Grupa TP przygotowała swój komentarz do nowej usługi mobilnych płatności wdrożonych przez Polkomtel we współpracy z firmą mPay.
Oto treść tego komentarza:
Polska Telefonia Komórkowa Centertel od kilku lat rozwija ofertę usług finansowo-bankowych we współpracy m.in.. z BZWBK, Lukas Bankiem etc. Zgodnie ze światowymi trendami idziemy w kierunku rozwoju płatności poprzez telefony komórkowe na zasadach on-line. Z tego względu zaprezentowaną ofertę mPay i Polkomtela oceniamy jako krok wstecz do naszych rozwiązań i nie zakładamy zbytniej popularności tego - uciążliwego dla klientów rozwiązania - wymuszającego m.in.. zamrożenie gotówki na specjalnym subkoncie.
W dobie powszechności elektronicznego pieniądza w naszym kraju, kiedy każdy Polak może od ręki otrzymać kartę kredytową - i to nie posiadając nawet konta w danym banku - oferta mPaya i Plus nie jest zbyt atrakcyjna i raczej niewygodna dla potencjalnych klientów.
Ponadto o słabości tego rozwiązania świadczy niezbyt duża sieć sprzedaży (realizacji zamrożonych środków) - zwłaszcza poza dużymi miastami.
Dlatego, znając oferowane rozwiązanie przez mPay, nie zdecydowaliśmy się na jego wprowadzenie. Natomiast, jeżeli zyska ono jednak użytkowników, to nie wykluczamy w przyszłości poszerzenia portfolio usług finansowo-bankowych
Orange także i o takie rozwiązanie.
Pozdrawiam
Jacek Kalinowski
Rzecznik Grupy TP