Opis nowych usług dla klientów biznesowych, które Tel-Energo zamierza oferować swoim klientom od września dzięki odebraniu nowej platformy IP.
WIRTUALNE SIECI PRYWATNE IP VPN
ODBIORCY ROZWIĄZAŃ
Wirtualne sieci prywatne IP VPN tworzone są dla firm wymagających wysokiej jakości połączeń swoich oddziałów, partnerów handlowych oraz pracowników pracujących poza siedzibą firmy.
MOŻLIWOŚCI SIECI
Sieć IP VPN umożliwia połączenie rozproszonych lokalizacji klienta w jedną, prywatną sieć transmisji danych opartą o technologię IP W takiej sieci użytkownicy mogą przesyłać dane (Intranet), głos (VoIP) i obrazy (multimedia). Mogą także przesyłać dane do sieci publicznej (Internet). Wydzielone sieci mogą komunikować się pomiędzy sobą mając zapewnioną kontrolę dostępu (Extranet).
ZALETY OFERTY
Integracja danych, głosu, dźwięku i obrazu na jednym łączu dostępowym
Gwarantowana jakość usłuqi (SLA)
Bezpieczna transmisja i predefiniowany przez klienta dostęp
Skalowalność usługi
24 godzinny nadzór techniczny
Biuro Obsługi Klientów
Możliwość dostarczania usługi wraz ze sprzętem
OPIS USŁUGI
Usługa VPN polega na połączeniu rozproszonych lokalizacji klienta w jedną, wydzieloną, prywatną sieć transmisji danych opartą o technologię Cisco IP MPLS.
PRZEPUSTOWOŚCI
Oferta TEL-ENERGO obejmuje przepustowości od 512 kbit/s, poprzez wielokrotności kanału 2 Mbit/s (n*E1) i 34 Mbit/s (E3) do 155 Mbit/s (STM-1). W zależności od opcji klasy usługi całkowita przepustowość usługi jest podzielona na pasma gwarantowane.
KLASY USŁUGI
Oferowane są trzy klasy usługi:
Klasa Standard - zapewniająca komunikację z gwarancją dostępności usługi
Klasa Business - zapewniająca gwarantowane pasmo przeznaczone na krytyczne dane biznesowe
Klasa Premium - zapewniająca gwarantowane pasma przeznaczone na transmisję w czasie rzeczywistym (głos) i transmisję krytycznych danych biznesowych
GWARANCJA POZIOMU USŁUGI SLA
Service Level Agreement jest umową pomiędzy klientem usługi VPN a naszą firmą. Umowa SLA określa:
Parametry usługi VPN
Parametry szczegółowe odnoszące się do klas jakościowych zdefiniowanych w usłudze
Zobowiązania finansowe operatora w przypadku niedotrzymania kontraktu SLA
SIEĆ DOSTĘPOWA
Zapewniona jest transmisję danych pomiędzy urządzeniami brzegowymi sieci klienta CE (Customer Edge Router- router brzegowy sieci klienta) i urządzeniami brzegowymi PE sieci transmisji danych TEL-ENERGO (Provider Edge Router- router brzegowy sieci operatora).
W zależności od strony realizującej dostęp do sieci, usługa oferowana jest w dwóch opcjach: sieci dostępowej TEL-ENERGO lub sieci dostępowej klienta.
BEZPIECZEŃSTWO
Technologia IP VPN zapewnia separację danych pomiędzy wydzielonymi sieciami wewnętrznymi oraz umożliwia zastosowanie szyfrowania danych w poszczególnych sieciach za pomocą technologii Cisco IPSec, wykorzystującej algorytm szyfrowania 3DES.
Klienci korzystający z dołączenia do sieci publicznej mogą skorzystać z opcji zabezpieczenia swojej sieci przed atakami z zewnątrz. Umożliwia to technologia Cisco IOS Firewall implementowana na dedykowanym do połączeń z Internetem urządzeniem CE. Klient może także wybrać inne rozwiązanie, jakim jest zastosowanie oddzielnego urządzenia zabezpieczającego typu Firewall.
SKALOWALNOŚĆ USŁUGI
Usługa IP VPN charakteryzuje się możliwością łatwego i szybkiego skalowania w zależności od potrzeb klienta. Po uruchomieniu sieci IP VPN dla klienta dołączanie kolejnych lokalizacji nie powoduje problemów w sieci. Poszerzanie przepustowości i zmiany parametrów transmisyjnych wewnątrz sieci klienta są również łatwe do wprowadzenia za pomocą zastosowanego systemu zarządzania sieci. System ten umożliwia również śledzenie na bieżąco wykorzystania pasma klienta i sugerowanie mu ewentualnych zmian.
ZARZĄDZANIE
Parametry jakościowe transmisji danych objęte gwarancyjną umową SLA są określone w obszarze ograniczonym urządzeniami zarządzanymi przez operatora. Z tego też powodu usługa oferowana jest w dwóch opcjach:
Zarządzany CE
Rozwiązanie to obejmuje instalację, konfigurację, zarządzanie i utrzymanie urządzenia CE w lokalizacji klienta. Urządzenie to może być własnością klienta lub możliwa jest dzierżawa tego urządzenia od TEL-ENERGO.
Nie zarządzany CE
Rozwiązanie to obejmuje dodatkowo płatną konsultację przy konfiguracji i utrzymaniu urządzenia CE w lokalizacji klienta.
W takim przypadku kontrakt SLA gwarantujący parametry jakościowe transmisji danych jest ograniczony tylko do obszaru pomiędzy urządzeniami brzegowymi PE operatora.
KORZYŚCI DLA KLIENTA
W pełni zarządzana zewnętrznie (przez TEL-ENERGO) usługa sieciowa oferuje takie same korzyści i cechy jakie posiada typowa sieć prywatna:
Redukuje koszty operacyjne
Zmniejsza koszty i ryzyko projektowania, budowy i utrzymania prywatnej sieci typu WAN
Umożliwia skalowanie sieci korporacyjnej. Zastosowanie technologii IP MPLS pozwala na szybką zmiane parametrów sieci VPN dla każdej z lokalizacji klienta
Łatwa rozbudowa sieci
Całodobowy serwis techniczne i zarządzanie siecią przez TEL-ENERGO
Koszt usługi nie zależy bezpośrednio od odległości pomiędzy węzłami sieci IP
Stworzenie VPN łączącej lokalizacje na terenie całego kraju jest łatwe i redukuje koszty
Dzięki współpracy z operatorami podobnych sieci na świecie oferta obejmuje również usługi VPN łączące międzynarodowe odziały firm
Zróżnicowanie klas usług
Klient posiada pewność, że krytyczne dla niego dane w sieci otrzymają należną przepustowość
Wsparcie dla wszystkich rodzajów nowoczesnych aplikacji pojawiających się na rynku.
Elastyczność oferowanych usług
Dla każdej z określonych przez klienta lokalizacji definiowane są oddzielnie przepustowość oraz liczba i rodzaj klas.
Możliwość zarządzania przez TEL-ENERGO routerem klienta
W przypadku, gdy klient zdecyduje się powierzyć zarządzanie swoim urządzeniem CE operatorowi, TEL-ENERGO zagwarantuje jakość usługi sprecyzowaną w kontrakcie SLA na odcinku pomiędzy lokalizacjami klienta.
Szczegółowe raportowanie
Klienci mają możliwość monitorowania stopnia wykorzystania swojej sieci VPN, co umożliwia precyzyjne dostosowywanie parametrów usługi do potrzeb
Efektywność kosztowa
Cena usługi IP VPN oferowanej przez TEL-ENERGO nie zależy, (w przeciwieństwie do usług opartych o technologie ATM, FR) od odległości pomiędzy lokalizacjami dowiązania do sieci IP
Integracja danych, głosu dźwięku i obrazu na jednym łączu dostępowym
Transmisja głosu (poprzez sieć transmisji danych) pomija operatorów telefonii międzymiastowej
Możliwa praca zaawansowanych aplikacji multimedialnych
Korzystanie z tańszej usługi
Obniżenie nakładów kapitałowych na sprzęt i obsługę
Bezpieczeństwo i predefiniowany przez klienta dostęp
Możliwość prowadzenia własnej polityki dotyczącej administracji użytkowników i przyporządkowania priorytetów
IP MPLS zapewnia co najmniej ten sam poziom bezpieczeństwa co FR lub ATM.
IP TRANZYT
ODBIORCY ROZWIĄZAŃ
Ustuga IP Tranzyt jest przeznaczona dla dostawców usług internetowych (ISP), którzy chcą zapewnić swoim Klientom najwyższej jakości dostęp do treści internetowych w Polsce i na całym świecie.
OFERTA
Atutem Tel-Energo jest korzystanie wyłącznie z zasobów własnych, czyli ogólnopolskiej sieci światłowodowej zbudowanej w technologii SDH/DWDM. Bazująca na niej sieć IP MPLS jest unikalnym w skali kraju rozwiązaniem umożliwiającym świadczenie usługi IP Tranzyt o wysokiej jakości, niezawodności i skalowalności.
Ogólnopolska sieć zapewnia punkt styku do usługi IP Tranzyt w dowolnej lokalizacji w kraju.
