voice print plus Max - nie wiadomo czy klienci Orange to wytrzymają

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
„Dzień dobry” zamiast pytań weryfikacyjnych. Orange wprowadza biometrię głosową na infolinii

Uwierzytelnianie za pomocą głosu jest dostępne dla klientów Orange korzystających z infolinii.

Skorzystanie z nowej metody weryfikacji wymaga jednorazowej zgody klienta. Można wyrazić ją podczas rozmowy z Maxem, czyli "sztuczną inteligencją" pracującą na infolinii operatora, ale też podczas połączenia z doradcą, w aplikacji Mój Orange lub w salonie. Klienci mogą zrobić to także podczas podpisywania nowej umowy lub aneksu do istniejących usług.

Po uzyskaniu zgody w systemie powstaje tzw. voice print, czyli indywidualna, unikalna dla każdego klienta głosowa wizytówka, stworzona na podstawie wcześniejszych, zweryfikowanych nagrań rozmów z infolinią. W procesie weryfikacji system porównuje głos dzwoniącego klienta z voice printem. Dzięki temu przy kolejnych połączeniach wystarczy opisać, w jakiej sprawie się dzwoni, aby przejść proces uwierzytelnienia biometrycznego. System nie wymaga wypowiadania sztucznych fraz, wystarczy naturalna rozmowa. Dopasowanie opiera się na charakterystyce głosu – nawet w przypadku choroby, czy upływu czasu, będzie on rozpoznany. Podczas rozmowy z infolinią warto zwrócić uwagę, aby w tle nie było słychać głosów innych osób.

Klienci nadal mogą korzystać z dotychczasowych sposobów weryfikacji. Mogą także wycofać udzieloną zgodę. Wówczas voice print zostanie usunięty.

Orange jest pierwszym w Europie operatorem telekomunikacyjnym, który umożliwił swoim klientom wykorzystanie weryfikacji głosem w obsłudze i sprzedaży.

 Do tej pory już 40 tysięcy klientów Orange skorzystało z nowego sposobu uwierzytelniania.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: