France Telecom uruchomił program transformacyjny NExT (New Experience in Telecom services). Program ma obowiązywać na lata 2006-2008. NExT umożliwi klientom dostęp do szerokiego portfolio wartościowych i prostych usług. FT ma dzięki programowi przeprowadzić swoją transformację do struktury operatora zintegrowanego.
Planowane innowacje:
Jeden portal - w 2006 r. FT uruchomi wspólny portal dla wszystkich klientów, z którego będą mieli dostęp do dowolnych usług operatora. Portal będzie dostępny przez różne interfejsy - nie tylko komputer.
Unified customer relations - do końca 2006 r FT wdroży zintegrowany system obsługi klienta dla wszystkich ofert. Firma planuje także uruchomić program lojalnościowy.
Uproszczenie architektury marek - w ciągu najbliższych 18 miesięcy Orange ma stać się międzynarodową marką dla telefonii komórkowej, dostępu szerokopasmowego, ofert multiplay oraz dla klientów biznesowych. Nazwa firmy France Telecom pozostanie bez zmian.
Inne zmiany:
unifikacja nadzoru nad siecią we wszystkich państwach
wspólne ośrodki innowacji w celu szybszego wprowadzania nowych usług
Wprowadzenie nowych usług (przykłady):
Family Talk - ryczałt na rozmowy 24/7 w cenie 39 euro wprowadzony we Francji w czerwcu 2005 r. - w grupie amily jest jedna linia stacjonarna i do 3 telefonów komórkowych
LiveCom - oprogramowanie do rozmów głosowych, wideotelefonii, instant messaging - komunikować można się z innymi komputerami, wideotelefonami w sieci stacjonarnej oraz telefonami 3G - wprowadzenie usługi w czerwcu 2005 r. we Francji
Livephone - telefon wykorzystujący łącze ADSL - klient będzie mógł otrzymywać maile, korzystać ze specjalnych serwisów bez konieczności posiadania zwykłego komputera - start usługi w IV kw. 2005 r.
Mobile & Connected - oferta aktywacji mobile i "gołego" ADSL - oferta ma pojawić się w I kw. 2006 r.
usługi rozrywkowe: Photo transfer (fotoblog, IV kw. 2005); LiveZoom (nadzór nad domem poprzez Livebox, IV kw. 2005 r.); Home care (MaLigne Visio z dodatkowymi usługami, II połowa 2005 r.); Mobivisit (mobilny przewodnik, koniec 2006 r.)
kolejna generacja Business Everywhere Multimedia - uruchamianie usługi etapowo od 2005 do 2008 r.
Home Zone - start w pierwszej połowie 2006 r. - integracja telefonii stacjonarnej, DSL oraz telefonii komórkowej - jeden numer, jedno urządzenie - dostawcą będzie Ericsson M@Home
Cele Grupy na 2008 r.:
od 5 do 10% przychodów mają generować usługi zintegrowane
zintegrowany portal ma być dostępny dla 100% bazy klientów
ponad 2 mln telefonów IP
ponad 12 mln dostępów szerokapasmowych w sieci stacjonarnej w tym 8 mln Livebox (6 mln we Francji)
ponad 1 mln użytkowników MaLigne tv we Francji i ponad 400 mln euro generowanych poprzez opłaty za content
ponad 12 mln użytkowników telefonii 3G (6 mln we Francji oraz 5 mln w Wielkiej Brytanii)
ponad 1 mln użytkowników Business Everywhere i ponad 2 mld euro przychodów z usług Information & Communication Technology (ICT)
30% telefonów komórkowych brandowanych Orange w całej bazie abonenckiej Grupy w 2008 r.
Cele na 2005 r.:
wzrost przychodów o 3 do 5%
EBITDA ponad 18.5 mld euro
CAPEX/sprzedaż od 10 do 12%
dług netto/EBITDA poniżej 2.5
Grupa FT to obecnie:
ponad 126 mln klientów
ponad 64 mln klientów telefonii komórkowej
ponad 6 mln klientów dostępu szerokopasmowego
ponad 340 tys. klientów usługi Business Everywhere i 134 tys. użytkowników VPN