Opóźnia się uruchomienie linii 0-700 Netii

Newsy
Żródło: Prawo i Gospodarka
Opinie: 14

Numeracja 0-700 przyznana została Netii 1 w sierpniu 2001 r. Miała być ona otwarta razem z numeracją 0-800/0-801 na początku 2002 r. Jak dotąd jednak Netii nie udało się podpisać stosownej umowy w tej kwestii z Telekomunikacją Polską, która na razie jest jedynym operatorem w Polsce oferującym tego typu usługę. Netia ma przyznany zakres numeracyjny zaczynający się od 0-708 i od około sześciu miesięcy trwają rozmowy na temat możliwości podpisania umowy z TP SA. Chodzi o rozliczenia i ustalenia warunków technicznych (centrale, punkty styku). I tu spotykamy się z typową praktyką TP S.A. – opóźnianie i szukanie przeszkód – powiedziała Jolanta Ciesielska, rzeczniczka prasowa Netii. Tymczasem według Witolda Rataja, rzecznika TP SA. negocjacje są kontynuowane i należy spokojnie czekać na ich rozstrzygnięcie. "Opóźnienia w otwarciu klientom TP S.A. dostępu do sieci inteligenckiej Netii 1 wynikają z wadliwych decyzji byłego kierownictwa URT dotyczących tej sprawy. URT narzucił nam bowiem techniczne warunki współpracy, których nie mogliśmy przyjąć. Warunki te były sprzeczne z niektórymi przepisami telekomunikacyjnymi. Przez ułomność tych rozstrzygnięć do tej pory nie udało się wypracować wzajemnej formy współpracy. Obecnie jednak w TP SA. dobiegają końca prace nad ofertą biznesową dla Netii 1, dzięki czemu porozumienie jest już blisko" – wyjaśnił W. Rataj. 

Również uruchomienie przez Netię linii typu 0-800 i 0-801 opóźniło się o kilka miesięcy. Usługa weszła ostatecznie w życie w lutym 2002 r. 
"W ciągu około 3 miesięcy spółce udało się pozyskać 45 klientów. Jest to dobry wynik. Naszą usługę wyróżnia niska cena za minutę połączenia oraz niska opłata instalacyjna i kwota abonamentu w większości przypadków" – przekonuje J. Ciesielska. Poza tym pierwsze pięć sekund każdego połączenia jest bezpłatne, co pozwala uniknąć płatności za przypadkowe wybranie numeru. Mimo istotnie niższych opłat oferowanych przez Netię, TP SA. nie obawia się konkurencji, jak również nie zamierza weryfikować w dół swych obecnych opłat za korzystanie z linii 0-800 i 0-801. "O wyborze danego operatora nie decyduje wyłącznie kwestia cenowa. Nie obawiamy się więc utraty swoich klientów, jak również nie zamierzamy zmieniać wysokości opłat" – zapewnia rzecznik TP SA.

Opinie:

Opinie archiwalne (14):

Komentuj

Komentarze / 14

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-04 14:13
    I znow telekomuna robi problemy! To sie chyba nigdy nie skonczy, ale moze kiedys!??
    0
  • Users Avatars Mini
    djsergie pisze: 2002-06-04 14:13
    po raz pierwszy pierwszy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pszczesniak pisze: 2002-06-04 14:34
    djsergie chyba nie :) TPSA po prostu nie moze zniesc tego, ze konkurencja sie rozwija.
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-04 14:34
    I znow tepsa gora. Wiekszy moze wiecej...
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-04 14:51
    tepsie wszystko jedno z kim musi sie uzerac. Metody te same stosuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gienek pisze: 2002-06-04 14:57
    Nic nowego. Robią co mogą, aby utrudnić wejście konkurencji. Po całkowitej liberalizacji rynku może się okazać, że król jest nagi.
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-06-04 15:29
    Dlaczego mnie nie dziwi ten fakt? TP bierze wszystkich konkurentow na przetrzymanie - ale i tak (mam nadzieje) zbliza sie powoli koniec dominujacej pozycji na rynku! PZDR wszyskich (w tym samym poscie a nie jak Condziu - zazwyczaj w osobnym!!!)
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2002-06-04 15:38
    ..sprzeczne z przepisami telekomunikacyjnymi, ułomność rozstrzygnięć - może ktoś by w końcu zrobił z tym porządek
    0
  • Users Avatars Mini
    Gr33nY pisze: 2002-06-04 15:43
    Tepsa jak zwykle ze same zagrywki stosuje, nie wazne o co chodzi wazne zeby konkurencji narobic problemow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gr33nY pisze: 2002-06-04 15:57
    zapomnialem dodac zgodnie z ostatnia moda: pozdrawiam wszystkich :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-04 18:26
    Porzadku raczej nikt z tym nie zrobi, bo tepsa moze sie od wszystkiego odwolywac i tak bedzie bardzo dlugo!!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-06-04 19:14
    typowa postaw tepsy przeszkadza i przedluzac
    0
  • Users Avatars Mini
    zolv pisze: 2002-06-05 03:32
    no a przedluzanie kosztuje ruwniez samom tepse (kartki papieru (ew kilowaty pradu), dlugopisy, rozmowy(?)) + dlugi = problemy z juz istniejacych problemow pociagajacec nastepne. najbardziej wkurza mnie to, ze tepsa wogule sie nie przejmuje tym, ze nikt(!) jej nie lubi i spokojnie wywala reklamuwki "szczesliwej rodzinki", pokazcie mi gdzie
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-06 11:42
    zolv, ale to nie sa takie koszta jakie mogla by staracic gdy konkurencja wlacza 0700 itd i zaprasza duze firmy do wspolpracy! Oni wiedza co robia i robia to jawnie!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: