Oracle poinformował, że CenterNet zakończył wdrożenie systemu Oracle Communications Prepaid Charging. Rozwiązanie pozwoliło firmie CenterNet zwiększyć możliwości kontroli sieci, przetwarzania wiadomości i billingu online dla wszystkich usług i rodzajów płatności – zarówno przedpłaconych, jak i abonamentowych.
Kluczowe funkcje stworzonego rozwiązania, to:
kontrola sieci i naliczanie opłat w czasie rzeczywistym dla różnych usług - w tym połączeń głosowych, SMS, czy danych;
przygotowanie dla uruchomienia usług konwergentnych na wspólnej platformie, przy wykorzystaniu różnych technologii sieciowych (GSM, UMTS, IP, LTE, kablowe);
wspólna platforma dla usług przedpłaconych (pre-paid) i abonamentowych (postpaid), umożliwiająca integrację z istniejącymi węzłami sieci i systemami billingowymi;
możliwość samokonfiguracji platformy dla nowo tworzonych subskrypcji/kont, bez ingerencji systemów zewnętrznych (self provisioning).
Wdrożenie zostało wykonane przez konsultantów Fujitsu Technology Solutions. Oracle dostarczył licencje bazy danych Oracle Database oraz sprzęt komputerowy w postaci serwerów klasy SPARC T3-1, który jest platformą certyfikowaną dla rozwiązania Oracle Communications Prepaid Charging.