Orange i Vodafone zmieniają swe strategie

Newsy
Opinie: 22

Orange ujawnił liczbę pozyskanych w trzecim kwartale abonentów. Na całym świecie Orange pozyskał 1.5 mln nowych użytkowników, w porównaniu do 2.3 miliona pozyskanych w drugim kwartale. Sieć obecnie ma 37 milionów klientów. W Wielkiej Brytanii Orange pozyskał 320 tys. abonentów (w sumie ma 12.2 mln użytkowników). Główny konkurent, Vodafone, ma ich 12.8 mln. Orange cały czas jednak nazywa się liderem brytyjskego rynku, bo operator zlicza jedynie abonentów aktywnych lub takich, którzy otrzymali przynajmniej cztery połączenia przychodzące.

Vodafone już wcześniej ujawnił, że na świecie pozyskał znacznie mniej abonentów niż w poprzednich kwartałach (Q3 - 2.5 mln, Q2 - 3 mln, Q1 - 4.4 mln).

Szefowie obu firm, Jean Francois Pontal (Orange) i  Christopher Gent (Vodafone) powiedzieli, że ich firmy zmieniły priorytet z pozyskiwania jak największej liczby abonentów na pozyskiwanie abonentów mogących zapewnić jak największe przychody. Poziom ARPU w obu firmach zostanie przedstawiony jeszcze w tym miesiącu.

Orange w związku z realizacją tych planów zlikwidował dotację do zestawów prepaid (ceny wzrosły z 30 do 50 funtów). Miało to znaczący wpływ na liczbę nowych abonentów systemu prepaid. W trzecim kwartale pozyskani użytkownicy usługi przedpłaconej stanowili jedynie 32 % wszystkich nowych klientów (wcześniej: 73 % w Q2 oraz 93% w Q1). Pomimo zmian operator nadal ma w Wielkiej Brytanii 8.6 miliona klientów prapaid i tylko 3.6 milionów użytkowników opłacających abonament.

Opinie:

Opinie archiwalne (22):

Komentuj

Komentarze / 22

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-09 04:04
    no tak miejmy nadzieje że nasi operatorzy nie wezmą przykładu z zachodu w tym wypadku i nie zmniejszą dotacji .A jak maja ochote pozyskiwać klijętów tam nazachodzie a nie wiedzą jak to niech wezmą przykład z naszych opów IDEA S35 i Plus 1rok 601 minut . Chociaż oni chyba już wykorzystali te sposoby . A prapaid i tak jest lepszy dla osób które tylko odbierają rozmowy a dzwonią tylko od święta a w końcu dresy wprowadziły u nas taką modę że każdy musi posiadać komurę ,(furę i skurę). ale niektórzy zachowali jeszcze rozum i liczą
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-09 04:13
    a ja tam sobie mysle ze moze to do nas dojsc bo przeciez idea to pewnie niedlugo orange bedzie :((( vodafone zreszta tez ma w polskiej sieci udzialy ojojoj zeby im taki pomysl do glowy nie wszedl
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-09 05:13
    Wiecie, z moich obliczeń (w Erze)wynika, że jak ktoś tylko odbiera a nie dzwoni, to bardziej się opłaca najtańszy abonament, a nie pre-paid
    0
  • Users Avatars Mini
    ASQ pisze: 2001-10-09 06:10
    ... i luk23 znów głodno pisze.... Jak dla mnie, to jest to całkiem słuszne postępowanie w/w operatorów. Uzasadnienie: jeśli nie stać Cię na wydanie kilkuset złotych na telefon, to nie jest Ci on potrzebny... ASQ
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2001-10-09 12:50
    ASQ, i tutaj bym się z Tobą nie zgodził. Wiesz dobrze, że to rynek napędza koniunkturę. Dlaczego tak wielu Polaków stać na komórki? bo przede wszytskim ceny są atrakcyjne. A same opłaty jesteśmy w stanie kontrolować samodzielnie. Nikt nikogo przecież nie zmusi do dzwonienia przez komórkę. A decyzja powyższych firm wiąże się wyłącznie z szybkim zyskiem. Porównaj sobie to do samochodów: sa dla każdej kieszeni, każdy producent dysponuje modelem dla najbardziej wybrednego. A jeżeli kogoś nie stać na mercedesa, to znaczy, ze ma sobie odmawiać fiata? Nie sądze...
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-09 14:21
    ASQ moze ja czasem nie mam racji wyrazam swoj poglad ale tutaj widze ze koledzy sie ze mna zgadzaja w pogladach wiec bede sie tego trzymal ;p. telefon ma byc dla kazdego a nie dla elity i ja wlasnie opieram sie na metodzie typu drozsze(oczywiscie z rozszadkiem napewno nie za zlotowke) telefony wyzszej klasy w abonamencie i tansze rozmowy. natomiast w prepaidzie tanie telefony low-end dotowane(zreszta jak ktos bedzie chcial to zestaw startowy i telefon kupi na wolnym rynku .
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2001-10-09 14:51
    Macie racje koledzy, warto podkreslic, ze skonczyly sie czasy dominacji monopolistycznej telefonii stacjionarmnej, choc samemu dotychccasowemu monopoliscie wydaje sie byc inaczej nie stostujac odpowiedniej polityki marketingowej. Coz ludzie zaczynaja doceniac czas i wola miec telefon w ciagu jednego dnia, a nie prosic o przlaczenie miesiacami placac za to grube pieniazki. Komorki juz nie sa takie drogie w uzyciu, i nalezy ten mit obalic, bo utral sie on wsrod opinii spolecznej - szczegolnie starszych ludzi. Najgorzej jest jesli na rynku pojawi sie kilku providerow swiadczacych podobny poziom uslug za wysokie ceny i zaden nie chce wykonac kroku do przodu. Wtedy nie pozostaje spoleczenstu nic innego jak tylko wybranie jednego z nich lub zadnego, ale z braku innego w cywilizowanym swiecie...
    0
  • Users Avatars Mini
    UMTSowiec pisze: 2001-10-09 14:53
    Zaraz, zaraz, przeciez jak ktos chce 'tani telefon' to moze skorzystac z oferty jednego z kilku dzialajacych juz operatorow typu 'fixed line' (tepsa, netia...). A za komfort ruchomej telefonii powinno sie placic wiecej. Poza tym pamietajcie, ze sa kraje na tym swiecie, gdzie operator nie ma prawa subsydiowac kosztow sluchawki, a telefonia komorkowa rozwija sie tam z zawrotna predkoscia!
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2001-10-09 14:55
    Wracajec do sieci Orange musza oni najpierw z czegos zrezygnowac, aby pozniej wprowadzic promocje. W tym czasie ludzi przyzwyczajaja sie, plujac w brody jak na gieldzie, a gdy interes firmie sie nie kreci to korzysta z alternetywy zwanej promocja (tu powrotem do korzeni). Czyz tak nie bylo w IDEI, gdy zamiast zasiegu oferowala full uslug za free? A co zrobili gdy mieli zasieg w calej Polsce - uslugi niektore za oplata, oplaty w gore... i to jest dbanie o starego klienta? Ba jeszzce na sile zmusili do nowych oplat! Skandal. Plus inna swiadczyl polityke i chwala mu za to.
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2001-10-09 14:55
    To tyle z naszego krajowego ryneczku z walka o klientow. A coz ma takiego Orange, czego nie maja inni, ze cieszy sie popularnoascia? Sa szzcerzy i uczciwi. spojrzcie jak podaja statystyke! Tylko osoby beddace aktywnie w sieci. Dodatkowo jest to jeden z niewielu poviderow, ktory oferuje 1sek. rozliczanie! Placisz za ile mowisz. Liczniki polaczen w telefonie dzialaja prawidlowo, wiesz ile masz do zaplaty, ile pozostalo bezplatego czasu polaczen. Ech coz tu mowic.
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2001-10-09 15:16
    faktycznie, orange powinno stanowić przykład rozliczania sie z abonentem.. ale nie rozumiem kwestii UMTsowa.. dlaczego powinno się płacić za luksus telefonii mobilnej? Podaj mi chociaż jeden przykład? Telefonia komórkowa nie jest żadną fanaberią, wręcz przeciwnie, staje się coraz bardziej powszechna...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-09 16:13
    Ciekawe, czy jak wejdą do Polski na całego (ze swoją marką) to te standardy też przyniosą? A telefonia komórkowa może być droższa od stacjonarnej (w końcu to jednak jest jakaś wygoda itp.) ale w rozsądnych granicach!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    UMTSowiec pisze: 2001-10-09 18:35
    jokerDM: To jest tak jak z porownaniem Mercedesa do Seicento. Jak chcesz jezdzic, a kasy malo to kupujesz S. i jezdzisz. A Merc. pozostaje dla tych bogadszych. I jest to (chyba) naturalnie zrozumiale. W telefonii porobilo sie tak, ze operatorzy komorkowi chcieliby(?) wszystkich. Ale czy na pewno ma to racje bytu...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gadek pisze: 2001-10-09 19:57
    pewnie i u nas to wprowadza za jakis czas.
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-09 20:34
    Widac, ze rynek telefonow komorkowych na swiecie zaczyna sie nasycac (w Polsce powoli tez). Duze i wciaz coraz bardziej popularne rozwiazanie stanowia zestawy prepaid. Niestety nie najnizsze ceny za telefony sprawiaja ze nie jest on w zasiegu wszystkich osob. Spadek ich cen moglby spowodowac jeszcze wieksze zainteresowanie i dostepnosc dla szerszego grona ludzi. Szkoda ze polityka firm prowadzi w innym kierunku. Mam nadzieje ze w Polsce ceny nie wzrosna, a wrecz przeciwnie czekam na ich obnizke.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-09 20:53
    nie sądzę żeby doszło w polsce do jakiś rewolucji cenowych prapaidy nie są w cale takie drogi a to że sama komurka troche kosztuje no cóż jak chcesz żeby zakup rozłożyli ci na raty to proponuje abonament . Nikt w tym swiecie nie robi prezentów .
    0
  • Users Avatars Mini
    ASQ pisze: 2001-10-09 22:15
    Nie do końca rozumiem jaki ma sens porównywanie usług telekomunikacji mobilnej z kupnem samochodu. Drogie telefony od tych tanich różnią się głównie funkcjami dodatkowymi, na których operator nic nie zarabia (rozmiary, kalendarz, funkcje głosowe, itp.). Rozumiem natomiast zgrzytanie zębami ze strachu przed podobnymi działaniami naszych operatorów wszystkich tych, którzy kupują telefony w promocjach za kilkadziesiąt złotych, a rachunki przez nich płacone, to najtańszy abonament + kilka smsów + opłata za kilka przesłanych log operatora i może jeszcze jakiś dzwonek.... Można potem poczytać ich wypowiedzi (patrz GSMonline), gdzie słychać tylko ciągły płacz i narzekania na opłaty, brak coraz to lepszych telefonów w promocjach (najlepiej za darmo) itp. - zainteresowanych odsyłam do poczytania komentarzy jakie zamieszczają "COOL USERY".
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-09 22:19
    Na ceny nie nazekam, a o prezenty mi nie chodzi, jednak obnizka cen mile widziana. Wystarczy chociaz zmiana taryfikacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Fabian pisze: 2001-10-10 00:52
    Taktowanie co 1 sek. Tylko nikt nigdy nie doda, iż pierwszy impuls jest 60 sekundowy...
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-10 01:11
    Fabian: Na poczatek dobre byloby chociaz taktowanie 1sek po pierwszej minucie. Teraz w POPie mam caly czas taktowanie co 1min wiec przy rozmowie np. 4min02sek. mozna sie troche zdenerwowac. Bardzo fajne byloby np. co 15sek lacznie z pierwsza.
    0
  • Users Avatars Mini
    uL pisze: 2001-10-10 01:38
    mhm Braci Internetowa - za przeproszeniem jeśli Voda.. i Ora.. już wykonali ruch to obserwujcie rynek ... wezmą za ry... twarze prezesów w ich koloniach murzyńskich czyli w Polsce i zapytają : co się robi w celu podniesienia dochodowości z usługi prepaid i zmniejszania dopłat.... oczekujemy wyników....!!! i wtedy nie bedzie tak wesoło!!! Dopóki wazny był rozkaz - zając pozycje i okopac się na rynku mogli szaleć!! ale przyjdzie niebawem - utrzymać pozycje i zminimalizować straty i wydatki na amunicje (reklame i dopłaty)! Moze uznacie to za mroczne wizje ale rzuccie okiem na watek przetargu na nową agencje i koncentracje na CRM (Customer Relationship Management) a być może uznacie że to co nabazgrane nie jest dziełem idioty :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2001-10-10 18:41
    zabu$: i jeszcze na wyswietlaczu nie widzisz w trakcie rozmowy ile rozmawiasz, a na dodatek system taryfikuje sobie czas jak chce. Faktycznie kolega Fabian slusznie zauwazyl, ze obecnie dopiero po 1minucie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: