Prawdziwy czarny piątek dla sklepu internetowego Orange - błędy w oprogramowaniu i za duży ruch

Newsy
Opinie: 34

Orange poinformował, że w piątek w swoim sklepie internetowym, w którym sprzedaje urządzenia bez umowy w ciągu kilku minut sprzedał ponad 3 tysiące produktów.

Ruch w tym serwisie był 10 razy większy niż dla całego portalu Orange Polska w godzinach szczytu.

Największą atrakcją Black Friday  w Orange były trzy produkty:

Samsung Galaxy S7 - 777 zł
Lenovo Moto Z - 499 zł
Huawei ShotX - 199 zł

Samsungów S7 i Moto Z do sprzedaży było po 50 sztuk, Huawei ShotX było więcej – 100 sztuk.

W czasie sprzedaży okazało się, że sklep ma błąd w oprogramowaniu, który podmieniał dane klientów na dane jednej wybraj osoby. Dodatkowo przy tak dużym obciążeniu serwis ze sklepem przestał w ogóle działać. Klienci w komentarzach na blogu firmowym Orange zaczeli także podejrzewać, że większość atrakcyjnych smartfonów została wykupiona przez pracowników operatora. Rzecznik Orange, Wojciech Jabczyński, kategorycznie temu zaprzeczył.

Sklep został na razie wyłączony i nie jest dostępny dla klientów. Wyświetlany jest tylko poniższy komunikat:

Dziękujemy za OLBRZYMIE zainteresowanie ofertą urządzeń bez umowy. Wszystkie urządzenia przygotowane na Black Friday zostały wyprzedane.

Już wkrótce otworzymy nasz sklep z urządzeniami bez umowy na stałe z kolejnymi super okazjami.

Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Opinie:

Opinie archiwalne (34):

Komentuj

Komentarze / 34

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Były User pisze: 2017-11-25 12:50
    Oni zawsze mają jakiś błąd ! Ta firma to jeden wielki BŁĄD! BYŁEM SPRAWDZIŁEM NIE POLECAM! To był mój wielki błąd!
    20
  • Users Avatars Mini
    Gość pisze: 2017-11-25 13:03
    Jak mogli sprzedać 3 tys. jak mieli błąd i dane były podmieniane? Chyba że w trakcie sprzedaży coś aktualizowali i wtopa.
    1
  • Users Avatars Mini
    Kuba pisze: 2017-11-25 14:48
    To jedna wielka ściema, ogłaszali promocję na s7 mając tylko 50 sztuk na magazynie. Ludzie, którzy odświeżali stronę skryptami pisali, że ten model ani na sekundę nie pojawił się jako "dostępny". Dodatkowo bzdurą jest pisanie, że serwer był obciążony, bo nie był. Obciążony serwer nie wyświetla grafik i nie ładuje skryptów w kilka milisekund. Faktycznie mieli skopane skrypty, ale to nie zmienia faktu, że telefonów nie było bo nikt w sekundę by nie przeszedł procesu wypełniania zamówienia i komuś by się chociaż na chwilę telefon pokazał. Kolejnym bublem było wypuszczenie nowego sklepu w piątek i z błędami, kto wypuszcza coś w piątki? i to w takim stanie. Jednym słowem jeden wieli syf i nikt rozumny nie kupi tego PR bełkotu o "dużym zainteresowaniu" i "problemach z serwerem" - problem był z dostępnością i zwalonym skryptem. Co musieli dobrze wiedzieć wypuszczając swoje reklamy z "S7 za 777z" - nigdy więcej orange!
    12
  • Users Avatars Mini
    adi. pisze: 2017-11-25 15:12
    Jedna wielka lipa. Baranów szukają!! Mieli dwie sztuki s7 i 4 sztuki Moto. Taki kit to możecie pociskać ciemniejszej stronie ludności francuskiej. Dobrze że nie mam z nimi nic wspólnego.
    10
  • Users Avatars Mini
    zdegustowany pisze: 2017-11-25 15:27
    przy poprzednim newsie zwiazanym z ta wyprzedaza napisalem co i jak....zadne obciazenie serwera...poprostu jedna wielka sciema
    9
  • Users Avatars Mini
    Mirek pisze: 2017-11-25 15:44
    Dzieciaki weźcie się do roboty i sobie kupicie co chcecie,a biadolicie już drugi dzień ,jesteście na prawdę śmieszni.
    -12
  • Users Avatars Mini
    AWARIA pisze: 2017-11-25 15:49
    To normalne w tej sieci
    4
  • Users Avatars Mini
    a co GSMonline tłumaczy teraz Orange zeby nie wyszło ze to był szwindel??? pisze: 2017-11-25 16:18
    Firma ktora stawia na jakość i poważnie podchodzi do klientow powinna zrobic za to black weekend a nie pisac bzdury ze towar został wyprzedany. to w koncu wyprzedany czy usterka i brak mozliwosci zakupu ale za to reklama była!!!!!!!
    8
  • Users Avatars Mini
    konset pisze: 2017-11-25 16:29
    w biedronce w Trąbkach z powodu czarnego piatku tez kolejki az wuzkow brakło ,do zakupionego myphona daja a worek cebuli
    -4
  • Users Avatars Mini
    do konset pisze: 2017-11-25 17:16
    Czy u was juz choinka zostala juz postawiona??. wydajesz sie jakbys sie z niej urwał
    9
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2017-11-25 17:21
    Sprzedaliby jeszcze więcej gdyby DZIAŁALI LEPIEJ tak ogólnie. Kiedy ktoś w tym Orange kto ma coś do powiedzenia, powie dość i rozpieprzy to polskie partactwo wszystkiego?
    7
  • Users Avatars Mini
    Malleus pisze: 2017-11-25 17:38
    @ Kuba "Ludzie, którzy odświeżali stronę skryptami...", potwierdzam, mam stojące obok siebie dwa monitory 24", na jednym pracowałem, na drugim była tylko przeglądarka, z plug-inem "twardego" reloadu (nie odświeża w połączeniu z cache, tylko za każdym razem odczytuje stronę, co 60 sekund). Reasumując, od 8 do 9.30 dostępność nie pojawiła się nawet na chwilę. Dodatkowo byłem zalogowany na stronie jako klient Orange (wystarczyło by żebym kliknął "do koszyka", a system sklepu uzupełnia sam dane. #Orangekłamie
    4
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2017-11-25 18:36
    I co ja mam napisać? Mam sobie zrobić extra jazdę z firmy i udowodnić ze to jest mega fuszerka? Czy udowodnić ze to jest siec nr 1 ale od....konca. ?
    3
  • Users Avatars Mini
    grzegorz pisze: 2017-11-25 21:17
    a moze jakis filmik na Yt potwierdzajacy odebranie zakupionego telefonu... gwarantuje ogladalnosc
    6
  • Users Avatars Mini
    Wosiu pisze: 2017-11-26 01:33
    Potwierdzam to co piszą przedmówcy. Sam odświeżałem stronę co chwilę w polowaniu na s7. W pewnym momencie pojawił się s7 po przeładowaniu ale był już niedostępny. Wątpie by 50 sztuk rozeszło się w 2 sekundy...
    4
  • Users Avatars Mini
    Uff pisze: 2017-11-26 02:22
    W Polsce nie ma wyprzedaży ,jest tylko łapanie Jeleni ... nie ten etap rozwoju cywilizacji.
    6
  • Users Avatars Mini
    nic nie sprzedali pisze: 2017-11-26 06:53
    Pan Jabczynski pisze twity z przeprosinami bawiąc się w Tatrach hahahahahahahaha oni maja nas w D. z jednej strony koncerny maja nas w garsci a z drugiej strony mamy mega sile mozemy przestac kupowac produkty w danym miejscu
    7
  • Users Avatars Mini
    Qsqs pisze: 2017-11-26 10:28
    Ludzie nie ośmieszajcie się. Chcecie kupić telefon prawie za darmo i biadolicie, że firma nie wystawiła ich 8 milionów sztuk? Wy rozdajcie, wszystko co macie, za darmo.
    -6
  • Users Avatars Mini
    zniesmaczony pisze: 2017-11-26 10:57
    #Qsgs. ośmieszył to się tylko Orange...... nie chodzi o to ze towaru było mało, bo to logiczne ze jest jakaś policzalna liczba sztuk na wyprzedaży....Chodzi o to była jedna wielka ściema i nie wierzę ze sprzedano 3 tys produktów w tym te osławione 50szt. s7 na które zresztą nie czekałem; ...............tak jak już pisaałem w innym watku.....byłem na stronie zaraz po północy z linka gsmonline. byłem zalogowany, wiec zakup powinien przejść szybko. cześć produktów była dostępna zaraz po północy, a cześć nie. ok przyjąłem że te nie dostępne będą dostępne dopiero 24.11 od 9:00. ale np dostępny był lenovo tab 3 za 199 zł to kliknąłem dodaj do koszyka - wyskakiwał błąd, za każdym razem, odswieżanie strony, raz się ładowała raz nie. jak się ładowała to po dodaniu produktu do koszyka wyskakiwał błąd. jak za którymś razem udało się dodać do koszyka to i tak nie udało się sfinalizować transakcji, bo dalej się strona wywalała i tak dobre 40 minut zabawy odświeżania, prób dodania do koszyka nadal dostępnego tabletu itd. wiec nie mówmy że produkt sprzedał się w minute....Po 40 minutach dałem sobie spokój. wiec sorry dla mnie to była ściema ze strony orange a nie wyprzedaż. Dlatego dwa numery które w najbliższym czasie miałem przenieść do orange, zostaną u dotychczasowego operatora
    6
  • Users Avatars Mini
    Aneta pisze: 2017-11-26 11:10
    Dziwne jest to ze od samego poczatku trabili usterke systemu ale w trakcie moznabylo zamawiac drogie telfony jedynie nie te co mialy obnizona cene . System nie dzialal w polowie?
    11
  • Users Avatars Mini
    TOM pisze: 2017-11-26 11:12
    Bojkot francuskich produktów. Macron nabija sie z Polski ponabijajmy sie z Macrona .
    10
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2017-11-26 12:08
    Nie korzystam z takich okazji.jak coś potrzebuje to kupuje w sklepie . A tu płaczą same dziady i liczykrupy że nie udało im się oszczędzić parę groszy
    -7
  • Users Avatars Mini
    Wix pisze: 2017-11-26 14:27
    Można ich pozwać zbiorowo??? Bo skoro klienci mieli towar w koszyku a nie mogli za niego zapłacić a następnie towar znikał z koszyka to chyba oszustwo złodziejstwo albo nie wiem jak to nazwać. Można coś z tym zrobić? Proszę o opinie.
    6
  • Users Avatars Mini
    Delpino pisze: 2017-11-26 15:04
    Jeśli mają choć odrobinę szacunku do klienta powinni się zrehabilitować w Cyber Monday.
    5
  • Users Avatars Mini
    Bodzio pisze: 2017-11-26 18:26
    Sranie w banie Panie Jabczyński ! Choć troche godności miejcie i przyznajcie sie ! To choc troche w naszych oczach odzyskacie !!! Akurat Wam się problemy przytrafiły ?? Na wiele sklepów wchodziłem w piątek, bodejrzewam że wszystkie były oblegane w związku z Czarnym Piątkiem, ale nigdzie problemów nie doświadczyłem. Strony się otwierały, zakupu można było dokonać ! Na wszystkich portalach można wyczytać że wszyscy mieli problemy z zakupem telefonów na Waszej stronie ..... Mydlenie oczów że problemy techniczne - nie mieliście tych telefonów wcale i tyle w temacie !!!
    1
  • Users Avatars Mini
    ixu pisze: 2017-11-26 18:31
    A mi się udało. Faktycznie był problem z zakupem, po podaniu danych proces nie przechodził dalej, tak jakby wisiał i się nic nie działo. Po kilku próbach zrezygnowałem i poddałem się dając za wygraną sieci.... ale po kilku godzinach zadzwonił telefon... Przesympatyczna pani z Orange poinformowała mnie o faktycznych kłopotach przy zakupie (błędzie realizacji przelewu) i zapytała się czy nadal jestem zainteresowany telefonem, który próbowałem kupić. No oczywiście! Potwierdziła mi, że w ciągu 2 - 4 dni przyjedzie kurier z zamówionym telefonem, a płatność może być gotówką lub kartą... :) Cuda się zdarzają :) Może po prostu wstrzeliłem się w odpowiednią godzinę...? A jak tak czytam to wnioskuje, że duża część z Was coś przespała. Wszystko usiłowałem zrobić ok. godz. 9:30. Pozdrawiam niedowiarków
    -3
  • Users Avatars Mini
    Malleus pisze: 2017-11-26 20:23
    @ ixu I my pozdrawiamy, wiernego pracownika działu PR w Orange ;D
    2
  • Users Avatars Mini
    kmn pisze: 2017-11-26 20:57
    można sie było spodziewać. jakość serwerów, ich ilość spadające prędkości neostrady, coraz mniej techników, coraz większe zwalanie wszystkiego na firmy zewnetrzne działajace jako 2-osobowe społki....
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamil pisze: 2017-11-26 21:17
    Tak jasne,stękajcie dalej ,we wtorek mam dostać 3 x samsung s6 egde po 619 zł , jakoś dało się kupić zaraz po północy.
    -4
  • Users Avatars Mini
    ixu pisze: 2017-11-26 21:40
    @Malleus Mam wrażenie , że zazdrościsz i coś Ci ściska... Trzeba było być o właściwym czasie we właściwym miejscu. A z działu PR nie jestem ... W Twoich oczach raczej szczęściarzem...
    -2
  • Users Avatars Mini
    O pisze: 2017-11-26 22:30
    Jabczynskiego to ja nienawidzę.
    5
  • Users Avatars Mini
    blackfriday pisze: 2017-11-26 23:24
    można by rzec, "Panie Rzeczniku Pan się nie boi, cały Orange za Panem Stoi": Ja mówię SPRAWDZAM i wysyłam zgłoszenie do UOKIKu. Resztę zirytowanych stratą czasu i nerwów internatów proszę o to samo. Tu już nie wystarczy bajka rzecznika, Trzeba będzie UOKIKowi pokazać te 3 tys. transakcji sprzedanych na wyprzedaży produktów.
    3
  • Users Avatars Mini
    Malleus pisze: 2017-11-27 11:08
    @ ixu, nie mam nic do ciebie ani do twojej pracy, ostatnio GoL pisał że szykują się zwolnienia w Orange = rozumiem że trzeba robić wszystko, łącznie z pisaniem postów :-) http://gsmonline.pl/artykuly/orange-zwolnienia-pracownikow
    -2
  • Users Avatars Mini
    ksiadz robak pisze: 2017-11-27 15:29
    Panie Grzesznik/Rzecznik nie ladnie tak klamac. Prosze pokazac swiatu to liste 3000 produktow sprzedanych od polnocy do 9 rano po transakcjach(nr fv/paragonu produkt cena itd).bez danych osobowych. a do uokiku poszerzona liste o dane kontrahenta
    2

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: