2016: T-Mobile wydaje na reklamę dużo więcej, Virgin Mobile dużo mniej

Newsy
Żródło: Wirtualnemedia.pl
Opinie: 15

Serwis Wirtualnemedia.pl opublikował dane dotyczące wydatków reklamowych polskich operatorów komórkowych w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. Dane pochodzą z firmy Kantar Media.

Są to dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów - pokazują więc jedynie trendy w wydatkach, a nie ich rzeczywiste koszty dla firmy. Dane nie obejmują wydatków na kampanie w internecie.

Cennikowe wydatki reklamowe sieci komórkowych na poszczególne media (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2015

I-IX 2016

zmiana proc.

Telewizja

706 928 508 zł

637 986 611 zł

-9,8

Radio

154 971 884 zł

174 592 330 zł

12,7

Gazety

5 815 068 zł

7 988 561 zł

37,4

Magazyny

23 426 835 zł

13 488 072 zł

-42,4

Outdoor

101 104 827 zł

108 948 865 zł

7,8

Kina

64 306 341 zł

72 728 731 zł

13,1

Indoor

1 531 100 zł

1 351 000 zł

-11,8

Razem

1 058 084 563 zł

1 017 084 170 zł

-3,9

Najwięksi reklamodawcy wśród sieci komórkowych (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IX 2015

I-IX 2016

zmiana proc.

T-MOBILE POLSKA

201 148 220 zł

269 939 321 zł

34,2

P4

289 471 738 zł

257 805 898 zł

-10,9

ORANGE POLSKA

315 247 833 zł

252 734 666 zł

-19.8

POLKOMTEL

216 358 394 zł

215 663 898 zł

-0,3

VIRGIN MOBILE POLSKA

35 858 378 zł

20 867 547 zł

-41,8

Razem

1 058 084 563 zł

1 017 084 170 zł

-3,9

Opinie:

Opinie archiwalne (15):

Komentuj

Komentarze / 15

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-11-23 09:09
    Hahaha widać gospodarność pełną parą no i oczywiście iście mistrzowskie skutki tego zabiegu... Wyniki kwartalne godne pozazdroszczenia magenta ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Janusz pisze: 2016-11-23 09:20
    T-mobile chce reklamami zmienić obraz spadków :)
    1
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-11-23 09:48
    Najlepszą reklamą jest opinia w internecie i marketing szeptany a tu leżą i już się nie podniosą.
    1
  • Users Avatars Mini
    frazes pisze: 2016-11-23 09:55
    no akurat reklamy tmobile da się już teraz oglądać biorąc pod uwagę otaczający nas z każdej strony Plusowy okulistyczny kicz
    2
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2016-11-23 10:39
    Już teraz wiem na co idą moje pieniądze...
    1
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-11-23 10:39
    @frazes - co z tego, że da się oglądać jak nikt w to nie wierzy i mało kto zaufa firmie o tak zszarganej opinii. Kwartał wszystko rozliczy jak rzecze mędrzec ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    kokos pisze: 2016-11-23 11:38
    @Spec tak było do niedawna ale co dziwniejsze ta opinia sie zmienia, wyniki tmobile w abo są potwierdzeniem a denko osiąga tu już raczej plus ze swoim prehistorycznym podejściem i do reklamy i do usług
    4
  • Users Avatars Mini
    simba pisze: 2016-11-23 11:50
    @Janusz nie ma co chwalić dnia przed zachodem slonca, poczekamy do konca roku ale ostatni kwartal to duza poprawa i jakies tam dązenie tmobile to czasów ery
    3
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2016-11-23 13:49
    Zachłany DT jak nie zmieni polityki w T-mobile.pl to skończy marnie, dobra technicznie sieć z potencjałem MARNOWANA DAREMNYMI OFERTAMI, jak jest dobra oferta to reklamy (i wydatków) mało potrzeba, ale spece z T-m jeszcze o tym nie wiedzą, jak im jeszcze trochę ubędzie abonentów/prepaidów to dojdzie to to nich...
    -3
  • Users Avatars Mini
    rybak pisze: 2016-11-23 16:01
    @up nie sadzilem ze to powiem po odejsciu od tmobile pare lat temu ale w tej chwili widac konkretne zmiany, szczegolnie w ostatnim kwartale we wzroście abonentów. także reklama to jedno a logiczne podejście- drugie
    0
  • Users Avatars Mini
    Zbychu pisze: 2016-11-23 19:51
    @Spec opinie to bardziej zszargana ma raczej reszta orange z ciaglymi awariami albo play, ktory niz oprocz wynajmowania celebrytow nie robi
    1
  • Users Avatars Mini
    Spec pisze: 2016-11-24 09:21
    @Zbychu co do orange to się zgodzę opinii najlepszej nie mają i to od kilku lat, pamietam jak ze 3 lata temu znajomi, którzy byli tam od wielu lat opiekunami biznesowymi szybko zmienili barwy i przeszli do play z powodu masowych rezygnacji firm ze współpracy z orange. To były też czasy kiedy tmobile zaczął wdrażać swą chorą politykę redukcji płac i etatów pozbywając się starej doświadczonej kadry i od tamtego czasu tmobile zaczął tracić setki tysięcy klientów. Właśnie wtedy play zaczął pozyskiwać tych klientów, którzy odchodzili od orange i tmobile i powoli stawał się liderem. Nie ukrywam, że mając 8 numerów w tmobile jeszcze z czasów ery sam powoli przenosiłem numery do play początkowo z obawą o zasięg co okazało się mitem. Obecnie pozostał mi jeden numer w tmobile gdzie jakość drastycznie spadła, prędkość internetu to niestety żenada a jakośc obsługi to dno totalne. Reasumując mając numery w play na firmę zaoszczędziłem sporo pieniędzy gdyż moje koszty spadły o ponad połowę w stosunku do rachunków płaconych dla tmobile, zasięg lepszy, obsługa bez porównania lepsza niż w tmobile. Jedno wiem po tych doświadczeniach, tmobile nie zachęci mnie do powrotu już raczej nigdy gdyż za dobrze się znamy, myślę, że takim właśnie tropem idą klienci mający w przeszłości doświadczenie z tmobile, po prostu pomijają ich oferty i nachalne reklamy nie zmienią tego. Sieć ta padła ofiarą własnej polityki, którą nadal kontynuuje a jak wiadomo z g... miodu nie wyciśniesz.
    0
  • Users Avatars Mini
    Greg pisze: 2016-11-24 23:52
    Jeśli podzielić wydatki na reklamę przez liczbę aktywnych SIM to niecałe 2 zł od numeru kosztuje reklama miesięcznie. Ale jeśli wykorzystać tą kwotę na bezpośrednie pozyskanie nowych klientów to każdy z PH operatora mógłby dostać budżet powyżej 100 000 zł miesięcznie na pozyskanie Klientów. Pytanie co skuteczniej działa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Japa pisze: 2016-11-25 16:24
    Jakby tmobile mial dobre oferty to by nie wydawal tyle na reklamy. Juz konczy sie 2016r a nadal niema taryfy RWK bez zadnych warunkow/oplat i cwaniactwa, jak ma play czy virgin.
    0
  • Users Avatars Mini
    ja09k2d2 pisze: 2017-12-19 10:21
    Najlepszym sposobem pozyskania dużej ilości klientów jest organizacja skutecznej kampanii. W tym obszarze pomogą usługi z obszaru reklamy Lublin. Jest to najodpowiedniejszy wybór. https://reklama-lublin.pl/
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: