Od stycznia do czerwca br. sieci komórkowe wydały na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 583,2 mln zł, co oznacza, że zredukowały wydatki w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku o 1,8 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów i VAT, Kantar).
Liderem wydatków wśród telekomów jest Polkomtel, który przeznaczył na reklamę 185,9 mln zł, czyli 5,9 proc. mniej niż rok wcześniej.
Pozycję wicelidera reklamowego zajmuje PLAY, który na reklamę w mediach wydał 151,9 mln zł i zwiększył wydatki reklamowe rok do roku - o 24,9 proc. Podium zamyka T-Mobile Polska z wydatkami w wysokości 126,3 mln zł, mniejszymi o 5,1 proc. niż przed rokiem.
4 miejsce w zestawieniu zajmuje Orange z wydatkami w wysokości 104,5 mln zł (spadek o 13,3 proc.).
Sieci komórkowe wciąż najwięcej inwestują w reklamę telewizyjną – w I połowie br. zainwestowały w nią 415,3 mln zł. Było to jednak 10 proc. mniej niż w tym samym okresie 2021 roku. Telekomy znacząco ograniczyły również budżety na reklamę w magazynach – rok do roku zmniejszyły je o 87,6 proc., z 2,2 mln zł do 268,8 tys. zł.