Orange: klient nie poddaje się łatwo reklamie i zawartym w niej sugestiom

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 0
Orange: klient nie poddaje się łatwo reklamie i zawartym w niej sugestiom

Orange ma ostatnio kiepską passę w procesach sądowych z UOKiK.

Puls Biznesu podał, że w drugiej połowie marca 2021 r. prawomocnie poległ w starciu o 28,6 mln zł (kara za przedłużanie umów bez zgody klientów), a teraz doszła jeszcze porażka kosztująca 13 mln zł. W efekcie tych dwóch przegranych Orange Polska musi wpłacić do budżetu państwa kary finansowe w łącznej wysokości 41,6 mln zł.

Najnowsza porażka o wartości 13 mln zł to sankcja za nierzetelne reklamy Neostrady.

Chodziło o reklamy „Superpromocji Neostrady” i „Geopromocji dla Neostrady”. Urząd stwierdził, że telekom zachęcał klientów niskimi opłatami miesięcznymi, ale nie informował rzetelnie o dodatkowej opłacie, którą musiały ponieść osoby nieposiadające telefonu stacjonarnego.

UOKiK uznał, że komunikat na temat konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów był nieczytelny, przez co wielu klientów mogło myśleć, że cena Neostrady jest niższa, niż w rzeczywistości była.

Orange odpierał zarzuty. Twierdził np., że urząd dokonał nieuzasadnionego uproszczenia, przyjmując, że konsumentem jest każda osoba, która mogła zetknąć się z kwestionowaną reklamą. „Konsument usług telekomunikacyjnych posiada umiejętność odczytywania informacji reklamowych, nie poddaje się łatwo reklamie i zawartym w niej sugestiom” - pisał Orange do urzędu w czasie postępowania.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: