OPPO trzyma się mocno – na nasze pytania odpowiedział szef polskiego oddziału

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
OPPO trzyma się mocno – na nasze pytania odpowiedział szef polskiego oddziału

Leo Li, CEO OPPO Polska, udzielił nam krótkiego wywiadu dotyczącego aktualnej sytuacji chińskiego producenta na rynku europejskim i w Polsce. Według szefa polskiego oddziału, OPPO nie wycofuje się z żadnego europejskiego rynku. Marka kontynuuje swoją działalność w zakresie usług posprzedażowych. Działalność firmy została jedynie wstrzymana na kilku rynkach z powodu decyzji sądowych. OPPO nadal aktywnie negocjuje z Nokią i wierzy, że sprawa zostanie ostatecznie rozwiązana. Jednak te wydarzenia w żaden sposób nie wpływają negatywnie na polski rynek i lokalną sytuację.

Jak OPPO ocenia zeszły rok i jakie dalsze plany ma na ten rok?

Z perspektywy globalnej był to dla nas, jak i dla wielu firm z naszej branży, wymagający rok, ale zamknęliśmy go bardzo pozytywnie. Nasza marka uplasowała się na 4 pozycji wśród największych producentów smartfonów w Europie i na świecie. W tym roku planujemy wspiąć się na wyższe pozycje, co już zwiastują rynkowe analizy i podsumowania. Według Canalys w pierwszym kwartale tego roku byliśmy jedynym producentem urządzeń z systemem Android, który zanotował globalny wzrost dostaw.

By jeszcze bardziej poprawić wyniki dokonaliśmy zmian w naszych regionalnych strukturach tak aby lepiej odpowiadać na lokalne potrzeby rynków. W ramach swojej wewnętrznej struktury wydzieliliśmy oddzielny region europejski, z centralą w Dusseldorfie, w Niemczech. W efekcie portfolio naszych produktów w regionie powinno być jednolite, a lokalne premiery bardziej zsynchronizowane. Same produkty powinny też trafiać do Europy zdecydowanie szybciej od momentu chińskiej premiery.

Stale budujemy również wizerunek marki premium. Kontynuujemy nasze globalne partnerstwa z innymi markami premium jak turnieje tenisowe Roland Garros i Wimbledon. Na dwa sezony OPPO zostało oficjalnym partnerem UEFA Champions League. Nasze produkty otrzymują nagrody i wyróżnienia na całym świecie. Z kolei na naszym dorocznym wydarzeniu OPPO Inno Day zaprezentowaliśmy innowacje i technologie przyszłości, które zamierzamy wdrażać w kolejnych latach. Jak doskonale widać, stawiamy mocno na dalszy rozwój i powiększanie swojej obecności na świecie.

A jak ta sytuacja wyglądała w Polsce – czy możecie zdradzić jakieś liczby dotyczące Waszych udziałów rynkowych?

OPPO w Polsce zakończyło rok zgodnie z regionalnymi planami. Nasza sztandarowa seria smartfonów z Serii Reno zyskała uznanie rynku – zarówno ze strony klientów jak i partnerów biznesowych. Ponad 30 proc. naszej sprzedaży Serii Reno wygenerowali operatorzy, a ponad 50 proc. retail. Co więcej, Polacy zaczynają doceniać również nasze urządzenia IoT. W ubiegłym roku zanotowaliśmy rekordową dla nas sprzedaż IoT, która po stronie operatorów i retailu przekroczyła ponad 90 000 produktów.

Mocno również rozwijamy świadomość marki w Polsce, dlatego każdej naszej premierze towarzyszą zakrojone na szeroką skalę kampanie promocyjne i komunikacyjne. Partnerstwo z Ligą Mistrzów zapewniło Serii Reno duży wzrost popularności – wskaźnik brand awareness serii Reno wzrósł do 45 proc., a brand consideration do ponad 15 proc. Przełożyło się to też znacząca na rozpoznawalność całej marki. W efekcie pod koniec roku wynosiła ona ponad 70 proc., a wskaźnik brand consideration urósł do 24 proc.

Jakie cele na ten rok stawia sobie OPPO w Polsce?

Rok 2023 zaczęliśmy od premiery smartfona z naszej sztandarowej serii - OPPO Reno8 T. Urządzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów, dlatego liczymy, że podobnie, a nawet lepiej będzie z jego następcą – serią Reno10. Na tą chwilę mogę zdradzić, że jego premiera będzie mieć miejsce na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Z kolei portfolio budżetowej serii A zostanie uzupełnione w tym roku o modele OPPO A78, OPPO A98.

Dodatkowo rozszerzyliśmy portfolio naszych produktów o smartfon klasy premium – pierwszy składany pionowo smartfon od OPPO – Find N2 Flip. Jest to pierwszy smartfon OPPO z czteroletnim wsparciem dla ColorOS oraz pięcioletnim wsparciem dla aktualizacji bezpieczeństwa. Dzięki temu należy do grona telefonów z najdłuższym wsparciem dla systemu Android. Nasze urządzenie mocno zaznaczyło swoją obecność na rynku, stając się benchmarkiem dla tej kategorii smartfonów.

W tym roku chcemy pobić rekord sprzedaży urządzeń IoT i pierwsze prognozy są bardzo obiecujące. Stale rozwijamy nasze portfolio produktów w każdej półce cenowej. W kwietniu wprowadziliśmy na polski rynek słuchawki OPPO Enco Air3, które już teraz notują dobre wyniki sprzedaży. Liczymy, że kolejny model z serii OPPO Enco Air3 Pro, który zadebiutuje w czerwcu również będzie notować dobre wyniki sprzedaży. Warto tutaj nadmienić, że niedawno na polskim rynku zadebiutował tablet OPPO Pad Air. Rozwinął on potencjał ekosystemu OPPO, umożliwiając klientom korzystanie z pełnego spektrum uzupełniających się wzajemnie produktów.

Podsumowując - kontynuujemy stabilny wzrost i realizujemy konkretny plan zwiększania świadomości marki i zdobywania większego udziału w rynku.

Ostatnio było dużo wiadomości na temat wycofania się OPPO z Niemiec i Francji. Czy OPPO może wycofać się z Europy? Czy jest jakiekolwiek zagrożenie dla polskiej działalności Waszej marki?

Nie odpowiadam za rynek niemiecki, czy francuski więc nie mogę komentować sytuacji lokalnych oddziałów firmy poza Polską. Pragnę jednak wyjaśnić, że OPPO nie wycofuje się z żadnego europejskiego rynku. Marka kontynuuje swoją działalność w zakresie usług posprzedażowych. Działalność firmy została jedynie wstrzymana z powodu decyzji sądowych. OPPO nadal aktywnie negocjuje z Nokią i wierzymy, że sprawa zostanie ostatecznie rozwiązana.

Jednak te wydarzenia w żaden sposób nie wpływają negatywnie na polski rynek i naszą lokalną sytuację. Co więcej, jest to dla nas duża szansa na jeszcze większy rozwój, bo Polska zaczyna wyrastać na jeden z wiodących rynków europejskich z perspektywy marki.

Jak Wam się współpracuje z partnerami? Czy plotki z Niemiec nie przeszkadzają w codziennym biznesie?

Jesteśmy świadomi krążących plotek i niejasnych informacji, które siłą rzeczy docierają do naszych partnerów biznesowych. Dlatego jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i informujemy ich dokładnie o bieżącej sytuacji. Stawiamy na pełną transparentność. Dlatego powtórzę – OPPO w Polsce rozwija się stabilnie i realizuje konkretny plan zwiększania swojej obecności na rynku.

Jak będziecie dalej pozycjonować swoją markę w naszym kraju? Marki premium chyba nie powinny być dostępne w Biedronce?

Urządzenia OPPO w Polsce znajdują się obecnie w ofertach wszystkich głównych operatorów i renomowanych sprzedawców detalicznych. Naturalnym krokiem z naszej perspektywy jest teraz rozwijanie nowych kanałów sprzedaży i budowanie swojej obecności w sektorze e-commerce. Pierwszym krokiem na tej drodze było nawiązanie współpracy z Biedronka Home – sklepem internetowym należącym do sieci Biedronka.

Warto tutaj doprecyzować, że sklep internetowy Biedronka Home to zupełnie inna marka niż dyskonty Biedronka. Biedronka Home oferuje wysokiej jakości produkty od akcesoriów do domu po elektronikę w atrakcyjnych cenach. Nie sądzimy, aby miało to w negatywny sposób wpłynąć na postrzeganie naszej marki. Wręcz przeciwnie. Współpraca z Biedronka Home pozwoli nam dotrzeć do nowego, szerokiego grona konsumentów, którzy poszukują nowych technologii w wysokim stosunku jakości do ceny.

OPPO to wciąż marka premium i nic się tutaj nie zmieni.

W Polsce rynek smartfonów jest trochę zabetonowany przez 3 mocne brandy - czy chcecie zaatakować ich pozycję, czy np. 4 pozycja Wam w zupełności wystarczy?

Jesteśmy wciąż stosunkowo młodą firmą na polskim rynku. Czwarta pozycja to bardzo dobry wynik, ale nie planujemy spoczywać na laurach. Udział OPPO w globalnym rynku smartfonów rośnie i taki jest też plan wobec Polski. Oferujemy pełne spektrum smartfonów – od budżetowej serii A, po sztandarową serię Reno i półkę premium reprezentowaną przez serię Find. Rozwijając portfolio urządzeń IoT oferujemy już klientom pełnowartościowy ekosystem urządzeń mobilnych. Nasi klienci mogą liczyć na zaawansowane technologicznie produkty wysokiej jakości, które dodatkowo wyróżnia wysokiej klasy design. Naszą wartością dodaną jest fakt, że współpracujemy w Polsce z czterema autoryzowanymi serwisami, dzięki czemu klienci z całego kraju mają dostęp do usług posprzedażowych. Nasi użytkownicy mogą liczyć na wsparcie poprzez bezpośredni kontakt z każdym z serwisów. Jestem przekonany, że to wszystko w dłużej perspektywie pozwoli nam to zdobywać coraz większy udział w rynku.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: