W dniach 17-19 października w Opio koło Nicei odbywa się trzecie, doroczne spotkanie Orange Code Camp. Na Code Camp zbierają się razem przedstawiciele najważniejszych firm tworzących aplikacje dla telefonów komórkowych, wydawcy gier, dostawcy treści serwisów (contentu), wytwórcy urządzeń i systemów operacyjnych z całego świata, którzy będą uczestniczyć przez 72 godzin w różnego rodzaju warsztatach, seminariach oraz testowaniu programów, aplikacji i contentu.
Liczba gości na Code Camp odbywające się na południu Francji w dniach 17-19 października 2005 roku wynosi 450 osób. Wśród delegatów będą: deweloperzy aplikacji do telefonów komórkowych, wydawcy gier, dostawcy contentu, wytwórcy urządzeń i dostawcy systemów operacyjnych. Code Camp będzie trwał 72 godziny, podczas których odbędzie się ponad 70 sesji. Program obejmuje nowe elementy techniczne i handlowe dla Partnerów Orange. W spotkaniu uczestniczą najważniejsi partnerzy branżowi, w tym: Symbian, Sony Ericsson i UIQ Technology (złoci sponsorzy), Texas Instruments, Microsoft, Palm i Gemplus (srebrni sponsorzy)
Podobnie jak w przypadku poprzednich spotkań, które odebrały nagrodę w Europie i Stanach Zjednoczonych w tej kategorii, Code Camp Opio jest organizowany w celu stymulowania tworzenia nowych aplikacji dla szerokiego zakresu różnych systemów działających w telefonach komórkowych. Wybrane aplikacje pojawią się następnie w katalogu produktów wewnętrznych Orange, który będzie mógł być dystrybuowany do ponad 65 milionów klientów w 17 krajach.
Delegaci będą mogli przetestować swoje produkty w centrum rozwoju, skorzystać ze specjalistycznej wiedzy technicznej na miejscu lub po prostu porozmawiać z przedstawicielami Orange o możliwościach wprowadzenia ich aplikacji na rynek.
Tegoroczny Code Camp skoncentruje się na komercyjnej stronie aplikacji tworzonych dla Orange. Delegaci usłyszą więcej na temat wymogów w zakresie aplikacji i contentu dla telefonów komórkowatych na poszczególnych rynkach, na których Orange prowadzi działalność. Zwiększy się także ich rozumienie klientów Orange, tj. tego, kim są, jakie są ich potrzeby i wymagania dotyczące personalizacji, w tym dzwonków, muzyki, video, gier i innego multimedialnego contentu.
Steve Glagow, Dyrektor ds. Współpracy i Działalności Operacyjnej Orange Group komentuje: “Po ogromnym sukcesie naszych spotkań Code Camp w Europie i Stanach Zjednoczonych, miło nam będzie po raz kolejny gościć naszych dotychczasowych i przyszłych współpracowników na tegorocznym Code Camp w Opio. W chwili obecnej mamy już ponad 34 tys. deweloperów zarejestrowanych w programie Orange Partner, ale tym, co się naprawdę dla nas liczy, jest budowanie i umacniania bezpośrednich relacji. Code Camp pozwala nam czynić to na przyjemnym, nieformalnym spotkaniu, ale w bardzo liczącym się otoczeniu."