ZALETY
Bezpośrednie łącza o dużej przepustowości do regionalnych i globalnych ISP
Gwarantowana jakość usługi (SLA)
Możliwość dostarczenia usługi wraz ze sprzętem
Skalowalność usługi
24 godzinny nadzór techniczny
Biuro Obsługi Klientów
OPIS USŁUGI
Usługa IP Tranzyt to szerokopasmowy dostęp do zasobów sieci Internet. Naszym zamiarem jest dostarczenie użytkownikowi dużych przepustowości oraz transmisji o wysokiej jakości i niezawodności. TEL-ENERGO zaprojektowało i zbudowało sieć IP spełniającą te wymagania.
Przepustowości
Oferta TEL-ENERGO obejmuje porty o przepustowościach 2 Mbit/s (E1), 34 Mbit/s (E3), 155 Mbit/s (STM-1)
Dzięki mechanizmom ograniczania pasma efektywna przepustowość może być dobrana indywidualnie, zgodnie z wymaganiami klienta.
Gwarancja poziomu usługi SLA
Usługę IP Tranzyt cechuje gwarancja jakości określona w dokumencie Service Level Agreement Jest on umową pomiędzy klientem usługi a Tel-Energo. Umowa SLA, jednakowa dla każdego klienta usługi IP Tranzyt, określa parametry usługi:
Dostępność
Opóźnienie
Maksymalny poziom utraty pakietów
Gwarantowany poziom parametrów jakościowych zdefiniowanych w usłudze
Zobowiązania finansowe operatora w przypadku niedotrzymania kontraktu SLA
Gwarancje jakości odnoszą się do sieci szkieletowej TEL-ENERGO.
Sieć dostępowa
Tel-Energo zapewnia transmisję danych pomiędzy urządzeniami brzegowymi sieci klienta CE (Customer Edge Router - router brzegowy sieci klienta) i urządzeniami brzegowymi sieci transmisji danych TEL-ENERGO PE (Provider Edge Router- router brzegowy operatora). W zależności od strony realizującej dostęp do sieci, usługa oferowana jest w dwóch opcjach: sieci dostępowej TEL-ENERGO lub sieci dostępowej klienta.
Skalowalność usługi
Dzięki zastosowanemu systemowi zarządzania siecią, usługa IP Tranzyt charakteryzuje się możliwością łatwego i szybkiego zwiększania przepustowości w zależności od potrzeb użytkownika. System ten umożliwia również śledzenie na bieżąco wykorzystania pasma klienta i sugerowanie mu ewentualnych zmian.
Zarządzanie usługą
Parametry jakościowe transmisji danych objęte gwarancyjną umową SLA są określone w obszarze ograniczonym urządzeniami zarządzanymi przez operatora.
Usługa oferowana jest w dwóch opcjach:
Zarządzany CE
Rozwiązanie to obejmuje instalację, konfigurację, zarządzanie i utrzymanie urządzenia CE w lokalizacji klienta. Urządzenie to może być jego wtasnością lub być dzierżawione od TEL-ENERGO.
Nie zarządzany CE
Rozwiązanie to obejmuje dodatkowo płatną konsultację przy konfiguracji i utrzymaniu urządzenia CE w lokalizacji klienta.
W takim przypadku kontrakt SLA gwarantujący parametry jakościowe transmisji danych jest ograniczony tylko do obszaru pomiędzy urządzeniami brzegowymi PE operatora.
KORZYŚCI DLA KLIENTA
Bezpośredni dostęp do krajowych i światowych zasobów Internetu
Bardzo szybki dostęp do zasobów Internetu
Silny argument przy pozyskiwaniu własnych klientów
Infrastruktura przyjazna klientowi
Szeroki zakres dostępnych przepustowości
Możliwość indywidualnego doboru przepustowości w zależności od potrzeb
Łatwość rozbudowy sieci
Całodobowy serwis techniczny
Gwarancje jakości (SLA)
Klient płaci za wysoką jakość
Niedotrzymanie gwarantowanych parametrów powoduje konieczność płacenia kar przez operatora
Możliwość zarządzania przez TEL-ENERGO routerem klienta
W przypadku, gdy klient zdecyduje się powierzyć zarządzanie swoim urządzeniem CE operatorowi, TEL-ENERGO zagwarantuje jakość usługi sprecyzowaną w kontrakcie SLA na odcinku pomiędzy lokalizacjami klienta
Szczegółowe raportowanie
Klient ma możliwość monitorowania stopnia wykorzystania swojej sieci VPN, co umożliwia precyzyjne dostosowywanie parametrów usługi do potrzeb
DOSTĘP DO SIECI INTERNET
ODBIORCY ROZWIĄZAŃ
Usługę Dostępu do Internetu przeznaczona jest dla firm wymagających wysokiej jakości połączeń do zasobów sieci Internet dla swoich oddziałów oraz pracowników pracujących poza siedzibą firmy.
OFERTA
Dzięki współpracy z regionalnymi i międzynarodowymi operatorami ISP Tek-Energo oferuje firmom wysokiej jakości dostęp do zasobów światowego i polskiego Internetu. Ogólnopolska własna sieć światłowodowa i oparta na niej sieć IP MPLS umożliwia uruchomienie punktów styku na terenie całego kraju.
ZALETY
Bezpieczny dostęp do zasobów Internetu
Gwarantowana jakość usługi (SLA)
Szybkie i wydajne łącza do Internetu
Skalowalność usługi
24 godzinny nadzór techniczny
Biuro Obsługi Klientów
Możliwość dostarczania usługi wraz ze sprzętem
OPIS USŁUGI
Usługa polega na połączeniu lokalizacji klienta z zasobami sieci Internet poprzez sieć IP MPLS TEL-ENERGO.
Przepustowości
Oferta TEL-ENERGO obejmuje przepustowości od 512 kbit/s, poprzez wielokrotności kanału 2 Mbit/s i 34 Mbit/s do 155 Mbit/s.
Opcje usługi
Dostępne są trzy opcje usługi:
Dostęp do sieci Intemet z wydzielonej sieci prywatnej IP VPN - poprzez dedykowany router
Dostęp do sieci Internet bezpośrednio z sieci klienta - z routera klienta
Dostęp dodzwaniany (dial-up) do sieci Internet
Gwarancja poziomu usługi SLA
Service Level Agreement jest umową pomiędzy klientem a naszą firmą. Umowa SLA określa m. in. parametry usługi Dostęp do Internetu oraz zobowiązania finansowe operatora w przypadku niedotrzymania kontraktu.
Sieć dostępowa
Tel-Energo zapewnia transmisję danych pomiędzy urządzeniami brzegowymi sieci klienta CE (Customer Edge Router) i urządzeniami brzegowymi PE (Provider Edge Router) sieci transmisji danych TEL-ENERGO.
Dostęp do Internetu wymaga utworzenia oddzielnego połączenia (logicznego lub fizycznego). Ze względu na odseparowanie danych publicznych i prywatnych zalecane jest zastosowanie oddzielnego łącza fizycznego oraz - ze względów bezpieczeństwa - oddzielnego urządzenia brzegowego sieci klienta CE.
Bezpieczeństwo
Klienci dołączani do sieci publicznej mogą skorzystać z opcji zabezpieczenia swojej sieci przed atakami z zewnątrz. Umożliwia to technologia Cisco IOS Firewall implementowana na dedykowanym do połączeń z Internetem urządzeniu CE. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie oddzielnego urządzenia zabezpieczającego typu Firewall. Usługi oferujemy w kilku opcjach w zależności od stopnia zabezpieczenia.
Skalowalność usługi
Usługę charakteryzuje możliwość łatwego i szybkiego skalowania w zależności od potrzeb klienta. Do poszerzania przepustowości oraz zmiany parametrów transmisyjnych wykorzystuje się system zarządzania siecią. System ten umożliwia również śledzenie na bieżąco wykorzystania pasma klienta i informowanie o niebezpiecznych zdarzeniach w sieci.
Zarządzanie usługą
Parametry jakościowe transmisji danych objęte gwarancyjną umową SLA są określone w obszarze ograniczonym urządzeniami zarządzanymi przez operatora.
KORZYŚCI DLA KLIENTA
W pełni zarządzalna usługa sieciowa
Zmniejszenie kosztu i ryzyka utrzymania łącza dostępowego do Internetu
Łatwość rozbudowy usługi
TEL-ENERGO zarządza usługą i oferuje całodobowy serwis techniczny
Wysoka jakość usługi
Zastosowania szybkich i wydajnych łącz do Internetu
Bezpieczeństwo
Możliwość prowadzenia własnej polityki bezpieczeństwa i administracji użytkowników
Możliwość otrzymywania informacji o wszystkich wydarzeniach w sieci
Możliwość kontrolowania dostępu do wybranych stron WWW
Możliwość dostępu dla poszczególnych użytkowników
Szczegółowe raportowanie
Klienci mają możliwość monitorowania stopnia wykorzystania łączy, co umożliwia precyzyjne dostosowywanie parametrów usługi do potrzeb
Efektywność kosztowa
Dzięki połączeniu dostępu do Intemetu z usługą IP VPN wykorzystuje się tylko jeden styk z siecią publiczną, a następnie dystrybuuje Internet poprzez sieć prywatną