Orange jest gotowy na EURO 2012 - szczegóły inwestycji

Newsy
Opinie: 0

Orange podał szczegóły dotyczące swoich inwestycji w infrastrukturę teleinformatyczną oraz rozwiązania komunikacyjne w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.

Orange zapewnia łączność pomiędzy ponad 20 lokalizacjami w Polsce – w tym 4 stadionami i Międzynarodowym Centrum Nadawczo – Odbiorczym. Prócz usług dostarczanych w ramach partnerstwa technologicznego, Orange rozbudowuje też zasięg sieci mobilnej wokół kluczowych dla Mistrzostw lokalizacji, w tym na stadionie we Wrocławiu.

Orange jako oficjalny partner technologiczny UEFA EURO 2012 zapewnia wszystkie niezbędne produkty i usługi - od rozwiązań informatycznych na stadionach aż po sieć i usługi technologiczne będące elementem rozwiązania UEFA, z którego korzystają oficjalni nadawcy transmitujący turniej na cały świat. Orange jest integratorem oferty, tworzy całe środowisko teleinformatyczne na potrzeby Euro 2012 – infrastrukturę oraz kompleksowe usługi i sprzęt, z których korzystać będzie UEFA, a pośrednio także media i kibice.

Jednym z kluczowych elementów partnerstwa technologicznego jest IBC – Międzynarodowe Centrum Nadawczo – Odbiorcze, które będzie transmitowało obraz i dźwięk do ponad 200 krajów na całym świecie. Orange gwarantuje nieprzerwaną (99,999%) sprawność transmisji danych w dzień meczu. Dopuszczalny czas przerwy w transmisji liczony jest w sekundach (około 30 sekund w czasie całego EURO).

Na potrzeby obsługi turnieju Orange wdrożył także nową generację sieci transportowej ROADM, która zapewni najwyższą jakość i niezawodność transmisji sygnału audio i wideo. Sieć przewiduje dwie niezależne drogi transmisji do każdego stadionu, IBC oraz do granicy z Ukrainą, co oznacza, że będzie w maksymalnym stopniu zabezpieczona na wypadek ewentualnych uszkodzeń.

Orange wyposaży stadiony w Polsce w niemal 1260 stanowisk dziennikarskich – dostarczono sprzęt i pełny zestaw usług teleinformatycznych. Orange dostarczy m. in.: 1500 telefonów IP, 1279 monitorów LCD, 6661 dostępów LAN, 1182 laptopy, 1079 telewizorów. Połączy je 380 km kabli.
Obsługą technologiczną podczas Mistrzostw będzie się zajmować ponad 1000-osobowy zespół specjalistów Orange.

W ramach partnerstwa technologicznego Orange, wyposaży stadion we Wrocławiu w:
- Stadium Media Centre - w którym reporterzy i dziennikarze będą opracowywać relację z wydarzeń na stadionie. Orange dostarczy 314 dostępów przewodowych do internetu oraz 200 bezprzewodowych. Specjalny piętrowy namiot pomieści 171 użytkowników na parterze oraz 340 użytkowników na I piętrze.
- Broadcast Compound – ok. 7000 m2 powierzchni, na której zaparkują busy nadawcze. Ma ono kluczowe znaczenie dla transmisji telewizyjnych i radiowych.
- PITCH – czyli 150 stanowisk fotoreporterów, 4 szafy w każdym rogu stadionu, boisko o takich samych wymiarach jak na Camp Nou (60x105m)
- Main Telco Room – czyli serce technologiczne na stadionie. Pomieszczenie, w którym znajdują się główne urządzenia transmisyjne
- Media Tribune – strefę dla komentatorów podczas meczów. Ponad 270 stanowisk komentatorskich dla ponad 200 stacji radiowych i telewizyjnych.
- CCR (Commentary Control Room) - miejsce krytyczne podczas dnia meczowego, w którym dokonuje się kontroli obwodów komentatorskich.
- ICT Office - centrum dowodzenia Orange na stadionie. Miejsce koordynacji wszystkich spraw związanych z zarządzaniem sieci teleinformatycznej stadionu.

Osobną kwestią, nie wchodzącą w zakres partnerstwa technologicznego, jest rozbudowa infrastruktury mobilnej wokół stadionów, by zapewnić kibicom jak najlepszą łączność podczas Mistrzostw. Orange jest odpowiedzialny za infrastrukturę wokół stadionu we Wrocławiu - prace zakończyły się już w lutym 2012. Pozostali operatorzy sieci komórkowych rozbudowują infrastrukturę wokół stadionów w Poznaniu, Gdańsku i Warszawie. W każdym ze stadionów wybrany operator przygotowuje tzw. centrum kolokacyjne, w skład którego wchodzą m.in. instalacje antenowe czy zasilanie i udostępnia je pozostałym operatorom w równym stopniu.

Ponadto, Orange rozbudował infrastrukturę wokół wielu innych kluczowych dla Mistrzostw lokalizacji, takich jak lotniska, dworce kolejowe czy hotele.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: