Christel Heydemann, prezes Orange, ogłosiła dziś wprowadzenie we Francji Orange Cybersecure, pierwszego rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa dla klientów indywidualnych.
Opierając się na doświadczeniu działu Orange Cyberdefense, rozwiązanie to zapewni ochronę przed oszustwami internetowymi i telefonicznymi.
Wraz z wykładniczym wzrostem i automatyzacją cyberataków dotykających zarówno firmy, jak i osoby prywatne, Francuzi są coraz bardziej narażeni na cyberzagrożenia i rzadko chronieni. Codziennie otrzymują telefony, e-maile lub wiadomości tekstowe (niezapłacone rachunki, paczki do odebrania itp.), których nie wiedzą, jak zidentyfikować, czy są wiarygodne, czy fałszywe.
2 na 3 Francuzów twierdzi, że co tydzień otrzymuje podejrzane wiadomości. Tylko 15% z nich twierdzi, że czuje się w pełni chroniona przed zagrożeniami cyfrowymi.
W 2023 r. cybermailveillance.gouv.fr zarejestrował 280 000 próśb o pomoc od osób prywatnych w związku z oszustwami cyfrowymi, z których 38% dotyczyło phishingu.
Na portalu Cybersecure każdy, niezależnie od operatora, będzie mógł bezpłatnie sprawdzić legalność witryny, linku, wiadomości e-mail lub wiadomości tekstowej, która wydaje się podejrzana, po prostu kopiując ją i wklejając. Jeśli link jest już znany, odpowiedź jest natychmiastowa. Jeśli link jest nieznany, eksperci Orange Cyberdefense szybko sprawdzą jego wiarygodność i dodadzą wynik do bazy danych.
Dla klientów Orange i Sosh, którzy chcą bardziej kompleksowego rozwiązania, Orange Cybersecure oferuje subskrypcję za 7 euro miesięcznie bez umowy.
Klienci mogą zabezpieczyć do 10 urządzeń w domu (komputery, telefony komórkowe, tablety) przed złośliwymi wiadomościami, takimi jak oszustwa internetowe, wirusy, fałszywe witryny, kradzież tożsamości itp.
Pakiet obejmuje również rozwiązania do blokowania niechcianych połączeń komórkowych i stacjonarnych.
Orange Cyberdefense ma przychody roczne na poziomie 1 mld euro i rosną one z dynamiką 14 procent każdego roku.