprowadzić ograniczenia by nie mogli. Kasa, kasa i jeszcze raz kasa dla monopolisty TPSA, tylko to sie dla nich liczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    kronol pisze: 2003-10-07 16:07
    szuedat --- TP SA i IDEA (PTK) doszly do porozumienia z prostego i jedynego powodu - należa do tej samej gupy kapitalowej- pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-10-07 22:23
    Oby tylko ograniczyć te dialery (jeden numer, to dobry pomysł).
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: