Orange ma zamiar wdrażać je we wszystkich 26 krajach, w których operuje.
Inteligentniejsze sieci: dzięki GDC, Orange uzyska środowisko do uruchamiania analiz wrażliwych danych sieciowych. AI zostanie wykorzystana do planowania przepustowości, planowania projektowania sieci, automatycznego raportowania, do analizy awarii itd.
Wydajność operacyjna: Orange będzie w stanie uruchamiać modele gen AI lokalnie w środowisku Vertex AI w Google Cloud. Zespoły operacyjne i obsługi klienta Orange skorzystają z tych modeli AI, szybciej uzyskując odpowiedzi, których potrzebują, podczas gdy klienci doświadczą krótszego czasu rozwiązania i lepszej jakości usług.
Lepsza obsługa klienta: Orange wykorzysta sztuczną inteligencję i technologię Google Cloud do dostarczania spersonalizowanych rekomendacji dotyczących odpowiednich telefonów, planów i usług. GDC umożliwia również rozpoznawanie mowy oparte na sztucznej inteligencji w każdym kraju Orange.
Usługi mają być dostępne także w państwach bez regionu Google Cloud.
Współpraca ta umożliwi korzystanie z usług Google we własnych centrach danych Orange, chroniąc wrażliwe informacje, które muszą pozostać na miejscu. To pozwoli także Orange na analizy danych o bardzo dużej objętości, takich jak ponad jeden petabajt dziennie telemetrii sieciowej.
W ciągu ostatnich trzech lat Orange przeniósł 13 petabajtów danych do Google Cloud i ma wiele strategicznych przypadków użycia w produkcji w dziesięciu krajach działających w Google Cloud.